nikon 80-200 of sigma 70-200 apo hsm....
Mijn vorige topic mag dicht wat mij betreft ik ben eruit wil een mooie tele lens. deze 2 leken mij erg leuk om het zo maar te zeggen.. maar wat is nou wijsheid een 80-200 kan ik 2de hands voor 700 E kopen of een nieuwe sigma 70-200... ik kom er niet uit
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Er is in dit forum al veel geschreven over de Nikon 80-200 AF. Een dijk van een objectief. Daar is geen alternatief voor, behalve de nieuwere AFS 70-200, ook van Nikon. Alle profs hebben die nieuwere aangeschaft. Daarom zijn er veel 80-200 leverbaar.
Maar let op. Ik (zie m'n Catalogus) ken 5 verschillende AF typen, allemaal met ED. De aanschaf prijzen liepen uit een van 800 tot 2500 euro. Het op een na laatste type is ook nog gewoon nieuw leverbaar.
Maar let op. Ik (zie m'n Catalogus) ken 5 verschillende AF typen, allemaal met ED. De aanschaf prijzen liepen uit een van 800 tot 2500 euro. Het op een na laatste type is ook nog gewoon nieuw leverbaar.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Martijn, ga je voor kwaliteit? Dan is de keus niet moeilijk, kan je aan een goede gebruikte Nikkor 80-200mm 2.8 draaizoom komen?
Ga dan daarvoor, de kwaliteit van de 80-200mm 2.8 is verre suprieur aan de Sigma.
De Sigma is absoluut niet slecht, maar de Nikkor is een stuk beter, scherper en Vignettering en CA bijna niet.
Ik ben echt geen blinde Nikon freak, zelf heb ik ook een Sigma standaard zoom omdat ik die gewoon beter vind dan de Nikkor (maar dat is persoonlijk).
Ik heb zelf de 80-200mm 2.8 van Nikkor gehad en was er zeer tevreden mee, alleen kon op deze Nikkor géén TC met behoud van alle functies, omdat ik een van de eerste 80-200 had.
De latere versies kunnen wel werken met een TC met behoud van alle functies.
Als je er een op het oog hebt, vraag Hans Braakhuis wat de mogelijkheden zijn, die man is gewoon een lopende Nikon encyclopedie.
Veel suuces en laat eens weten wat het wordt.
Op 2e hands zoekertjes wordt er momentheel een aangeboden.
Groetjes George
Ga dan daarvoor, de kwaliteit van de 80-200mm 2.8 is verre suprieur aan de Sigma.
De Sigma is absoluut niet slecht, maar de Nikkor is een stuk beter, scherper en Vignettering en CA bijna niet.
Ik ben echt geen blinde Nikon freak, zelf heb ik ook een Sigma standaard zoom omdat ik die gewoon beter vind dan de Nikkor (maar dat is persoonlijk).
Ik heb zelf de 80-200mm 2.8 van Nikkor gehad en was er zeer tevreden mee, alleen kon op deze Nikkor géén TC met behoud van alle functies, omdat ik een van de eerste 80-200 had.
De latere versies kunnen wel werken met een TC met behoud van alle functies.
Als je er een op het oog hebt, vraag Hans Braakhuis wat de mogelijkheden zijn, die man is gewoon een lopende Nikon encyclopedie.
Veel suuces en laat eens weten wat het wordt.
Op 2e hands zoekertjes wordt er momentheel een aangeboden.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
Hans snelle jongen!!!
Kijk terwijl ik mijn berichtje aan het intypen was, is Hans me al voor geweest, de vroege vogel.
Maar zo zie je de eenheid op dit forum.
Groetjes George
Maar zo zie je de eenheid op dit forum.
Groetjes George

Wat ga je er mee fotograferen? Wat is belangrijker voor je, AF snelheid of schertpe en bouwkwaliteit?
Ik heb sinds twee jaar de Nikon 80-200 AFD, de tweerings draaizoom die nu nog gemaakt wordt. Schitterende lens, scherp en gebouwd als een tank. AF is echter niet super snel, zeker niet op mijn D70. Vooral onderwerpen die op je af komen heeft de D70 moeite mee en een niet-AF-S opjectief helpt daar niet bepaald aan mee.
Vorige week heb ik echter ook de Sigma 70-200 2.8 HSM gekocht omdat de prijs die ik van Nikon te horen kreeg voor het repareren van mijn 80-200 me te hoog was. Ik schiet bijna alleen maar sport, dus de HSM van de Sigma was voor mij de doorslaggevende factor om niet opnieuw een 80-200 AFD te kopen. De Sigma is echt een goede lens. Ik was echt verbaasd over de bouwkwaliteit, misschien niet klasse "Tank" zoals de Nikon, maar zeker voldoende voor stevig gebruik. Scherpte zou ook vergelijkbaar moeten zijn, ik heb nog te weinig met de lens in het wild geschoten om dit echt te kunnen bepalen. AF snelheid is inderdaad beter dan de Nikon 80-200 AFD. Niet zo snel snel als de 70-200 AF-S VR, maar wel een vooruitgang.
Ik weet niet wanneer je je keuze wilt gaan maken? Ik hoop deze week mijn Nikon weer in Beverwijk op te halen. Was sowieso van plan om even wat foto's van een bakstenen muur ofzo te maken om de twee te vergelijken.
Ik heb sinds twee jaar de Nikon 80-200 AFD, de tweerings draaizoom die nu nog gemaakt wordt. Schitterende lens, scherp en gebouwd als een tank. AF is echter niet super snel, zeker niet op mijn D70. Vooral onderwerpen die op je af komen heeft de D70 moeite mee en een niet-AF-S opjectief helpt daar niet bepaald aan mee.
Vorige week heb ik echter ook de Sigma 70-200 2.8 HSM gekocht omdat de prijs die ik van Nikon te horen kreeg voor het repareren van mijn 80-200 me te hoog was. Ik schiet bijna alleen maar sport, dus de HSM van de Sigma was voor mij de doorslaggevende factor om niet opnieuw een 80-200 AFD te kopen. De Sigma is echt een goede lens. Ik was echt verbaasd over de bouwkwaliteit, misschien niet klasse "Tank" zoals de Nikon, maar zeker voldoende voor stevig gebruik. Scherpte zou ook vergelijkbaar moeten zijn, ik heb nog te weinig met de lens in het wild geschoten om dit echt te kunnen bepalen. AF snelheid is inderdaad beter dan de Nikon 80-200 AFD. Niet zo snel snel als de 70-200 AF-S VR, maar wel een vooruitgang.
Ik weet niet wanneer je je keuze wilt gaan maken? Ik hoop deze week mijn Nikon weer in Beverwijk op te halen. Was sowieso van plan om even wat foto's van een bakstenen muur ofzo te maken om de twee te vergelijken.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Martijn, vraag naar het nummer van de lens. Dan kun je erachter komen hoe oud hij is en welk type. Daarvoor kun je op de volgende link klikken:
http://home.zonnet.nl/famwakker/nikonli ... nses01.htm
Ik heb een AF-S en dat is echt geweldig!
Groet, Cees
Hoop dat ik het goed overgenomen heb
http://home.zonnet.nl/famwakker/nikonli ... nses01.htm
Ik heb een AF-S en dat is echt geweldig!
Groet, Cees

Hoop dat ik het goed overgenomen heb
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Clublid
Sigma vs Nikon aan u de keus!!!
Hoi Rogier,
De Sigma die je nu hebt gekocht is echt geen slechte lens en voor sportfotografie en beperkt budget kan het voor jou een goede keus zijn.
Maar ga je de boel optisch vergelijken, dan steekt de Nikon het er met kop en schouders boven uit.
Maar snelheid is inderdaad van deze Nikon niet het sterkste punt, dus voor snelle actie kan ik begrijpen dat je voor de Sigma gaat (als je geen 1453 euro wil uitgeven voor de 70-200mm 2.8 VR van Nikon)
Maar zo zie je wat voor de een perfect is, is het voor een ander niet.
Groetjes George
De Sigma die je nu hebt gekocht is echt geen slechte lens en voor sportfotografie en beperkt budget kan het voor jou een goede keus zijn.
Maar ga je de boel optisch vergelijken, dan steekt de Nikon het er met kop en schouders boven uit.
Maar snelheid is inderdaad van deze Nikon niet het sterkste punt, dus voor snelle actie kan ik begrijpen dat je voor de Sigma gaat (als je geen 1453 euro wil uitgeven voor de 70-200mm 2.8 VR van Nikon)
Maar zo zie je wat voor de een perfect is, is het voor een ander niet.
Groetjes George