Potvis @ Scheveningen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Murzeltje

Potvis @ Scheveningen

Bericht door Murzeltje » ma jul 14 2008 2:49 pm

M'n eerste bijdrage aan het forum, reacties zijn welkom :)

Kleine versie
Afbeelding

Klik hier voor de grote versie

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 14 2008 3:04 pm

Leuk die vinger in beeld :|
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma jul 14 2008 4:12 pm

enorme vis zeg !!
NAS Buikpijn

Inge

Bericht door Inge » ma jul 14 2008 5:01 pm

Flauw zeg... van die vinger. :?
Maar wat een geweldig dier is het zeg! Ik heb echter geen verstand genoeg van fotograferen om iets over je foto te zeggen maar ik vind het een prima foto, waarschijnlijk iets overbelicht, rechts in de hoek. En als je je foto iets cropt dan istie vinger ook weg....

Ruudje

Bericht door Ruudje » ma jul 14 2008 5:03 pm

ehm..... dit is toch die (pot)vis van metaal :oops:

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » ma jul 14 2008 5:06 pm

Ruudje schreef:ehm..... dit is toch die (pot)vis van metaal :oops:
Dat dacht ik ook, was 1 of andere actie. Stond iets van op nu.nl :P

//Edit

Jup ff gezocht: http://www.nufoto.nl/2008/07/10/potvis- ... eningen-2/

Inge

Bericht door Inge » ma jul 14 2008 5:09 pm

Hahaha, is dat zo... dan ziet hij er levensecht uit!

Ruudje

Bericht door Ruudje » ma jul 14 2008 5:16 pm

ook nog een voordeel hij stinkt niet!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jul 14 2008 5:23 pm

Inge schreef:Flauw zeg... van die vinger. :?...
Leg jij mij eens uit wat er fout was aan mijn opmerking???

Één van de domste fouten die een fotograaf/ amateur weet ik veel wie kan maken is een vinger voor de lens.
Bovendien vind ik het helemaal knap dat dit ook nog gebeurd bij een D60 met 18-55 lens. Bij een compact zit de lens nog redelijk dicht op de body, maar bij een DSLR?? Ik vraag me dan toch af hoe je zo'n camera vasthoudt?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Inge

Bericht door Inge » ma jul 14 2008 5:39 pm

Het was fout dat je erna geen opbouwende kritiek leverde... het is erg makkelijk om iemand, die net op dit forum is, af te kraken..

iJoost

Bericht door iJoost » ma jul 14 2008 6:34 pm

Opbouwende kritiek? Ik weet niet... Iets in de sfeer van "volgende keer even kijken of je vinger ervoor zit, voordat je afdrukt"?

Misschien toch maar beter helemaal niets zeggen van die vinger... dan. ;-)

Hij zit trouwens wel erg onder de krassen al, die potvis (als je de grote foto bekijkt). Heeft iemand daar ik weet niet hoeveel energie in gestoken om dat te maken en dan moet onze vrolijke jeugd dat in no time weer kapot maken om te bewijzen hoe stoer ze wel niet zijn. Ben ik nou de enige die dat idioot vindt?

Murzeltje

Bericht door Murzeltje » ma jul 14 2008 6:47 pm

Ruudje schreef:ook nog een voordeel hij stinkt niet!
ehh.. je bent er blijkbaar niet bij wezen kijken, de kunstenaar had zn huiswerk goed gedaan nl. Dat nep-visje stonk nl. verschrikkelijk :)

Murzeltje

Bericht door Murzeltje » ma jul 14 2008 6:55 pm

M.Oorthuis schreef:
Inge schreef:Flauw zeg... van die vinger. :?...
Leg jij mij eens uit wat er fout was aan mijn opmerking???

Één van de domste fouten die een fotograaf/ amateur weet ik veel wie kan maken is een vinger voor de lens.
Bovendien vind ik het helemaal knap dat dit ook nog gebeurd bij een D60 met 18-55 lens. Bij een compact zit de lens nog redelijk dicht op de body, maar bij een DSLR?? Ik vraag me dan toch af hoe je zo'n camera vasthoudt?
Ik had al eerder een reactie op 'de vinger' geplaatst , en besloten niet te plaatsen, maar blijkbaar houd het jou erg bezig dus even een verklaring :)

Zoals je zelf al zegt is het erg knap om mijn vinger voor de lens te houden bij deze D60+Kitlens, en ik durf zelfs te beweren bijna anatomisch onmogelijk zonder als een complete mongool te staan fotograferen. Als ik me goed herinner liep er voor ik de foto maakte iemand van rechts naar links en probeerde nog weg te duiken op het moment dat ik afdrukte. Resultaat: een rug/schouder die zwaar overbelicht door de flits nog een plekje weet te veroveren op een foto die ik TOCH geschikt vond om te plaatsen.

En als het je zo stoort, zeg dan iets in de trant van:

"Leuke foto, maar er staat wel nog iets links in de hoek, misschien had je dat even kunnen croppen?"

Wie weet had ik het dan nog wel gedaan ook en je bedankt voor je 'kritiek'.

iJoost

Bericht door iJoost » ma jul 14 2008 7:03 pm

Toch nog opbouwend dan: Je kunt 'm middels een goed gemikte crop eraf halen, die "vinger". Of als je dat te veel van het goede vindt even met een kloon-stempeltje onder het zand verstoppen.

PeterG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door PeterG » ma jul 14 2008 7:44 pm

@ iJoost,

Die krassen horen bij het kunstwerk. In het echt heeft zo'n potvis ook van die krassen (en wel erger). komt doordat de inktvissen die ze eten zich verzetten. Flauw hè.

Peter

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”