de d60 of d80?
de d60 of d80?
Ik heb een vraag. Ik ben aan het kijken voor een D80. Op internet diverse testen bekeken en op vergelijksites geweest. Nu kan ik niet veel verschillen vinden tussen de d60 en de d80. Kan iemand mij vertellen waarom ik de iets duurdere d80 zou aanschafen ipv de d60.
Groet Victor
Groet Victor
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Kijk hier eens: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... hp?t=10086
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Frans Keijzers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik heb zaterdag een D80 gekocht en er al zo'n 300 foto's mee gemaakt, ik heb de overstap van de D40 naar de D80 gemaakt.
Ik kan uit deze evaring zeggen dat je met de D80
een hele goede keus maakt.
Ik kan uit deze evaring zeggen dat je met de D80

Groet, Frans
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Roelof schreef:Ligt helemaal aan je insteek tov fotografie.
Hoe fotografeer je nu?
Drie puntjes:Arend-ho schreef:oneens...voor de 40 euro verschil gaat dat niet uitmaken.
motor of geen motor geeft al de doorslag.
- Ik heb een paar adressen gezien met 40 euro tussen D80 body en D60 met 18-55, dus je mag het prijsverschil rustig verdubbelen. Het prijsverschil in body is 20-25%, dat is substantieel.
- De motor maakt niks uit, Nikon brengt alleen nog maar nieuwe AF-s objectieven uit en derden als Sigma en Tamron zijn al tijden druk bezig om hun spul van motor te voorzien. Als je met oud glas wilt schieten dan wordt dat anders, maar dat ligt heel nadrukkelijk aan je insteek, er zijn een heleboel mensen die nooit verder willen dan hun 18-55.
- De D60 heeft betere in-camera-processing dan de D80, dus als je na tijd niet wilt gaan bewerken....
De D60 en de D80 zijn niet voor dezelfde doelgroep, als je dus een advies geeft, moet je eerst achterhalen aan wie je dat advies geeft. Niet bij jezelf afrekenen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
nou ben het niet met je eens wat betreft de motor.
dan mag Nikon wel Af-s uitvoeringen gaan brengen maar voorlopig zie ik er niet veel van...en als ze komen zijn ze niet leverbaar.
zowiezo heeft Nikon gewoon aanlever problemen.
lekker dan als je een half jaar of langer op een Af-s uitvoering moet wachten...idem voor de 3rd party uitvoeringen.
ik weet dat het langzaam die kant op gaat maar voorlopig zijn ze er nog niet.
er is tevens al gekozen dus voor de TS zal het niet meer uitmaken.
vergeet dan ook nog even de D40X niet...leuk in de aanbieding en kan [bijna] net zoveel als een D60
Arend
dan mag Nikon wel Af-s uitvoeringen gaan brengen maar voorlopig zie ik er niet veel van...en als ze komen zijn ze niet leverbaar.
zowiezo heeft Nikon gewoon aanlever problemen.
lekker dan als je een half jaar of langer op een Af-s uitvoering moet wachten...idem voor de 3rd party uitvoeringen.
ik weet dat het langzaam die kant op gaat maar voorlopig zijn ze er nog niet.
er is tevens al gekozen dus voor de TS zal het niet meer uitmaken.
vergeet dan ook nog even de D40X niet...leuk in de aanbieding en kan [bijna] net zoveel als een D60
Arend
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dan kunnen we het eens zijn over het feit dat we het niet eens zijn met elkaar.nou ben het niet met je eens wat betreft de motor.

Weet jij zo dan nog een zaak te vinden die de D40x voert voor een lagere prijs dan de D60? De goedkoopste D40x die ik zo gauw kon vinden kost E 532 (met 18-55) dat is 60 euro duurder dan de D60 met dezelfde lens bij dezelfde toko en de D60 is elders goedkoper.vergeet dan ook nog even de D40X niet...leuk in de aanbieding en kan [bijna] net zoveel als een D60
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.