Nikon accu EN-EL9

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
ArendOosterlee

Nikon accu EN-EL9

Bericht door ArendOosterlee » di jul 15 2008 4:38 pm

Ik heb de Nikon D40, met, natuurlijk, de standaard accu (EN-EL9).
Ik heb een keer gelezen dat het bij deze accu's beter is als je ze al oplaadt als ze nog 20% over hebben.
Terwijl ik ook heb gehoord dat het bij mobiele telefoons beter is als je ze pas oplaadt als ze helemaal leeg zijn.

Dus wat is nou het beste voor de accu:
-opladen als er nog ongeveer 20% energie in zit
-opladen als de accu helemaal leeg is

Wie helpt mij?

Overigens gaat het fotograferen prima hoor. Geen problemen.
Maar ik wou het wel eens weten. :P

Vriendelijke groeten,
Arend.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jul 15 2008 4:41 pm

De eerste keer helemaal volladen daarna proberen helemaal te gebruiken totdat deze helemaal leeg is vervolgens doe je dit nog 2 keer en daarna kan je je accu opladen wanneer jij wilt. Deze procedure zorgt ervoor dat je accu's het langst meegaan.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di jul 15 2008 5:25 pm

Weet je dat uit ervaring? De werkwijzes op internet die ik gevonden heb spreken elkaar namelijk allemaal tegen. Ik ben in ieder geval nog niet overtuigd over de juiste werkwijze, maar wellicht heeft iemand een link van een publicatie die mij wel kan overtuigen.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

MennoA

Bericht door MennoA » di jul 15 2008 6:00 pm

Het vol continu onder lading zetten van een batterij verkort alleen maar de levensduur, Dit word natuurlijk lastig met een camera, maar bijv wel voor een mobiele telefoon.
Dit is uit ervaring op mijn werk, daar staan alle portofoons e.d. aan druppel laders.

Wat ik zelf doe is de batterij bijna leeg te maken en vervolgens geheel weer opladen. (Indien dit natuurlijk toelaat) De batterijen van mijn flitser doe ik 1x per maand in de conditoner/lader.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”