Nikon D60 LCD scherm
Nikon D60 LCD scherm
Hallo,
Ik heb nu sinds een week een nieuwe Nikon D60.
Als ik buiten de instellingen wil aanpassen dan knippert het LCD scherm willekeurig. Binnen doet hij dit niet.
Is dit normaal? Of moet ik terug met de camera en is er iets mis met het LCD scherm. Of met de sensoren die ervoor zorgen dat het scherm uitgaat als ik door de oculair kijk.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Richard
Ik heb nu sinds een week een nieuwe Nikon D60.
Als ik buiten de instellingen wil aanpassen dan knippert het LCD scherm willekeurig. Binnen doet hij dit niet.
Is dit normaal? Of moet ik terug met de camera en is er iets mis met het LCD scherm. Of met de sensoren die ervoor zorgen dat het scherm uitgaat als ik door de oculair kijk.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Richard
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Lijkt me niet gezond. LCD moet pas uitgaan als je door het oculair kijkt.
Op m'n Minolta D7 zat deze feature ook maar ik heb dat al snel uitgezet.
Hou je niet toevallig iets voor de sensor of zie je de sensor niet zitten?
Op m'n Minolta D7 zat deze feature ook maar ik heb dat al snel uitgezet.
Hou je niet toevallig iets voor de sensor of zie je de sensor niet zitten?
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Ik ben erg benieuwd. Had hier ook last van en heb toen (heel schappelijk) een geheel nieuwe body gekregen (de oude werd als DOA teruggestuurd). De irritatitie is des te groter nu ik met de nieuwe body hetzelfde euvel weer heb. Buiten, als het licht feller is, knippert het scherm. Ik had me er eigenijk al bij neergelegd en heb nog niet de gelegenheid gehad de kamera heel intensief te gebruiken. Dus weet ik ook nog niet hoe irritant het uiteindelijk is. Maar het lijkt erop dat het een vaker voorkomend probleem is en dan moet Nikon natuurlijk wel even iets gaan doen om het op te lossen. Die oplossing houdt bij voorkeur niet in dat je een fonkelnieuwe camera 2-3 weken kwijt bent.
Ik ben echter bang dat ik niet nog een keer een nieuwe krijg...
Ik ben echter bang dat ik niet nog een keer een nieuwe krijg...
Het probleem was dat er een heel klein krasje op mijn scherm zat waardoor deze niet werd omgeruild voor een nieuwe en moest deze dus opgestuurd worden naar Nikon. Maar als ik het zo begrijp had ik met die nieuwe waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad. Ben benieuwd hoe Nikon hier mee omgaat. Ik laat jullie het weten als ik hem retour krijg. Ik hoop trouwens binnen 3 weken want dan ga ik met vakantie.

Heb met mijn D60 precies hetzelfde probleem gehad.
(zie mijn forumvraag in de D60 rubriek Geplaatst: 2008-03-15, 19:02)
Een display dat knippert als er fel licht op de oogsensor valt. Overigens lijkt het probleem zich niet voor te doen achter glas (ook al is het licht fel)
Lijkt, gezien de ervaringen in dit forum, een structurele fout.
Ikzelf ontdekte het pas nadat de zgn. "DOA-tijd" was verstreken (na een dag of 10). Ik kreeg van Nikon eerst het advies om de camera te resetten. Dat hielp niet. Ben teruggegaan naar de winkel. Deze wilde de camera niet ruilen. Camera is opgestuurd naar Nikon. Na twee weken kreeg ik de camera terug. Het enige dat ze gedaan hadden was de camera resetten (zo stond het op de reparatiebon). Euvel was (natuurlijk) nog niet verholpen. Controleer dus even goed na de reparatie.
Pas nadat ik echt boos werd in de winkel werd de camera geruild. Met de nieuwe camera heb ik het probleem niet meer gehad.
Ik denk dat het goed is om de ervaringen uit dit forum even uit te printen en mee te nemen naar de winkel.
(zie mijn forumvraag in de D60 rubriek Geplaatst: 2008-03-15, 19:02)
Een display dat knippert als er fel licht op de oogsensor valt. Overigens lijkt het probleem zich niet voor te doen achter glas (ook al is het licht fel)
Lijkt, gezien de ervaringen in dit forum, een structurele fout.
Ikzelf ontdekte het pas nadat de zgn. "DOA-tijd" was verstreken (na een dag of 10). Ik kreeg van Nikon eerst het advies om de camera te resetten. Dat hielp niet. Ben teruggegaan naar de winkel. Deze wilde de camera niet ruilen. Camera is opgestuurd naar Nikon. Na twee weken kreeg ik de camera terug. Het enige dat ze gedaan hadden was de camera resetten (zo stond het op de reparatiebon). Euvel was (natuurlijk) nog niet verholpen. Controleer dus even goed na de reparatie.
Pas nadat ik echt boos werd in de winkel werd de camera geruild. Met de nieuwe camera heb ik het probleem niet meer gehad.
Ik denk dat het goed is om de ervaringen uit dit forum even uit te printen en mee te nemen naar de winkel.
Voor de volledigheid even een verwijzing naar mijn vraag van destijds:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=8272
In elk geval succes, hoop dat het snel wordt opgelost.!
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=8272
In elk geval succes, hoop dat het snel wordt opgelost.!
- Daan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Porbleem is hier opgelost door af te stellen :
http://www.nikonians.org/forums/dcboard ... 190&page=2
http://www.nikonians.org/forums/dcboard ... 190&page=2
Bedankt voor deze link. Heb deze uitgeprint en neem deze mee als ik mijn camera kan gaan afhalen. Als ze dan alleen een reset gedaan hebben kan ik laten zien waar het probleem zit. Maar ik ga er vanuit dat Nikon inmiddels wel van het probleem op de hoogte is. Ik wacht af. Ik laat jullie wat weten als ik hem terug heb.
Nikon heeft volgens mij wat huiswerk te doen. Een firmware fix lijkt toch wel op zijn plaats.
Ben benieuwd wanneer deze structurele fout ook in de fotobladen genoemd wordt (dat versnelt ongetwijfeld de realisatie van de firmware fix op straffe van dalende verkoop).
Het vervelende tot dan is dat de individuele koper telkens de winkelier moet overtuigen dat er echt iets mis is (je moet toch proberen de storing te reproduceren). Dat is niet leuk voor de koper (die is mogelijk zijn nieuwe camera een paar weken kwijt) en niet voor de verkoper (die zit natuurlijk ook niet te wachten op dit soort zaken en bijbehorende teleurgestelde klanten).
Ben benieuwd wanneer deze structurele fout ook in de fotobladen genoemd wordt (dat versnelt ongetwijfeld de realisatie van de firmware fix op straffe van dalende verkoop).
Het vervelende tot dan is dat de individuele koper telkens de winkelier moet overtuigen dat er echt iets mis is (je moet toch proberen de storing te reproduceren). Dat is niet leuk voor de koper (die is mogelijk zijn nieuwe camera een paar weken kwijt) en niet voor de verkoper (die zit natuurlijk ook niet te wachten op dit soort zaken en bijbehorende teleurgestelde klanten).