Veneboer's panorama topic
Veneboer's panorama topic
Net voor ik op vakantie ging heb ik een 10,5 nikon fisheye en nodal Ninja gekocht om te experimenteren met 360 graden panorama's.
Bijgaand mijn eerste resultaten;
Als het goed is zijn de panorama's op deze link te vinden
Graag opbouwende kritiek.
Bijgaand mijn eerste resultaten;
Als het goed is zijn de panorama's op deze link te vinden
Laatst gewijzigd door Veneboer op za jan 24 2009 11:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
hmm... laden duurt lang. Heb ze al verkleind maar toch duurt het lang. Iemand misschien een suggestie?
(2) Eerst opslaan en dan bekijken werkt wel maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Potverdikkie wat is dit moeilijk zeg...
(3) Zie net dat het in IE wel lukt... (in Opera krijg ik alleen een foutmelding)
(2) Eerst opslaan en dan bekijken werkt wel maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Potverdikkie wat is dit moeilijk zeg...
(3) Zie net dat het in IE wel lukt... (in Opera krijg ik alleen een foutmelding)
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Waarom heb je er shockwave bestanden van gemaakt en niet gewoon quicktimes. Quicktime is gebruikelijker voor dit soort panorama's?
Hierbij een voorbeeld van mijn panorama's ook omgezet met PANO2QTVR:
http://members.rott.chello.nl/j.oorthui ... plein.html
Ze lopen ook erg schokkerig dit heb je niet bij quicktimes.
Verder zijn de panorama's goed gelukt. Een minpunt vind ik toch wel dat je je statief nog ziet op het benedenshot (nadir shot).
Waarom heb je eigenlijk 2 rijen gemaakt en dan ook nog eens van 8 foto's per rij? Dat zijn 16 foto's (plus eventueel een zenith en nadir).
Mijn pano's maak ik ook met de 10.5 fish (althans de interactieve) en maak dan 6 foto's in 1 rij en 1 zenith en 1 nadir dat zijn totaal 8 foto's dat is de helft van wat jij maakt. En het resultaat is er niet minder op.
Qua foto's kunnen ze wel wat lichter ze zijn nu erg donker met name de nachtshot. Het onderwerp vind ik ook niet echt boeiend maar dat is meer een kwestie van smaak.
Kijk hier eens voor inspiratie en/of voorbeelden: www.panoramas.dk of www.fromparis.com
Hierbij een voorbeeld van mijn panorama's ook omgezet met PANO2QTVR:
http://members.rott.chello.nl/j.oorthui ... plein.html
Ze lopen ook erg schokkerig dit heb je niet bij quicktimes.
Verder zijn de panorama's goed gelukt. Een minpunt vind ik toch wel dat je je statief nog ziet op het benedenshot (nadir shot).
Waarom heb je eigenlijk 2 rijen gemaakt en dan ook nog eens van 8 foto's per rij? Dat zijn 16 foto's (plus eventueel een zenith en nadir).
Mijn pano's maak ik ook met de 10.5 fish (althans de interactieve) en maak dan 6 foto's in 1 rij en 1 zenith en 1 nadir dat zijn totaal 8 foto's dat is de helft van wat jij maakt. En het resultaat is er niet minder op.
Qua foto's kunnen ze wel wat lichter ze zijn nu erg donker met name de nachtshot. Het onderwerp vind ik ook niet echt boeiend maar dat is meer een kwestie van smaak.
Kijk hier eens voor inspiratie en/of voorbeelden: www.panoramas.dk of www.fromparis.com
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is welliswaar een link naar een ander forum, maar hier is het wel uitgelegd.bbkoster schreef:Knap werk, mijn complimenten! Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen![]()
Zou je willen uitleggen hoe je de foto's hebt gemaakt?
Mocht dit in strijd zijn met de regels hoor ik dit graag.
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?p=577794
Laatst gewijzigd door Ko op wo jul 16 2008 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Veneboer's panorama topic
Dag Rob, goed gedaan!
Ik vindt de foto's wel wat donker, met ruis en weinig scherpte. Of komt dat door de Flickr compressie?
Ikzelf heb niet voor een formaat gekozen, maar heb elke pano in zowel MOV, JPG als SWF online staan. Door een script wordt automatisch het juiste bestand getoon en het werkt daardoor onder Windows (DevalVR, Quicktime, Flash, Java), op de Mac (Pangea, Quicktime, Java) en zelfs onder Linux (Java) - dus bij vrijwel iedereen met een computer. Ik werk nog aan automatische selectie voor de iPhone. Als je de bestanden daarmee handmatig opent werkt het al wel op de iPhone, erg leuk om te zien.
Ik vindt de foto's wel wat donker, met ruis en weinig scherpte. Of komt dat door de Flickr compressie?
Ikzelf heb niet voor een formaat gekozen, maar heb elke pano in zowel MOV, JPG als SWF online staan. Door een script wordt automatisch het juiste bestand getoon en het werkt daardoor onder Windows (DevalVR, Quicktime, Flash, Java), op de Mac (Pangea, Quicktime, Java) en zelfs onder Linux (Java) - dus bij vrijwel iedereen met een computer. Ik werk nog aan automatische selectie voor de iPhone. Als je de bestanden daarmee handmatig opent werkt het al wel op de iPhone, erg leuk om te zien.