geluid in body d80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Tuon

geluid in body d80

Bericht door Tuon » wo jan 03 2007 6:58 pm

als ik mijn d80 schuin houdt en hen en weer beweeg, hoor ik een geluidje in de body, hoort dit/is hier een verklaring voor?

bvd

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo jan 03 2007 6:58 pm

Ja, dat is de positiesensor.

Dukard

Bericht door Dukard » wo jan 03 2007 8:40 pm

Grappig, mijn D80 heeft T ook .....

Lijkt wel of er een klein balletje naar een nieuwe positie stuitert ..... :wink:

hjanssen

Bericht door hjanssen » do jan 04 2007 12:30 am

Ja, dat balletje detecteerd of je camera in de portrait- cq landscape positie wordt gebruikt, zodat je je foto's altijd in de goede positie op je diplay kan krijgen.

Ik heb het nog nooit gebruikt, omdat ik liever mijn camera draai dan dat ik naar een postzegel kijk.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » do jan 04 2007 7:30 am

Wat mij betreft een zinloos item. Hoiew vaak ik achteraf nog foto's recht moet zetten. En dan dat gepiel met die kleine portraitplaatjes op de LCD. Nee hoor snel uitgezet via het menu.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Rien

Bericht door Rien » do jan 04 2007 11:23 am

hjanssen schreef:... zodat je je foto's altijd in de goede positie op je display kan krijgen.....
Bijna altijd. Ik had laatst een plaatje netjes horizontaal geschoten, maar wel bijna recht omhoog. De camera dacht ten onrechte dat ie op z'n kant bedoeld was...

dragon2

Bericht door dragon2 » do jan 04 2007 12:54 pm

Mwah, tot nu toe gaat het zelfs in vrije val goed. Hebben ooit een poging gedaan met de kodak DSC camera's te springen, zelfs als je de positiesensor uitzette stonden alle foto's alle kanten op :cry: Vind de D80 en de D70 sensors dus best goed werken :P

tsf182

Bericht door tsf182 » do jan 04 2007 1:00 pm

hjanssen schreef:Ja, dat balletje detecteerd of je camera in de portrait- cq landscape positie wordt gebruikt, zodat je je foto's altijd in de goede positie op je diplay kan krijgen.

Ik heb het nog nooit gebruikt, omdat ik liever mijn camera draai dan dat ik naar een postzegel kijk.
Ik heb een D70 met dezelfde mogelijkheid. In het menu wordt wel degelijk ondescheid gemaakt tussen roteren "in het bestand" (dus dat Nikonview de plaatjes zelf draait) en het afbeelden op de display van de camera van staande foto's. Je kunt namelijk ervoor kiezen de foto's op de pc te draaien, terwijl je tijdens het fotograferen op je display de foto's niet ziet draaien. :) (dan ben je af van de postzegels, maar in de pc wordt het bestand toch vaak de goede kant op gedraaid) 8) dus...

Groet,

Theo Scholten

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”