Nikon AF-S 12-24 mm F/4G of Nikon AF-S 14-24 mm F/2.8G
- Theo van der Heijden
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
14-24
Ik heb een D200 nu een jaar en de sinds kort ook de 14-24 en ik ben er meer dan tevreden over.
Perfecte lens. Naat de 14-24 heb ik een 18-200 maar ik moet bekennen dat de 14-24 bijna constant op de camera zit.
Gewoon doen zou ik zeggen.
Succes met de beslissing.
Perfecte lens. Naat de 14-24 heb ik een 18-200 maar ik moet bekennen dat de 14-24 bijna constant op de camera zit.
Gewoon doen zou ik zeggen.
Succes met de beslissing.
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Geen probleem, maar niet vandaag... ik ga er zo vantussen en ben pas morgen weer online. Stuur maar even een PBtje met jouw mailadres.Tom schreef:Zou je me eens een volledig RAW bestand van een foto gemaakt op 14mm met de D300 kunnen sturen? Ik zou dat heel erg op prijs stellen, omdat ik ook twijfels heb over de aankoop van dit objectief.
Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...
14-24mm, die lens is haarscherp tot in de uiterste hoeken. Indien je er budget voor hebt, kies dan die, mocht je later overstappen op FX, kan je het objectief voor de volle 100% gebruiken. Er staan heel wat foto's van mij hier op het forum, gemaakt met de D300 ic.m. deze lens. Zie bijv. de nightshoot in R'dam.
Suc6 met de keuze,
ALE
Suc6 met de keuze,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Omdat fotograferen nu mijn hobby is geworden en er geen geld meer mee verdien heb ik een 12-24. Maakt het allemaal niet uit, ja, dan zou ik waarschijnlijk een 14-24 gehad hebben... MAAR, die 12-24 is een goed ding!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Na de aanschaf van de Nikkor 24-70mm F/2.8, ga ik dan eindelijk eind van de maand over op de aanschaf van een Nikkor 14-24mm F/2.8. Ik ben echt benieuwd! En zeker omdat ik nog in die periode naar Parijs ga, kan ik de lens gelijk testen.
//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
Heeft iemand misschien wat foto's uit een D300 gemaakt met een 14-24 of met een Nikon D80?
//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
Heeft iemand misschien wat foto's uit een D300 gemaakt met een 14-24 of met een Nikon D80?
-
- Clublid
- Contacteer:
In de Colorfoto van september worden 21 groothoek lenzen getest waaronder een aantal nikkors op de d300. Hierbij ook de 12/24 en 14/24 nikkor.
De testen van Colorfoto zijn vrij "technisch" maar voor onderling vergelijk goed bruikbaar (veel MTF curves)
De 14/24 krijgt een aanbeveling, de 12/24 niet.
Opvallend is dat veel, iets oudere, vaste brandpunts lenzen het slecht doen op de digitale camera's. ( de positie van de uittrede pupil is schijnbaar toch sterk van invloed op de scherpte)
RVK
De testen van Colorfoto zijn vrij "technisch" maar voor onderling vergelijk goed bruikbaar (veel MTF curves)
De 14/24 krijgt een aanbeveling, de 12/24 niet.
Opvallend is dat veel, iets oudere, vaste brandpunts lenzen het slecht doen op de digitale camera's. ( de positie van de uittrede pupil is schijnbaar toch sterk van invloed op de scherpte)
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
https://robvankralingen.fotoport.nl/