draadontspanner op D50?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
noogy

draadontspanner op D50?

Bericht door noogy » di jan 02 2007 8:37 pm

zoals de titel, weten jullie of het mogelijk is om een draadontspanner op de D50 te monteren, aangezien ik al 2 keer dat draadloze ding kwijt ben geraakt :D

mijn dank is alvast groot :D

gr jeroen

dragon2

Bericht door dragon2 » wo jan 03 2007 9:54 am

Nee niet mogelijk.

De grootste reden voor mij (en andere skydivers) om geen D50 te kopen :evil:

hjanssen

Bericht door hjanssen » do jan 04 2007 12:33 am

Die zijn er wel. Ik zag pas een foto van een geweldige konstruktie, waarbij je een ouderwetse draadontspanner op je ontspanknop kon laten drukken. Dit was geen hobby projekt, maar werkelijk ergens te koop.

Je kan natuurlijk ook Nikon Capture gebruiken en dan via de PC ontspannen.

Ik vraag mij af of dit ookvia een PDA zou kunnen.

GdP

Re: draadontspanner op D50?

Bericht door GdP » do jan 04 2007 12:49 am

noogy schreef:zoals de titel, weten jullie of het mogelijk is om een draadontspanner op de D50 te monteren, aangezien ik al 2 keer dat draadloze ding kwijt ben geraakt :D

mijn dank is alvast groot :D

gr jeroen
Kleine voorwerpen raken snel zoek. Of je laat ze liggen waar je ze het laatst gebruikt hebt. Ik los dat op door er een draadje of een koord aan te verbinden. Heb ik het nodig dan gaat dat koord om mijn nek.
Gerrit
Laatst gewijzigd door GdP op do jan 04 2007 8:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

dragon2

Bericht door dragon2 » do jan 04 2007 7:00 am

hjanssen schreef:Die zijn er wel. Ik zag pas een foto van een geweldige konstruktie, waarbij je een ouderwetse draadontspanner op je ontspanknop kon laten drukken. Dit was geen hobby projekt, maar werkelijk ergens te koop.
Mja nou je het zegt, ik ken 1 skydiver die met zoiets springt, maar ik heb het zelf wel gehad met dat soort geknutsel; heb een jaar met een D70 gesprongen met de IR afstandsbediening omgebouwd naar een switch die met m'n mond te bedienen was, dat leverde de helft van de tijd geen foto's op :evil:

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » do jan 04 2007 7:31 am

Je kunt ook nog nikon capture gebruiken. PC iop je ug, scherm voor je neus en springen maar... :lol:
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

dragon2

Bericht door dragon2 » do jan 04 2007 8:44 am

Ik heb liever wat anders op m'n rug als ik spring :P :P :P

GdP

Bericht door GdP » do jan 04 2007 8:53 am

dragon2 schreef:Ik heb liever wat anders op m'n rug als ik spring :P :P :P
Al eens een keer vergeten?

dragon2

Bericht door dragon2 » do jan 04 2007 9:06 am

We hebben ooit een cameraman gehad die in de stress zat (problemen met vriendin enzo), die stond een tandempassagier te filmen bij het vliegtuig. Was bijna ingestapt achter die passagier aan. Totdat iemand 'm vroeg of ie niet wat vergeten was :shock:

Toen heeft ie de rest vd dag maar vrij genomen!

Cameraspringen is om onder andere die reden soms gevaarlijk; je aandacht is niet alleen bij het veilig springen :roll: en da's toch wel belangrijk als je het nog een keer wil doen! Ik heb ook 1 keer te laag aan m'n chute gehangen daarom :oops:

En er zijn (jaren geleden) 2 cameramensen overleden, die inderdaad zonder chute gesprongen zijn (eh, de video van je leven...?!?) :(

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”