Ik kan kort zijn.
Waarom is Nikon van het systeem met verwisselbare zoekers afgestapt?
Ben benieuwd.
Verwisselbare zoeker
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Pruim,
Ik betreur dat ook en Nikon heeft me nooit een harde reden genoemd.
Ik vermoed dat er te weinig klanten verwisselbare zoekers gebruikten of kochten.
Zeker de Pers en Sport fotografen, die het ontwerp-doel van vele kamera's zijn hebben daar geen boodschap aan.
Ik vermoed dat we ons in de toekomst moeten behelpen met hoekzoekers etc.
Dit alles is nog een argument om uit te zien naar een fraaie analoge Nikon F5 (de laatste met verwisselbare ezoeker).
Zelf zou ik best een Kodak/Nikon DCS720/760 willen hebben, die zijn gebaseerd op de F5.
Nadeel is de beperkte resolutie en snelheid van de DCS serie, het zijn ook geen FF/FX kamera's.
Groeten, Gijs
Mijn favoriete zoekers zijn de 6x vertikale zoeker DW-2 en het prisma DP-3 voor de Nikon F2.
Ik betreur dat ook en Nikon heeft me nooit een harde reden genoemd.
Ik vermoed dat er te weinig klanten verwisselbare zoekers gebruikten of kochten.
Zeker de Pers en Sport fotografen, die het ontwerp-doel van vele kamera's zijn hebben daar geen boodschap aan.
Ik vermoed dat we ons in de toekomst moeten behelpen met hoekzoekers etc.
Dit alles is nog een argument om uit te zien naar een fraaie analoge Nikon F5 (de laatste met verwisselbare ezoeker).
Zelf zou ik best een Kodak/Nikon DCS720/760 willen hebben, die zijn gebaseerd op de F5.
Nadeel is de beperkte resolutie en snelheid van de DCS serie, het zijn ook geen FF/FX kamera's.
Groeten, Gijs
Mijn favoriete zoekers zijn de 6x vertikale zoeker DW-2 en het prisma DP-3 voor de Nikon F2.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Léon Obers
- Forumlid
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee