Ik neem aan dat je die ring op de mount van de camera schroeft en vervolgend de lens er omgekeerd opzet. Wat is er dan anders aan de mount van de D50 in tegenstelling tot een andere Nikon camera?gdepater schreef:Met een BR2a ring.Roger38 schreef:Vraagje: met welke omkeerring zetten jullie de 50mm omgekeerd op de camera? Ik heb dan wel de Nikkor 105mm/2.8 micro maar wil toch eens experimenteren met een omgekeerde 50mm. Of komt die 50mm omgekeerd op een andere lens?
Wie geeft zijn licht eens?
Ik vraag me alleen af of dat lukt op een D50?
Met vr. gr.
Gerrit
50mm plezier
Bij de f/1.8 is de noodzaak wat minder, omdat de frontlens behoorlijk naar binnen valt. Bij de f/1.4 moet het wel. Zelf zou ik altijd een zonnekap plaatsen, omdat dit het contrast van de foto verhoogt.Dean schreef:Is de zonnekap nog aan te bevelen bij de eventuele aanschaf van de 50mm of is die niet nodig?
Ik ben bang dat dan je belichtingsmeter niet meer werk, of dat de camera geen enkele lens meer herkent, en het gewoon vertikt af te gaan.Roger38 schreef:Ik neem aan dat je die ring op de mount van de camera schroeft en vervolgend de lens er omgekeerd opzet. Wat is er dan anders aan de mount van de D50 in tegenstelling tot een andere Nikon camera?gdepater schreef:Met een BR2a ring.Roger38 schreef:Vraagje: met welke omkeerring zetten jullie de 50mm omgekeerd op de camera? Ik heb dan wel de Nikkor 105mm/2.8 micro maar wil toch eens experimenteren met een omgekeerde 50mm. Of komt die 50mm omgekeerd op een andere lens?
Wie geeft zijn licht eens?
Ik vraag me alleen af of dat lukt op een D50?
Met vr. gr.
Gerrit
Dan bestel ik m er gewoon bijgdepater schreef:Bij de f/1.8 is de noodzaak wat minder, omdat de frontlens behoorlijk naar binnen valt. Bij de f/1.4 moet het wel. Zelf zou ik altijd een zonnekap plaatsen, omdat dit het contrast van de foto verhoogt.Dean schreef:Is de zonnekap nog aan te bevelen bij de eventuele aanschaf van de 50mm of is die niet nodig?

Gekke vraag staat er overigens nog wat bijzonders in de handleidingen anders bestel ik de import versie scheelt toch weer iets
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
He, dat ziet er herkenbaar uit. Heb nu ook de Tokina 12-24 naast de Nikon primes 35 2.0 en 180 2.8.alfa156 schreef:De enige niet-Nikonlens van mij is de Tokina 12-24 4.0. Dit omdat ik de prestaties van de Nikon nauwelijks beter vind maar wel dubbel zo duur is.
Voor de rest schiet ik alleen met primes van Nikon zoals daar zijn de 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8 en de 300 4.0. Mooi setje lijkt me zo.
Die 85 1.8 gaat er zeker komen of missschien zelfs wel de 85 1.4 (kwijl

Eenmaal de kwaliteit en de lichtsterkte van een mooie primelens ervaren offer je graag het gemak van een zoom op heb ik gemerkt.
Maakt niet uit. Zelf gebruik ik er een van rubber. Kan gewoon in elkaar gedrukt worden. Scheelt ruimte!Dean schreef:Dan bestel ik m er gewoon bijgdepater schreef:Bij de f/1.8 is de noodzaak wat minder, omdat de frontlens behoorlijk naar binnen valt. Bij de f/1.4 moet het wel. Zelf zou ik altijd een zonnekap plaatsen, omdat dit het contrast van de foto verhoogt.Dean schreef:Is de zonnekap nog aan te bevelen bij de eventuele aanschaf van de 50mm of is die niet nodig?
Gekke vraag staat er overigens nog wat bijzonders in de handleidingen anders bestel ik de import versie scheelt toch weer iets
Mijn idee.Skippy schreef:He, dat ziet er herkenbaar uit. Heb nu ook de Tokina 12-24 naast de Nikon primes 35 2.0 en 180 2.8.alfa156 schreef:De enige niet-Nikonlens van mij is de Tokina 12-24 4.0. Dit omdat ik de prestaties van de Nikon nauwelijks beter vind maar wel dubbel zo duur is.
Voor de rest schiet ik alleen met primes van Nikon zoals daar zijn de 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8 en de 300 4.0. Mooi setje lijkt me zo.
Die 85 1.8 gaat er zeker komen of missschien zelfs wel de 85 1.4 (kwijl)
Eenmaal de kwaliteit en de lichtsterkte van een mooie primelens ervaren offer je graag het gemak van een zoom op heb ik gemerkt.
Ik gebruik wel een zonnekap van metaal aangezien ik, nadat ik een negatieve beinvloeding van een voorzetlens op de 50 1.4 heb ervaren, toch wel mijn glas enigszins wil beschermen.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nou ik heb vanmiddag dan toch maar gekocht en de zonnekap uiteraard (metalen).
Heb nog m nog niet echt goed kunnen testen (zover ik dat kan als rookie)
Heb m even mee genomen maar mijn ouders huis maar binnen fotograferen vind ik echt een drama bak er helemaal nix van of het is gewoonweg te donker binnen.
Heb m even mee genomen maar mijn ouders huis maar binnen fotograferen vind ik echt een drama bak er helemaal nix van of het is gewoonweg te donker binnen.
Dean veel plezier met je nieuwe lens.Dean schreef:Nou ik heb vanmiddag dan toch maar gekocht en de zonnekap uiteraard (metalen).
Met vr. gr.
Gerrit