Bruidsreportage
-
doll
Bruidsreportage
Hallo allemaal,
Even een blik op dit forum en dan maar direct even een vraag aan jullie allen. Ik heb als amateur fotografe een bruidsreportage gemaakt en nu bezig met het inplakken. Maar heb het bruidspaar de volgende keuze laten maken; of ik hou de nabestellingen in eigen beheer of ze krijgen van mij een cd rom met daarop alle foto's zodat ze deze zelf kunnen nabestellen. Ik begin als maar meer te twijfelen over deze keuze. Hoe doen jullie dit? en daar komt ook nog bij dat wanneer ze de cd rom willen hebben hoeveel kan ik hier als amteur voor vragen? Met al jullie ervaringen en meningen is er vast wel iemand die dit wel eens is tegengekomen en die hier een antwoord/mening over heeft.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast Bedankt.
Hanneke
Even een blik op dit forum en dan maar direct even een vraag aan jullie allen. Ik heb als amateur fotografe een bruidsreportage gemaakt en nu bezig met het inplakken. Maar heb het bruidspaar de volgende keuze laten maken; of ik hou de nabestellingen in eigen beheer of ze krijgen van mij een cd rom met daarop alle foto's zodat ze deze zelf kunnen nabestellen. Ik begin als maar meer te twijfelen over deze keuze. Hoe doen jullie dit? en daar komt ook nog bij dat wanneer ze de cd rom willen hebben hoeveel kan ik hier als amteur voor vragen? Met al jullie ervaringen en meningen is er vast wel iemand die dit wel eens is tegengekomen en die hier een antwoord/mening over heeft.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast Bedankt.
Hanneke
- noogle
- Forumlid

- Contacteer:
Hoi Hanneke, welkom op het Nikon Forum, stel je even voor zou ik zeggen 
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Mike-Nikon
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Riemke
- Clublid

- Contacteer:
Heb je dat soort dingen niet vooraf besproken Hanneke?
Tja...ik zou altijd de nabestellingen in eigen beheer houden. Als je een CD geeft met de originele bestanden en ze laten kwalitatief slechte afdrukken maken heb jij je slechte naam te pakken
Ik heb een account gemaakt op Oypo. (is gratis) Je kunt daar je foto's uploaden en het album beschermen met een wachtwoord. Jij bepaalt de prijs van een afdruk, 80% is voor jou, 20% voor Oypo. Oypo handelt verder alles af, afdrukken, verzenden etc. De afdrukken zijn kwalitatief goed, Oypo werkt samen met Profotonet. Ik laat normaal gesproken ook al mijn fotowerk afdrukken bij Profotonet.
In jouw geval heb je natuurlijk al een prijs met ze afgesproken inclusief album. Je verdient dus ook al op je foto's. Geef je ze de CD, dan loop je wel de nabestellingen mis.
Tja...ik zou altijd de nabestellingen in eigen beheer houden. Als je een CD geeft met de originele bestanden en ze laten kwalitatief slechte afdrukken maken heb jij je slechte naam te pakken
Ik heb een account gemaakt op Oypo. (is gratis) Je kunt daar je foto's uploaden en het album beschermen met een wachtwoord. Jij bepaalt de prijs van een afdruk, 80% is voor jou, 20% voor Oypo. Oypo handelt verder alles af, afdrukken, verzenden etc. De afdrukken zijn kwalitatief goed, Oypo werkt samen met Profotonet. Ik laat normaal gesproken ook al mijn fotowerk afdrukken bij Profotonet.
In jouw geval heb je natuurlijk al een prijs met ze afgesproken inclusief album. Je verdient dus ook al op je foto's. Geef je ze de CD, dan loop je wel de nabestellingen mis.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
regel 1 is en blijft van te voren duidelijke afspraken met elkaar maken en zet sommige zaken desnoods even op papier en ben vooral duidelijk.
Veel mensen verwachten tegenwoordig al dat ze alle foto's op CD of DVD krijgen. Geef als het zo is dus ook zelf aan dat dat voor jou niet zo vanzelfsprekend is.
Luc.
Veel mensen verwachten tegenwoordig al dat ze alle foto's op CD of DVD krijgen. Geef als het zo is dus ook zelf aan dat dat voor jou niet zo vanzelfsprekend is.
Luc.
-
doll
Hallo,
Bedankt voor jullie moeite om even te reageren.
Ik heb wel van te voren afspaken gemaakt, maar alleen de nabestellingen zouden ze nog over nadenken, vandaar.
Ik denk dat hun voorkeur toch uit gaat naar de Cd rom en deze zal ik dan maar gaan branden denk ik. Maar nogmaals wat zijn een beetje bedragen die ik kan aanhouden? Wat vragen jullie?
Groetjes
Bedankt voor jullie moeite om even te reageren.
Ik heb wel van te voren afspaken gemaakt, maar alleen de nabestellingen zouden ze nog over nadenken, vandaar.
Ik denk dat hun voorkeur toch uit gaat naar de Cd rom en deze zal ik dan maar gaan branden denk ik. Maar nogmaals wat zijn een beetje bedragen die ik kan aanhouden? Wat vragen jullie?
Groetjes
- noogle
- Forumlid

- Contacteer:
Je kunt simpelweg geen bedrag aanhouden, gezien de nogal wisselende kwaliteit van reportages en verschillende soorten reportages.
- Doe je alleen de plechtigheid of ben je 's ochtends al aanwezig en doe je ook het feest?
- Plak je ze in een album en hoeveel foto's? (aantal hangt meestal samen met het eerste punt)
Dan zijn denk ik de 2 grootste prijsbepalers.
- Doe je alleen de plechtigheid of ben je 's ochtends al aanwezig en doe je ook het feest?
- Plak je ze in een album en hoeveel foto's? (aantal hangt meestal samen met het eerste punt)
Dan zijn denk ik de 2 grootste prijsbepalers.
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
-
George Fennes
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
even een link
Kijk eens op deze site.
Is ook van een amateur die professioneel wil worden.
Er staan ook foto's op en een kostenplaatje wat deze persoon in rekening brengt.
Alleen hij werkt met Sony en Olympus camera's
dat is natuurlijk een factor om de prijs te drukken
Dus als jij met Nikon werkt kan je er minimaal 20% bij optellen
Dan nu de link: www.pwibruidsfotografie.nl
Groetjes George
Er staan ook foto's op en een kostenplaatje wat deze persoon in rekening brengt.
Alleen hij werkt met Sony en Olympus camera's
Dus als jij met Nikon werkt kan je er minimaal 20% bij optellen
Dan nu de link: www.pwibruidsfotografie.nl
Groetjes George
Laatst gewijzigd door George Fennes op di jul 22 2008 12:56 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
- Matthieu
- Forumlid

- Contacteer:
Re: even een link
www.pwibruidsfotografie.nlGeorge Fennes schreef:Kijk eens op deze site.
Alleen hij werkt met Sony en Olympus camera'sdat is natuurlijk een factor om de prijs te drukken
![]()
Dus als jij met Nikon werkt kan je er minimaal 20% bij optellen![]()
Dan nu de link: www.pwibruidsfotogrfie.nl
Groetjes George
je was een a vergeten
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
-
jpauwels
-
George Fennes
- Clublid

mening?
Matthieu bedankt voor je oplettendheid.
Ik heb het gelijk verandert.
Ik zou graag jullie mening horen over de geplaatste foto's op die site en de site zelf.
Groetjes George
Ik heb het gelijk verandert.
Ik zou graag jullie mening horen over de geplaatste foto's op die site en de site zelf.
Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
-
George Fennes
- Clublid

-
jpauwels
- Matthieu
- Forumlid

- Contacteer:
Hoi george,
De foto's op die site zien er technish gezien wel aardig uit.
Alleen wat compositie en samenstelling bedrft vind ik het niet altijd
erg professioneel uit.
Bijvoorbeeld om maar wat te noemen : op pagina 2 helemaal rechts: de zittende man valt zowat van de foto af....het ruggetje tegen de witte rand. pagina 3 links, boeket van de bruid gedeeltelijk afgesneden. Foei !
De foto's op die site zien er technish gezien wel aardig uit.
Alleen wat compositie en samenstelling bedrft vind ik het niet altijd
erg professioneel uit.
Bijvoorbeeld om maar wat te noemen : op pagina 2 helemaal rechts: de zittende man valt zowat van de foto af....het ruggetje tegen de witte rand. pagina 3 links, boeket van de bruid gedeeltelijk afgesneden. Foei !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu