vioolspeler

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Woudschim

vioolspeler

Bericht door Woudschim » di jul 22 2008 10:53 am

Mijn eerste "straatfoto". Ik vind het een lastige "tak" van fotografie, maar een zeer interessante. Het is lastig om te bepalen wat een interessant beeld is en wat niet, en vervolgens nog op tijd reageren ook. De typische blik van een straatmuzikant die bij de eerste aanblik vriendelijk lacht heb ik hier gevangen.

Afbeelding

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » di jul 22 2008 11:32 am

Ik vind de z/w omzetting niet echt mooi, er zit totaal geen contrast meer in bijv. de vioolspeler zijn jas.
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Woudschim

Bericht door Woudschim » di jul 22 2008 11:38 am

Die zat in het origineel ook niet, een donkerzwarte jas. :P je kunt onmogelijk zowel de jas als de omgeving en het gezicht en de viool goed belichten. :wink:

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » di jul 22 2008 11:43 am

Ik had het mooier gevonden dat de man naar zijn viool keek, dat schept een band met de viool

Woudschim

Bericht door Woudschim » di jul 22 2008 11:46 am

Zoiets? :)

Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » di jul 22 2008 1:37 pm

Ik vind het onderwerp niet geschikt voor zwart/wit. Het onderwerp boeit al niet zo erg, maar in zwart/wit al helemaal niet.

Ik ben ook niet z'n liefhebber van zwart/wit. :)

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » di jul 22 2008 1:40 pm

Ik vind het onderwerp uitermate boeiend. Tevens is het een zeer lastige tak van sport in de fotografie. Durven en doen. Goed gedaan.
Deze omzetting in zw is helaas wel wat minder. Kan je vertellen hoe je het hebt gedaan?

Woudschim

Bericht door Woudschim » di jul 22 2008 2:09 pm

Mijn zwartwit omzettingen doe ik altijd in adobe raw. de rood- en geeltinten zijn iets omhooggetrokken zodat zijn gezicht en viool er beter uit kwam. De rest is donkerder gelaten, omdat het in mijn ogen ging om het gezicht van de man en zijn viool.

Het nadeel van de foto is dat het origineel weinig verschillende kleuren had, en het dus lastig is om een mooi geheel contrast te geven. zijn trui was zwart, de straten waren grijs, evenals de ramen.

Ik mag zelf enorm graag zwartwitfoto's zien, en zeker straatfotografie hoort in mijn ogen gewoon zwart-wit.

Straatfotografie is lastig, en wat voor de een boeiend is is voor de ander totaal niet interessant heb ik wel gemerkt. :P

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”