Camera in de auto?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Camera in de auto?

Bericht door Ome Jan » di jul 22 2008 10:39 am

Ik zit er al een poosje over na te denken, namelijk of ik nu wel of niet een camera standaard in mijn auto moet hebben liggen.
Want zoals altijd heb je geen camera bij de hand als je tijdens je woon-werk ritje de mooiste luchten of regenbogen ziet.

In mijn situatie heb ik maar 1 body en vind het jammer om die in de auto te laten slingeren aangezien ik er nogal zuinig op ben ligt deze meestal netjes thuis in de koffer...

Mijn vraag: wie heeft speciaal een camera voor in de auto, en zo ja welke?

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jul 22 2008 10:50 am

Ik rij niet zo vaak auto (woon-werk met OV) maar heb bijna altijd een Ricoh GR Digital 2 compactcamera mee.

jpauwels

Bericht door jpauwels » di jul 22 2008 11:03 am

Ik heb niet standaard een camera in de auto liggen, bij mooi weer is het al gauw te warm (denk aan smeltende body's, vastgeplakte knopjes etc...)

wel heb ik altijd mijn C@n** digi ixus 40 bij in mijn jas of tas...

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » di jul 22 2008 11:25 am

ik heb nooit een camera in m'n auto liggen, want ik heb geen auto :mrgreen:

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di jul 22 2008 11:26 am

Ik neem bijna altijd voor de zekerheid mijn tas mee !
Soms zeggen ze wel eens waarom sleep jij altijd met die tas.
Maar hij gaat ook altijd mee naar binnen:)
NAS Buikpijn

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di jul 22 2008 11:55 am

Ik heb vaak een D40 in mijn auto liggen, maar als ik hem er om wat voor reden uit haal dan vergeet ik ook tijden om hem er weer in te leggen.
Als ik echt foto's ga maken dan blijft de D40 vaak thuis.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » di jul 22 2008 12:36 pm

jpauwels schreef:Ik heb niet standaard een camera in de auto liggen, bij mooi weer is het al gauw te warm (denk aan smeltende body's, vastgeplakte knopjes etc...)
Woon jij in de sahara ? Sinds wanneer smelt een body bij 40graden in de auto :?

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » di jul 22 2008 12:40 pm

Mark Meisner schreef:
jpauwels schreef:Ik heb niet standaard een camera in de auto liggen, bij mooi weer is het al gauw te warm (denk aan smeltende body's, vastgeplakte knopjes etc...)
Woon jij in de sahara ? Sinds wanneer smelt een body bij 40graden in de auto :?
In een auto kan het heel wat warmer worden dan 40 graden.....

jpauwels

Bericht door jpauwels » di jul 22 2008 12:43 pm

Had ooit een plastic zaklamp zonder batterijen in de auto liggen, daar was na een dagje zon op de auto weinig van over ....

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » di jul 22 2008 12:51 pm

Nooit. Zit wel regelmatig al bijrijder met m'n camera schietklaar in de aanslag. Maar dan zie je waanzinnige plekjes waar je met 100 km per uur voorbij raast :( Stoppen op de vluchtstrook heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Jullie wel?
Say what you like
Do what you feel

GdP

Bericht door GdP » di jul 22 2008 1:18 pm

Ik probeer altijd zoveel mogelijk mijn camera in de auto mee te nemen. Maar ik heb hem nog nooit nodig gehad. (Nikon Coolpix P50)

Maar die keren dat ik hem wel nodig had, heb ik hem niet bij me. :(

Veganpix

Bericht door Veganpix » di jul 22 2008 1:20 pm

Antoinette schreef:Stoppen op de vluchtstrook heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Jullie wel?
Stoppen op de gevaarlijkste strook van de autosnelweg om een foto te maken terwijl ze met 120 km langs je heen scheuren? Mij niet gezien.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di jul 22 2008 1:22 pm

In een oude handleiding van Pentax werd gewaarschuwd, dat je camera niet in de auto mocht laten liggen.

Dan zag je een plaatje van een auto met daarin een camera met pootjes en een gezichtje, droevig kijkend helemaal zwetend :)

Ik heb altijd een camera bij me. Maar laat hem nooit lang in de auto liggen, althans niet met warmte. Wat je kunt doen is een goedkope camera kopen voor in de auto. Dat zou bijvoorbeeld een tweedehands D50 met 18-55 mm kunnen zijn. Of een compactje of een film slr.

Want je moet ook altijd een beetje rekening houden met diefstal. Ik zou mijn D3 niet open en bloot in de auto laten liggen.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di jul 22 2008 1:23 pm

Veganpix schreef:
Antoinette schreef:Stoppen op de vluchtstrook heb ik tot nu toe nog nooit gedaan. Jullie wel?
Stoppen op de gevaarlijkste strook van de autosnelweg om een foto te maken terwijl ze met 120 km langs je heen scheuren? Mij niet gezien.
Nee daarom moet je ook de ventweg nemen :)

Veganpix

Bericht door Veganpix » di jul 22 2008 1:24 pm

Pruimpit schreef:Ik zou mijn D3 niet open en bloot in de auto laten liggen.
Ik zelfs niet verstopt in de kofferbak als ik niet dicht bij de auto ben en hem niet in het oog kan houden. Blijft toch een gewilde camera :lol: .

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”