Hoi,
Voor het omzetten van mijn Nef/Raw naar Tiff/Jpeg gebruik ik liever ViewNX dan Lightroom, in Lightroom krijg ik helaas niet het mooie (voor mij dan) resultaat dan met ViewNX.
In de nieuwe versie kun je nu ook ietsie pietsie meer aanpassingen doen, dus ik ben er dan ook erg tevreden mee,
Er is alleen één maar, en dat is dat het zo vreselijk traag reageert, op mijn Mac dan.
Als ik Bv de belichting iets bijstel dan duurt het best lang voordat hij reageert, het zelfde geld voor de witbalans en Dlighting.
Is dit een probleem dat zich alleen op een Mac voor doet of is het gewoon een vreselijk traag programma.
CaptureNX werkt ook zo vreselijk traag op een Mac.
Wie heeft misschien tips om het op te lossen, ik heb dacht ik al eens iets gelezen over dat je de Cache bestanden ergens anders neer moest schrijven, maar dit ging dan over CaptureNX.
Hopende op wat Tips
Mvrg Henry
Vraag over ViewNX
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ga de maar vanuit dat het niet aan je pc licht maar dat je een echte krachtpatser nodig hebt om nikon software soepel en snel te kunnen draaien
dit in tegenstelling van lightroom en cs 3 die veel minder eisend zijn
maar ja zoals je zegt nikon software levert het beste resultaat wat bewerking betreft
Wel prettig om te lezen dat ook sommige mac gebruikers daar last van hebben
dit in tegenstelling van lightroom en cs 3 die veel minder eisend zijn
maar ja zoals je zegt nikon software levert het beste resultaat wat bewerking betreft
Wel prettig om te lezen dat ook sommige mac gebruikers daar last van hebben
Bedankt,
Ik gebruik nu ViewNX voor het omzetten van Raw bestanden die ik zonder al te veel poespas omzet naar Jpeg (voor print), dus eigenlijk rechtstreeks uit de camera.
En als kleurtone etc toch word veranderd, gebruik ik CameraRaw en CS3.
Dit is voor mij eigenlijk de beste/snelste werkvolgorde.
Maar ik zou het niet erg vinden als ViewNX nog een keer met een versie zou komen die net zo snel werkt als CameraRaw, dus als ik aan de belichtingshuif trek dat ook het beeld direct meekomt.
Mvrg henry
Ik gebruik nu ViewNX voor het omzetten van Raw bestanden die ik zonder al te veel poespas omzet naar Jpeg (voor print), dus eigenlijk rechtstreeks uit de camera.
En als kleurtone etc toch word veranderd, gebruik ik CameraRaw en CS3.
Dit is voor mij eigenlijk de beste/snelste werkvolgorde.
Maar ik zou het niet erg vinden als ViewNX nog een keer met een versie zou komen die net zo snel werkt als CameraRaw, dus als ik aan de belichtingshuif trek dat ook het beeld direct meekomt.
Mvrg henry