Nikon missers

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Rogier

Bericht door Rogier » wo jul 23 2008 12:13 pm

Hoi Patrick,

Wat is het belang hiervan?
Dat Canon in het verleden behoorlijk wat meer camera's verkocht dan Nikon, en dat Nikon met de D40 serie en D60 een flinke inhaalslag heeft gemaakt. Dat bewijst dat deze camera's behoorlijk succesvol zijn geweest voor Nikon.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo jul 23 2008 12:23 pm

Het aantrekken van nieuwe klanten is moeilijk dan het vasthouden van bestaande, dus hebben ze zeker voordeel van en is in mijn ogen een goede zet geweest.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jul 23 2008 1:21 pm

Frederix schreef:
PatrickP schreef: Deze D40's (x+60) hebben ervoor gezorgd dat Nikon nu ongeveer evenveel dSLR's verkoopt als C@non!
Hoi Patrick,

Dat de kans dat Nikon nu omvalt een stuk kleiner is geworden. En dat het ervoor zorgt dat Nikon mooiere spullen kan ontwikkelen voor leukere prijzen, simpelweg omdat de afzetmarkt groter is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

newphotod60

Bericht door newphotod60 » wo jul 23 2008 2:33 pm

PatrickP schreef:
Frederix schreef:
PatrickP schreef: Deze D40's (x+60) hebben ervoor gezorgd dat Nikon nu ongeveer evenveel dSLR's verkoopt als C@non!
Hoi Patrick,

Dat de kans dat Nikon nu omvalt een stuk kleiner is geworden. En dat het ervoor zorgt dat Nikon mooiere spullen kan ontwikkelen voor leukere prijzen, simpelweg omdat de afzetmarkt groter is.
ik wou net zeggen de reden dat ik maand of 5 geleden die D60 kocht was omdat ik over 5 dagen op stage ga en een goede camera wou met meer opties maar die toch niet te groot en zwaar was. Bijkomend voordeel was dat de D60 toen erg leuk geprijst was en ik voor 600 euro de kit met 18/55 kon kopen. Nikon is op deze manier voor veel meer mensen bereikbaar dan toen alleen met de D70 en D200-D300 enz.

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » wo jul 23 2008 2:37 pm

Ik vond de EM een misser. Volgens mij kwamen er toen voor het eerst plastic objectieven, die weliswaar nog heel redelijk van kwaliteit waren.

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo jul 23 2008 5:00 pm

Persoonlijk vind ik de mensen die voor een ander merk kozen(kiezen) de missers.
:wink:
Zie het belang van deze vraag niet zo. Elk cameramerk kent wel z'n bestbedoelde types.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”