Nikon 28-85 f3.5-4.5 AF Macro

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » wo jul 23 2008 7:30 pm

Waar hebben we het over, een verschil van 4 eurootjes....... :shock:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Woudschim

Bericht door Woudschim » do jul 24 2008 8:07 am

Inmiddels voor 55 euro, dat scheelt dan weer wel met 80, zo kom je uiteindelijk toch zo'n 33% goedkoper uit. :wink:

GdP

Bericht door GdP » do jul 24 2008 8:38 am

Woudschim schreef:Inmiddels voor 55 euro, dat scheelt dan weer wel met 80, zo kom je uiteindelijk toch zo'n 33% goedkoper uit. :wink:

Doorgaan tot de helft. :roll: :D

Woudschim

Bericht door Woudschim » do jul 24 2008 8:40 am

Hahaha,

Ik wil hem zo spoedig mogelijk hebben, dus ik heb helaas de tijd er niet voor.

Ik ben allang blij met een goede lens voor deze prijs, dat is nog geen 10e van wat hij ooit heeft gekost. :)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do jul 24 2008 9:31 am

Woudschim schreef:Ik ben allang blij met een goede lens voor deze prijs, dat is nog geen 10e van wat hij ooit heeft gekost. :)
Ik meende ergens op dit forum gelezen te hebben dat Nikon objectieven hun waarde behouden; dit in tegenstelling tot "vreemdmerk objectieven". :shock:

Woudschim

Bericht door Woudschim » do jul 24 2008 9:38 am

Oude MF objectieven leveren ook niet meer op wat ze vroeger hebben gekost, terwijl hier ook echt juweeltjes tussen zitten.

Het probleem is denk ik dat er vanzelf een nieuwer objectief op de markt komt met dezelfde prijs, waardoor het oude objectief zijn waarde verliest naarmate het ouder wordt, terwijl er echt helemaal niets mis mee is.

Zo heb ik ook een Sigma 70-210 F/2.8 APO voor 350 euro gekost, terwijl het een paar jaar geleden nieuw ongeveer 1000 euro was.

Het is uiteraard wel zo dat objectieven langer hun waarde behouden dan camera's.

Woudschim

Bericht door Woudschim » zo jul 27 2008 9:32 am

Ik heb er nu uiteindelijk een voor 55 euro, inclusief verzending. Met een 4x dioptrie close-up filter, een uv-filter een een polarisatiefilter.

Best een nette deal. De lens is in perfecte staat.

ArendOosterlee

Bericht door ArendOosterlee » zo jul 27 2008 10:41 am

Zijn die filters ook nog een beetje goed?
Dan is het echt een goede deal!

Woudschim

Bericht door Woudschim » zo jul 27 2008 10:57 am

Ik heb er net wat testfoto's mee gemaakt, ik ben dik tevreden. :)

De close-up lens in combinatie met de macro stand van het objectief zelf levert mooie platen op, en ik heb geen kwaliteitsvermindering gezien, ook niet van het pola-filter. Het neemt reflecties mooi weg.

Een uv-filter gebruik ik niet, dus dat zou ik niet weten.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » zo jul 27 2008 11:14 am

Mooie aankoop, met die lens ga je nog veel plezier hebben.
Ik doe die van mij ook nooit weg want hij verslaat die kitlenzen optisch met gemak....
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”