Alsof ik die advertentie zouden laten staan... Lekker moderator zou ik zijn!Paul Demo schreef:Hier op het forum werd er vanochtend eentje aangeboden door een niet lid, zoek eens even, misschien kun je hem hier kopen.

Peter,Peet schreef:Als je je spulletjes laat registreren bij Nikon Nederland,en dat vervolgens uitprint dan heb je toch "bewijs"dat het in nederland is gekocht?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ja, je ziet iets over het hoofd.Peet schreef:Als je je spulletjes laat registreren bij Nikon Nederland,en dat vervolgens uitprint dan heb je toch "bewijs"dat het in Nederland is gekocht?
Of zie ik iets over het hoofd?
Eh, da's omgekeerd hoor... de douane kan vragen en dan moet jij bewijzen. Lukt je dat niet d.m.v. een factuur of iets dergelijks, krijg je een naheffing. En zoals Hans al eerder stelde, kun je ook bij een aankoop via MP of eBay ook om een betalings/overname bewijs vragen. Zo simpel kan het leven zijn...Peet schreef:Als ik vervolgens beweer dat de lens via marktplaats is gekocht(is zo,toch?)
zal de douane hard moeten maken dat ik lieg en dat zal niet makkelijk zijn.
Peet schreef:OK,Maarten daar heb je een punt.
Maar ik kan wel aantonen dat ik de lens bij nikon nederland heb laten registreren.
Daaruit blijkt dus dat ik hem in nederland al moet hebben gehad.
[Als ik vervolgens beweer dat de lens via marktplaats is gekocht(is zo,toch?)
zal de douane hard moeten maken dat ik lieg en dat zal niet makkelijk zijn.
Peet
Bij hele dure zaken ook tweedehands liever de originele aanschafbon erbij (ik heb maar 2 objectieven zonder bon).Rebyte schreef: En zoals Hans al eerder stelde, kun je ook bij een aankoop via MP of eBay ook om een betalings/overname bewijs vragen. Zo simpel kan het leven zijn...![]()
Mvg,
Martijn