Gebouwen rechtzetten
Gebouwen rechtzetten
Ik ben wat fotobewerking een complete nieuweling. Welke software werkt het handigst om bijv. gebouwen die achterover lijken te vallen recht te zetten?
Je kan dat doen met o.a PhotoShop of gebruik PTLens van ePaperpress indien het puur voor perspectief en lens correcties gaat. Kost 15 US dollar.... * Klik hier *
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Werkt perfect.....Marten schreef:ShiftN
Dat kan je hier gratis neerladen.
ik had hem al op een ander draadje gevonden (van jou meen ik) .
Bedankt voor de tip!
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Het prettige van de MB80 vind ik wel de extra greep met ontspanknop en instelwieltjes als je de camera kantelt.dikkiedik schreef:Dank jullie wel! Ga ik maar ens me stoeien.
@Matthieu:
Voegt de MB80 echt iets toe?
Het is allemaal wat robuuster en stabieler.
Ook dubbele batterij voor meer fotoplezier zonder dat je weer eerst batterij moet opladen.
momenteel te koop bij foto konijnenberg voor 65 euro....tel daar nog een batterij bij op van ca 50 euro en je hebt een mooie uitbreiding./
Het overwegen waard.
groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Handige links, mensen. Dit wil ik ook wel eens proberen.
Is het trouwens altijd zo dat corrigeren van groothoek foto´s altijd fotomateriaal kost omdat het bijgeknipt moet worden?
Ben ook leek en ik doe dit soort dingen altijd met ACDSee en moet na rechtzetten altijd veel bijsnijden door de gemaakte correcties.
Zou fijn zijn als iemand dit even kan zeggen.
Groeten en fijn weekend allemaal.
Mieke
Is het trouwens altijd zo dat corrigeren van groothoek foto´s altijd fotomateriaal kost omdat het bijgeknipt moet worden?
Ben ook leek en ik doe dit soort dingen altijd met ACDSee en moet na rechtzetten altijd veel bijsnijden door de gemaakte correcties.
Zou fijn zijn als iemand dit even kan zeggen.
Groeten en fijn weekend allemaal.
Mieke
Heb eens een link van Riemke gekregen waar ik dit in heb gevonden. Er makkelijk en gewoon in PS uit te voeren.
Onthoeken!
http://www.webfotoclub.nl//showphoto.ph ... 03&cat=552
Onthoeken!
http://www.webfotoclub.nl//showphoto.ph ... 03&cat=552
Ja. Onze vriend Léon Obers heeft een perfect stukje geschreven over netto beeldhoek/mm na correctie en croppen vervorming. Met zijn tip kun je met name bij dit soort fotografie anticiperen op de nabewerking.* KLIK HIER * voor zijn uitleg.noortje53 schreef:Is het trouwens altijd zo dat corrigeren van groothoek foto´s altijd fotomateriaal kost omdat het bijgeknipt moet worden?
Het is gewoon een kwestie van veel foto's maken en daarmee gaan oefenen om het juiste resultaat te krijgen. Oefening baart kunst is hier het motto.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters