Ballonfeest Joure
Het entreegeld ben je kwijt, heb nog wel gevraagt of ik morgen eventueel weer op hetzelfde kaartje naar binnen kan. Je raad het antwoord zelf al wel. Nee dus.
Wacht jouw foto's dus maar af. Heb toch wel iets gemist aan jouw foto's te zien.
Wacht jouw foto's dus maar af. Heb toch wel iets gemist aan jouw foto's te zien.
Nikon Coolpix 995 + Groothoekconverter WC-E63
Nikon D80
Nikon 17-55mm f/2.8 AF-S
Nikon 105mm f/2.8 AF-S VR
Nikon 70-200mm f/2.8 AF-S VR
Nikon D80
Nikon 17-55mm f/2.8 AF-S
Nikon 105mm f/2.8 AF-S VR
Nikon 70-200mm f/2.8 AF-S VR
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nee mocht niet maar toch gewoon gedaan toen er toch al wat fotografen rondliepen, hoewel die bijna allemaal een licentie om hun nek hadden. Eerste uur ging dat goed. Op het laatste moment kwam er een fotograaf naar me toe met de mededeling - terwijl ie af en toe naar m'n spullen keek - dat ie eigenlijk niet gediend was van m'n aanwezigheid. Ik mocht voor deze keer blijven maar de volgende keer zou hij me van het veld zetten.eteuben schreef:Wat hebben we een geluk gehad dan, he Willem? Trouwens hoe mocht of kon jij wel over de hekken komen dan?
Op het veld was het best wel lastig. Er gebeurde van alles, voor en achter, je moest oppassen voor ankertouwen die plotseling strak gingen staan of van een ballon naar beneden vielen. Maar daar geniet ik juist van, niet alleen het fotograferen zelf maar wat er zo omheen gebeurt, en het gevoel hebben dat je er midden in de actie zit, zelf als de resultaten tegenvallen is het toch nog leuk.
Paar weken geleden met een fotomaatje van me naar draverijen hier in Groningen. Wij stonden tussen het publiek foto's te maken. Op het middenterrein werd echter het telkens winnende paard + jockey in de bloemen en kransen gelegd. En op een gegeven moment wil je daar dan ook bij zijn, vraag me niet waarom. Je voelt toch op de 1 of andere manier iets van de opwinding op het middenveld, kort na de zege. Na de allerlaatse- en dus belangrijkste- rit zijn we gewoon, quasi nonchalant, over de afrastering geklommen, de baan overgelopen en hebben we tussen de beroepsfotografen foto's van de prijsuitreiking gemaakt. Niemand die er iets van merkte of er iets van zei. Schitterend.
Ik vind dat wel wat hebben, je maakt dan net even deel uit van de algemene opwinding van de gebeurtenis, is toch anders dan aan de zijlijn en op veilige afstand foto's maken.
Verder ben ik niet zo'n held, alleen zou ik het niet zo snel doen, maar met een fotomaatje erbij doe je dit soort dingen wat makkelijker.
Willem
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Prachtig, je voorgronden zijn af en toe wat donker maar dat is verklaarbaar. Flitsen misschien? Ik zie ook dat jouw kleuren sprekender zijn, die foto's van mij ogen wat fletser en minder sprankelend dan die van jou. Kan niet nog meer verzadiging of contrast toevoegen. Camera staat al op 'vivid' Hoe doe je dat?eteuben schreef:Die durf heb ik dus niet, blijf mooi bescheiden! Maar vond het zo ook best kunnen. Ik kan me ook niet vertonen tussen de profs, met een kleine D40 en de 18-55! Zij lopen met veel zwaardere apparatuur!
Wat vind je van mijn collectie trouwens?
Willem
Rechtstreeks uit de camera zien mijne er net zo uit als die van jou! Ook wat flets, dus het ligt niet aan jou.
Ik bewerk de foto altijd na, sinds ik weet hoe het werkt! Vlekjes wegwerken, contrast beetje veranderen en saturation op "more colorful". Er zit trouwens 1 tussen die rechtstreeks uit de camera al mooi genoeg was, alleen gekaderd en erop!
Voorgrond is idd te donker, kan ik niet veel meer aan veranderen. Flits had (en heb ik vaak) uit!
Ps.
Zelfs een mooie meid als Claudia Schiffer gaat MET make-up op de foto, hoor! Dus waarom je beste foto's niet bewerken.
Ik bewerk de foto altijd na, sinds ik weet hoe het werkt! Vlekjes wegwerken, contrast beetje veranderen en saturation op "more colorful". Er zit trouwens 1 tussen die rechtstreeks uit de camera al mooi genoeg was, alleen gekaderd en erop!
Voorgrond is idd te donker, kan ik niet veel meer aan veranderen. Flits had (en heb ik vaak) uit!
Ps.
Zelfs een mooie meid als Claudia Schiffer gaat MET make-up op de foto, hoor! Dus waarom je beste foto's niet bewerken.