Kodak Pro High Speed Infrared Film?
Kodak Pro High Speed Infrared Film?
Heeft iemand ervaring met de High-Speed Infrared B/W Film van Kodak?
Heb gisteren in een fotowinkel in Helsinki 4 stuks hiervan kunnen bemachtigen. Ik weet alleen wat het resultaat van deze film kan zijn en dat deze film ultra gevoelig is. Vooral het inleggen van deze film in de kamera is niet zo eenvoudig, dit moet dus in absolute duisternis gebeuren.
Ik ben heel erg benieuwd of jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen.
Op het net zijn mooie voorbeelden te zien van deze film.
Groet,
Thom.
Heb gisteren in een fotowinkel in Helsinki 4 stuks hiervan kunnen bemachtigen. Ik weet alleen wat het resultaat van deze film kan zijn en dat deze film ultra gevoelig is. Vooral het inleggen van deze film in de kamera is niet zo eenvoudig, dit moet dus in absolute duisternis gebeuren.
Ik ben heel erg benieuwd of jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen.
Op het net zijn mooie voorbeelden te zien van deze film.
Groet,
Thom.
In het verleden wel eens mee geëxperimenteerd. Film moest opgehaald worden met een koelbox. Thuis de film direct in de koelkast.
Voor het plaatsen van de film in de camera moest de camera ook voor enige tijd in de koelkast.
Vervolgens op pad met de camera in de koelbox.
Na het maken van de foto’s de film weer in de koelkast.
M.b.v. de koelbox film weggebracht om te laten ontwikkelen.
Bleek er geen fluit op te staan.
Voor het plaatsen van de film in de camera moest de camera ook voor enige tijd in de koelkast.
M.b.v. de koelbox film weggebracht om te laten ontwikkelen.

Laatst gewijzigd door GdP op zo jul 27 2008 10:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik lees niet wat meer over deze film maar het valt nog niet mee zeg 
http://www.kodak.com/global/en/professi ... /f13.jhtml

http://www.kodak.com/global/en/professi ... /f13.jhtml
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Inderdaad het juiste pakje.
En niemand weet hoe gevoelig deze film is, maakt fotografie in deze nogal slaapverwekkende digitale tijden wel weer spannend! Het is natuurlijk een hele verademing dat je nu gelijk kan zien of je foto min of meer gelukt is maar.....
Mooi verhaal Gerrit, ik ga ze snel uitproberen, wie weet !?
Groet,
Thom.
En niemand weet hoe gevoelig deze film is, maakt fotografie in deze nogal slaapverwekkende digitale tijden wel weer spannend! Het is natuurlijk een hele verademing dat je nu gelijk kan zien of je foto min of meer gelukt is maar.....
Groet,
Thom.
Alleen als ie ijs- en ijskoud is...GdP schreef:In het verleden wel eens mee geëxperimenteerd. Film moest opgehaald worden met een koelbox. Thuis de film direct in de koelkast.
M.b.v. de koelbox foto’s weggebracht om te laten ontwikkelen.

(was ie niet te koud geworden..?)
yoyo schreef:Alleen als ie ijs- en ijskoud is...GdP schreef:In het verleden wel eens mee geëxperimenteerd. Film moest opgehaald worden met een koelbox. Thuis de film direct in de koelkast.
M.b.v. de koelbox foto’s weggebracht om te laten ontwikkelen.
(was ie niet te koud geworden..?)
Te koud? Voor mijn Nikkormat EL wel. Daar bleef de opnameteller van hangen. Die heeft daarna op mijn werk enige dagen in een droogstoof gelegen. Hierna werkte alles weer.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Thom,thom schreef:Inderdaad het juiste pakje.
Groet, Thom.
Lees de verwijzing naar Kodak documentatie hierboven.
Met een losse meter kan je uitgaan van ISO 200, afhankelijk van de omstandigheden en het gebruikte filter.
Volg het advies van Kodak: eigen experimenten zijn de beste leermeester.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)