Foto's zijn alleen iets verscherpt met CS3, verder geen bewerkingen toegepast.
Op- en aanmerkingen zijn uiteraard welkom!
1.

2.

3.

Ik heb er zo'n 60 gemaakt en deze drie bleken het scherpst. Ik heb diafragma f/8 en f/11 gebruikt. Ze zijn uit de hand genomen en er stond wat wind, dus de bloemen gingen ook nog heen en weer. En dan het scherpstellen terwijl je op je knieën zit: goed kijken door de zoeker: stukje naar voren, stukje naar achteren, snel wat afdrukken, stukje naar voren, stukje naar achteren... :mrgreen:H.M. schreef:Knap gedaan! Mooi scherp op het onderwerp, en dat is met een omgekeerde lens al moeilijk genoeg. Het lijkt alsof jouw scherptediepte groter is dan de mijne als ik met de omgekeerde 50mm foto's maak. Welk diafragma heb je voor deze foto's gebruikt? En zijn ze uit de hand genomen, of met statief?
Ken het gevoel precies, heb zondag vlinders geschoten (met de NikonMarceld schreef:Ik heb er zo'n 60 gemaakt en deze drie bleken het scherpst. Ik heb diafragma f/8 en f/11 gebruikt. Ze zijn uit de hand genomen en er stond wat wind, dus de bloemen gingen ook nog heen en weer. En dan het scherpstellen terwijl je op je knieën zit: goed kijken door de zoeker: stukje naar voren, stukje naar achteren, snel wat afdrukken, stukje naar voren, stukje naar achteren... :mrgreen: