Kasteel van Rhoon

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Miss Nikon

Kasteel van Rhoon

Bericht door Miss Nikon » ma jul 28 2008 1:31 pm

Afgelopen zaterdag was ik op visite en hebben we een korte wandeling gemaakt bij het kasteel van Rhoon. De eerste buitenfoto's met de 70-300 zijn gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik moet nog erg wennen aan deze lens maar ben er dolgelukkig mee!
Op- en aanmerkingen en eventuele verbeterpunten hoor ik graag!
Er zijn een aantal dingen die ik zelf ook al heb gezien en ben benieuwd of jullie hetzelfde hebben.
Na de bewerking zijn de EXIF gegevens verdwenen, het enige wat ik weet dat alle foto's in de P stand zijn gemaakt, ISO 400 en witbalans zon, schaduw of bewolkt.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma jul 28 2008 3:56 pm

Op #6 en #8 na valt het mij niet echt tegen als dit de eerste keer is geweest dat je met je nieuwe lens hebt gefotografeerd. Echt spannend zijn ze niet maar dat hoeft ook niet. Geniet van je nieuwe aanwinst.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

eteuben

Bericht door eteuben » ma jul 28 2008 11:39 pm

Nog niet allemaal perfect, maar dat hoeft ook nog niet. Zie wel dat je creatief bent met standpunten enzo! Een onderwerp hoeft niet altijd in het midden te zitten, is een ding wat ik hier als eerste ook geleerd heb. :wink: Jij doet dat ook nog af en toe zie ik! Ach, soms kan je niet anders.

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » di jul 29 2008 10:28 am

ik ga met Arthur mee: als de lucht "slecht"is hou deze dan zoveel mogelijk uit je foto, het korenveld biedt genoeg om je hierop te focussen met je compositie

schroom niet en blijf posten :wink:
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » di jul 29 2008 11:14 am

Leuke foto's met als uitschieters foto 8, 9 en 10.

Alleen is de witbalans hier en daar te warm (te rood of geel), dit kan je oplossen door een grijskaart of een expodisc te gebruiken.

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » di jul 29 2008 6:03 pm

Ik heb idd gezien dat ik zo hier en daar een beetje "de mist" in ben gegaan. Wat betreft foto 6 wat het origineel 50% lucht en 50% veld, dus die heb ik wat bijgesneden. Ik probeer niet altijd het onderwerp in het midden te houden, iets wat ik wel altijd deed en dus wat lastig is af te leren. Ik heb de foto's iets nabewerkt maar of daardoor de witbalans is veranderd weet ik niet.
Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik nou echt leuk vind om te fotograferen, dus doe maar van alles een beetje en wie weet kom ik er snel genoeg achter! Ik vind het wel mooi dat met de 70-300 dieren blijven zitten waar ze zijn!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”