"Persoonlijke instellingen"

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
fbl01

"Persoonlijke instellingen"

Bericht door fbl01 » di jul 29 2008 11:07 am

Hallo, de D700 kent de optie "persoonlijke instellingen".
De logica daarvan ontgaat me ten enen male. Ik had verwacht dat je aan de Fn (functie)-knop speciale instellingen kon toewijzen, maar dat lijkt niet zo.
Iemand een idee hoe dat zit, of weet waar dat goed wordt uitgelegd? Dank!
Gr., Frank.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » di jul 29 2008 11:40 am

Beste Frank,

Lees het onvolprezen handboek dan de D700 eens door.

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

fbl01

Bericht door fbl01 » di jul 29 2008 12:00 pm

gijs sandberg schreef:Beste Frank,

Lees het onvolprezen handboek dan de D700 eens door.

Groeten, Gijs Sandberg
Hallo Gijs, bedankt voor je reactie, maar dat heb ik natuurlijk al gedaan!

Tobias

Bericht door Tobias » di jul 29 2008 7:08 pm

Lees steeds vaker dat een vraag lullig word beantwoord. Lekker vriendelijk ook. Zeker voor een nieuwkomer. Top!

Helaas kan ik je niet helpen met de D700 dus wellicht kunnen andere straks wel helpen als de D700 wat meer in gebruik is.

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » di jul 29 2008 7:17 pm

Tobias schreef:Lees steeds vaker dat een vraag lullig word beantwoord. Lekker vriendelijk ook. Zeker voor een nieuwkomer. Top!

Helaas kan ik je niet helpen met de D700 dus wellicht kunnen andere straks wel helpen als de D700 wat meer in gebruik is.
Toch heeft Gijs wel een puntje... :oops:

Bladzijde 320-322 van de D700 gebruiksaanwijzing beschrijft welke 'lievelings-functie' de gebruiker kan toewijzen aan de Fn-knop. Dit is instelling f5 in het persoonlijke instellingen (het potlood-symbooltje) menu. (bij de D300 is dat overigens f4)

Succes!

Mvg,
Martijn
Buy film, not megapixels...

Tobias

Bericht door Tobias » di jul 29 2008 7:24 pm

je hebt ook een punt maar gelukkig verwijs je naar een bladzijde. Een kleine moeite en wel zo vriendelijk.

iJoost

Bericht door iJoost » di jul 29 2008 7:29 pm

Voor wie ook wel eens in die handleiding wil kijken, is ie hier online. Zelf zag ik zo snel geen "persoonlijke instellingen" maar dat zal dan wel liggen aan de vertaling.

(Ik vond het eerlijk gezegd bij mijn D200 zo slecht dat ik 'm na verloop van tijd maar weer op engels gezet heb. Maar dat is een ander verhaal.)

Kun je ook aangeven welke menu-optie je precies bedoelt? Pagina-nummer misschien?

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » di jul 29 2008 7:30 pm

Gewoon even online bij Nikon in de gebruiksaanwijzing gekeken hoor... 8)
Zelf heb ik geen D700...

ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/2UjJ8GNWcr/D700_nl.pdf

Mvg,
Martijn

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di jul 29 2008 7:53 pm

Blz 280 e.v. van de D700 Handleiding geeft zeer uitgebreide informatie over de Persoonlijke instellingen en begint met het algemene doel van die persoonlijke instellingen: U gebruikt de persoonlijke instellingen om de camera-instellingen aan uw voorkeuren aan te passen.
Jur

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » di jul 29 2008 9:09 pm

En zo kun je dus voor elke gelegenheid (sport, studio, etc, etc...) je eigen instellingen opslaan.

Je kan de banken ook een naam geven.

Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

fbl01

Bericht door fbl01 » wo jul 30 2008 10:39 am

Ik dank jullie allen voor de reakties.
Het was niet zo dat ik het niet kon vinden in het handboek (ja, ook online), maar dat ik het niet snapte.
Heb gisteren van een collega (D200 bezitter) uitleg gekregen en het kwartje begint te vallen.
Ik ga er mee oefenen en als ik een specifieke vraag heb, kom ik er hier op terug.
By-the-way, waar en hoe kan ik hier een voorbeeld-D700-foto plaatsen? (Gesteld dat het iemand interesseert :roll: )
Met behulp van Tinypic.com ofzo? Maar dan blijft er van de kwaliteit niet veel over... En ik heb nog geen eigen website :oops:
Laatst gewijzigd door fbl01 op wo jul 30 2008 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » wo jul 30 2008 10:42 am

Gewoon aanmelden bij www.flickr.com .
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » wo jul 30 2008 10:44 am

fbl01 schreef:Ik dank jullie allen voor de reakties.
Het was niet zo dat ik het niet kon vinden in het handboek (ja, ook online), maar dat ik het niet snapte.
Heb gisteren van een collga (D200 bezitter) uitleg gekregen en het kwartje begint te vallen.
Ik ga er mee oefenen en als ik een specifieke vraag heb, kom ik er hier op terug.
By-the-way, waar en hoe kan ik hier een voorbeeld-D700-foto plaatsen? (Gesteld dat het iemand interesseert :roll: )
Met behulp van Tinypic.com ofzo? Maar dan blijft er van de kwaliteit niet veel over... En ik heb nog geen eigen website :oops:
Het gemakkelijkste is om een accountje te maken bij picasa.com of flickr.com.

Wanneer je een foto hebt geplaats bij bijv. Picasa, kun je daar de optie 'link to this photo' kiezen (met breedte 800px). Die link kun je dan weer plaatsen op dit forum met de image tags ervoor en erachter ([img]en[/img])

Je kunt ook nog zoeken op dit forum op 'foto's AND plaatsten', dan komen er nog veel meer tips voorbij...

Succes!

Mvg,
Martijn

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Matthieu » wo jul 30 2008 11:17 am

Voor mensen die de resultaten van de D700 willen zien:

http://www.flickr.com/photos/tags/d700/interesting/
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

quqidrol

Bericht door quqidrol » wo jul 30 2008 12:53 pm

Tobias schreef:Lees steeds vaker dat een vraag lullig word beantwoord. Lekker vriendelijk ook. Zeker voor een nieuwkomer. Top!

Dat was mij ook al opgevallen en het zijn niet alleen de nieuwkomers maar ook de mensen die alles al weten, je krijgt dan een antwoord waar je helemaal niets mee kan en dat vind ik zo jammer want de bedoeling van een forum is juist om een bepaalde discussie te ontlokken waardoor je ook achtergrond informatie krijgt waar je dan weer mee uit de voeten kan.
Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen het animo zakt om vragen te plaatsen en het alleen bij meelezen houden.

Groetjes Ruud.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”