Het 'Selectiestuurpunt' komt niet voor in Capture NX1. Dus die heb je wel nodig.Arend-ho schreef:ja grappig maar heb je hier dan speciaal NX2 voor nodig ?
Arend
Toch wel een handig programma dat Capture NX2
@Hans dan wordt het nog gezellig ook.
Met dit voorbeeld heb ik bepaald niet gekeken of het onderwerp voor deze toepassing geschikt is, nog naar de afwerking van het geheel. Het gaat hier zuiver om het laten zien van dit soort bewerkingen. Er zijn natuurlijk legio toepassingen te bedenken.
Leuk dat jullie het kunnen waarderen.
Met dit voorbeeld heb ik bepaald niet gekeken of het onderwerp voor deze toepassing geschikt is, nog naar de afwerking van het geheel. Het gaat hier zuiver om het laten zien van dit soort bewerkingen. Er zijn natuurlijk legio toepassingen te bedenken.
Leuk dat jullie het kunnen waarderen.
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het effect kan ook (zowel in NX als NX2) worden bereikt door, na het omzetten in zwart/wit, de kleur op de gewenste plaatsen "terug te schilderen" met het Selectiepenseel op de "-" instelling. Zie dit voorbeeldje van een door mij bewerkte foto die door mijn schoonzoon is genomen (alleen jammer dat de voetjes er niet op staan).GdP schreef:Het 'Selectiestuurpunt' komt niet voor in Capture NX1. Dus die heb je wel nodig.Arend-ho schreef:ja grappig maar heb je hier dan speciaal NX2 voor nodig ?
Arend

Jur
Kan dat dan ook voor één bepaalde kleur?Jur schreef:Het effect kan ook (zowel in NX als NX2) worden bereikt door, na het omzetten in zwart/wit, de kleur op de gewenste plaatsen "terug te schilderen" met het Selectiepenseel op de "-" instelling. Zie dit voorbeeldje van een door mij bewerkte foto die door mijn schoonzoon is genomen (alleen jammer dat de voetjes er niet op staan).GdP schreef:Het 'Selectiestuurpunt' komt niet voor in Capture NX1. Dus die heb je wel nodig.Arend-ho schreef:ja grappig maar heb je hier dan speciaal NX2 voor nodig ?
Arend
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Nee, maar je kunt met het selectiepenseel wel heel precies de gebieden begrenzen waar je kleur wilt hebben. Overigens beperkt een Selectiesturingspunt zich ook niet strikt tot één kleur, maar wordt een band van aanliggende kleuren eveneens geselecteerd. Al met al is het Selectiesturingspunt een welkome aanvulling in NX2, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.GdP schreef:Kan dat dan ook voor één bepaalde kleur?
Jur
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Toch wel een handig programma dat Capture NX2
Ik zou dat blauwe zeil van die steiger en de blauwe schijn in de autoruiten ook nog in zw/w zetten.GdP schreef:Toch wel een handig programma dat Capture NX2
Wil je weten hoe ik dit gedaan heb?
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Toch wel een handig programma dat Capture NX2
Als dat gewenst is, kun je dat doen in dezelfde edit-stap als de bewerking met het Selectiesturingspunt, door met het Selectiepenseel "+" de kleur weer selectief weg te halen. Combinatie van hulpmiddelen/technieken!Zuiderbuur schreef:Ik zou dat blauwe zeil van die steiger en de blauwe schijn in de autoruiten ook nog in zw/w zetten.
Jur
- Theo van der Heijden
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Gerrit
Volgens mij is het alleen nog maar een dag prikken en je hebt binnen no-time een klasje vol met enthousiastelingen die dit allemaal willen leren.
Lijkt me leuk en uitdagend.
Laat maar horen als je zover bent
Volgens mij is het alleen nog maar een dag prikken en je hebt binnen no-time een klasje vol met enthousiastelingen die dit allemaal willen leren.
Lijkt me leuk en uitdagend.
Laat maar horen als je zover bent

Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]