Verschil tussen de 24-70 2.8 & 28-70 2.8
Verschil tussen de 24-70 2.8 & 28-70 2.8
Wie kan men vertellen wat het grote verschil is tussen deze twee lenzen, buiten dat de ene meer groothoek is dan de andere.
Ik zou één van deze twee lenzen willen kopen voor op mijn D200.
Kan iemand mij enkele tips geven welke lens de beste aankoop is?
Mvg,
Wouter
Ik zou één van deze twee lenzen willen kopen voor op mijn D200.
Kan iemand mij enkele tips geven welke lens de beste aankoop is?
Mvg,
Wouter
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wouter,
De 24-70 is de modernere lens, speciaal ontworpen om goed met de D3 te werken.
Helaas is de 24-70 een G lens zonder diafragmaring, dus de toepasbaarheid op oudere kamera's is beperkt.
De 28-70 is wat ouder, maar met diafragmaring. Er kan zelfs een vorkje op ter koppeling met kamera's van voor 1977.
Groeten, Gijs
Groeten, Gijs Sandberg
De 24-70 is de modernere lens, speciaal ontworpen om goed met de D3 te werken.
Helaas is de 24-70 een G lens zonder diafragmaring, dus de toepasbaarheid op oudere kamera's is beperkt.
De 28-70 is wat ouder, maar met diafragmaring. Er kan zelfs een vorkje op ter koppeling met kamera's van voor 1977.
Groeten, Gijs
Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Sanne ik gebruik de Nikon AF-S 28-70mm f/2.8 op een Nikon D3.
En het werk uitstekend.
Alle foto's hier zijn gemaakt met dit objectief.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =luxemburg
En het werk uitstekend.
Alle foto's hier zijn gemaakt met dit objectief.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =luxemburg
Beste Gerrit, dan snap ik je opmerking nog niet, waarom zou de 24-70 2.8 dan een betere oplossing zijn? Als ik kijk naar je foto's. Ze zijn scherp, contrastrijk, etc. Voldoen dus naar mijn idee aan een behoorlijk goede tot zeer goede kwaliteit. Waarom adviseer je mij en of moorke bij een overstap naar een D3 of D700 om dan toch een 24-70 2.8 te kopen.
Begrijp me goed; of ik het nou doe of niet, het blijft gelukkig nog steeds mijn stap. Wil je ook niet aanvallen of wat dan ook. Ik vraag me alleen af waar jij het advies op baseert?
Adios Sanne
Begrijp me goed; of ik het nou doe of niet, het blijft gelukkig nog steeds mijn stap. Wil je ook niet aanvallen of wat dan ook. Ik vraag me alleen af waar jij het advies op baseert?
Adios Sanne
De AF-S 28-70 voldoet niet voor de volle 100% aan de verwachtingen als deze op een D3 wordt gezet. Bij volle opening doet hij het gewoon behoorlijk soft. Maar met één stop diafragmeren is dat vrijwel over. Voor de rest is de 24-70 in zijn geheel wat scherper dan de 28-70. Maar persoonlijk voor mijn doen vind ik de 28-70 al super genoeg.
Moet je z'n objectief nog aanschaffen, dan ben je dus beter af met de 24-70. Maar wanneer je aanzienlijk goedkoper aan een 28-70 kan komen, dan zou ik die nemen.
Moet je z'n objectief nog aanschaffen, dan ben je dus beter af met de 24-70. Maar wanneer je aanzienlijk goedkoper aan een 28-70 kan komen, dan zou ik die nemen.
Als je verkoper geen bekende is of geen gevestigde winkel wees dan ontzettend op je hoede. Een Nikon AF-S 24-70 F2.8 voor € 750 is "te mooie om waar te zijn". Maar ik help het je hopen !moorke schreef:Ik ga dan voor de 24-70 2.8 die ik voor prikje kan kopen, 750€.
Merci, voor de info.
Ik heb de 28-70 variant op een D3 en ben uiterst tevreden. Heb nog geen goede argumenten voor mijzelf om te switchen.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee