Rondreis Amerika 2008, update 12 (6 nwe foto's op pag. 6)
Re: Rondreis Amerika 2008
WOW Rovinge, wat een gave foto.rovinge schreef:Zo, terug van vakantie uit de Verenigde Staten van Amerika.
Rondreis gemaakt van 4 weken met een camper langs de westkust van de U.S. door 6 verschillende staten (voornamelijk door California, Nevada, Utah en Arizona), waarbij we begonnen en geëindigd zijn in San Francisco met zo'n 4500 km op de teller.
Resultaat met 2 camera's: 11921 foto's - na verwijdering onscherpe en totaal mislukte foto's - en nu bezig met de verdere selectie. Verschillende tours gedaan (jeeptours met indianen, helicoptervlucht) waarbij je op sommige dagen 's avonds met over de 1500 foto's 'thuis' kwam. Bijna elke dag netjes dubbele backups maken op twee USB drives.
Een aantal wil ik jullie niet onthouden, dus zie hieronder een eerste. Gemaakt in Arches National Park, Utah (tien parken totaal aangedaan). Dit park staat bekend om de vele rotsbogen van rode zandsteen. Zoon en dochter 'poseren', wat je een indruk geeft hoe groot dit allemaal is.
Aan de foto heb ik weinig hoeven doen.
Ik zal later nog meer foto's posten, wellicht ook in andere topics (e.g. vogels, vliegtuigen, panorama's, sterrenhemels, etc), maar daar moet ik nog even mee aan de slag.
Groet,
Roel
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Echt een mooie foto. Helaas hebben wij hier in Nederland te veel lichtvervuiling en is de melkweg hier nooit te zien. Ook teveel atmosferische storingen om een duidelijke foto te krijgen hier.
Ik vind het knap dat de sterren bij dergelijke lange belichtingstijd niet zijn veranderd in streepjes of had je een statief met volgmotor zoals gebruikelijk in de astonomie ?
Ik vind het knap dat de sterren bij dergelijke lange belichtingstijd niet zijn veranderd in streepjes of had je een statief met volgmotor zoals gebruikelijk in de astonomie ?
Het park en de camping zelf waren op 2400 meter hoogte; Dat zal zeker hebben bijgedragen aan de helderheid van de sterrenhemel en de afwezigheid van andere atmosferische storingen. Daarnaast was de camping ook nog eens omringt door hoge heuvels, waar een halfvolle maan na 11u 's avonds achter wegzakte en het echt goed donker werd.
Werd op een gegeven moment nog spannend toen er iets groots door de struiken voorbij kwam ritselen (ze hebben daar zwarte beren...). Bleek het een groot hert te zijn die gewoon op drie meter afstand van je aan de struiken ging knabbelen en je volledig negeerde...
Max. sluitertijd nooit boven de 30sec, en geen statief met volgmoter gebruikt maar een simpel Velbon Ultra Mini-Maxi; De D3 is een geweldige camera hiervoor (ISO 3200 of 6400). Die collega van me zag op de foto al de eerste 'stersporen' ontstaan (hij is er zo eentje die met volgmotors en heliumgekoelde apparatuur in zijn achtertuin in Australie deep-space foto's van hemellichamen maakt).
Ik heb het ook nog op drie andere locaties nachtfoto's staan maken, maar ik heb het nog nooit zo helder gezien als op deze.
Alweer bezig met de volgende plaat. Moet zeggen ik leer steeds meer van Photoshop... De volgende plaat alweer klaar. Zal ik vandaag wel posten...
Roel
Werd op een gegeven moment nog spannend toen er iets groots door de struiken voorbij kwam ritselen (ze hebben daar zwarte beren...). Bleek het een groot hert te zijn die gewoon op drie meter afstand van je aan de struiken ging knabbelen en je volledig negeerde...
Max. sluitertijd nooit boven de 30sec, en geen statief met volgmoter gebruikt maar een simpel Velbon Ultra Mini-Maxi; De D3 is een geweldige camera hiervoor (ISO 3200 of 6400). Die collega van me zag op de foto al de eerste 'stersporen' ontstaan (hij is er zo eentje die met volgmotors en heliumgekoelde apparatuur in zijn achtertuin in Australie deep-space foto's van hemellichamen maakt).
Ik heb het ook nog op drie andere locaties nachtfoto's staan maken, maar ik heb het nog nooit zo helder gezien als op deze.
Alweer bezig met de volgende plaat. Moet zeggen ik leer steeds meer van Photoshop... De volgende plaat alweer klaar. Zal ik vandaag wel posten...
Roel
eteuben: scherpstelling gaat een beetje op gevoel; Camera focus in M-stand, lens eerst maximaal op oneindig, en dan een heel klein tikkie terugdraaien (echt een millimeter of één a twee).
Meteen maar plaat 3: Gemaakt in Monument Valley Navajo Tribal Park.
Meestal zie je foto's van de zeer bekende bergformaties die zo typerend zijn in de Wild West films. In eerste instantie ging ik daar ook voor, totdat ik deze tijdens de tour deze tegenkwam....

Heb vandaag wel zitten klojen met de kleur van het frame. Vandaag de hele dag eerst tegen één met een licht zandgeel frame aangekeken (zwart, bruin vond ik niet staan), maar vanavond toch maar besloten om 'm wit te laten.
Gebied is mooi, zeer warm, en erg stoffig. Hoewel toegankelijk met eigen vervoer (wel entree betalen) is het toch een aanrader om met één van de Indianen tours mee te gaan. Er is ook een voor het normale publiek afgesloten gedeelte, waar je met de tour dan wel in gaat.
Zoals al gezegd erg stoffig; Camera's hielden het goed uit, maar je moet hier echt geen lenzen gaan wisselen, tenzij je onsite continu gesponsord en bijgestaan wordt door VisibleDust
Roel
Meteen maar plaat 3: Gemaakt in Monument Valley Navajo Tribal Park.
Meestal zie je foto's van de zeer bekende bergformaties die zo typerend zijn in de Wild West films. In eerste instantie ging ik daar ook voor, totdat ik deze tijdens de tour deze tegenkwam....

Heb vandaag wel zitten klojen met de kleur van het frame. Vandaag de hele dag eerst tegen één met een licht zandgeel frame aangekeken (zwart, bruin vond ik niet staan), maar vanavond toch maar besloten om 'm wit te laten.
Gebied is mooi, zeer warm, en erg stoffig. Hoewel toegankelijk met eigen vervoer (wel entree betalen) is het toch een aanrader om met één van de Indianen tours mee te gaan. Er is ook een voor het normale publiek afgesloten gedeelte, waar je met de tour dan wel in gaat.
Zoals al gezegd erg stoffig; Camera's hielden het goed uit, maar je moet hier echt geen lenzen gaan wisselen, tenzij je onsite continu gesponsord en bijgestaan wordt door VisibleDust

Roel