Verschillende nieuwe foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
miesnert

Verschillende nieuwe foto's

Bericht door miesnert » za aug 02 2008 4:49 am

Ik heb verschillende nieuwe foto's en ben benieuwd naar de reakties van iedereen hier. (Het is geen serie, wel zijn de foto's onderdeel van series in wording die ik eventueel tzt nog hier kan laten zien.)

Bij voorbaat dank!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door miesnert op ma aug 04 2008 3:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Frederix

Re: Verschillende nieuwe foto's

Bericht door Frederix » za aug 02 2008 5:44 am

miesnert schreef:Ik heb verschillende nieuwe foto's en ben benieuwd naar de reakties van iedereen hier. (Het is geen serie, wel zijn de foto's onderdeel van series in wording die ik eventueel tzt nog hier kan laten zien.)

Bij voorbaat dank!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Wederom een serie lekkere kijkplaten, Miesnert. Jouw stijl bevalt mij eigenlijk wel.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » za aug 02 2008 6:46 am

Mooie belichting, lekkere urbanplaten. Ik heb nu 10 keer op en neer gescrolled, blijft mooi!

wouterboon

Re: Verschillende nieuwe foto's

Bericht door wouterboon » za aug 02 2008 8:21 am

Frederix schreef: Wederom een serie lekkere kijkplaten, Miesnert. Jouw stijl bevalt mij eigenlijk wel.
Mij eigenlijk ook wel! Uitschieters: 1, 6 en 7. Van 5 krijg ik trouwens het idee dat ie naar links helt...

Gr.,

Wouter

rovinge

Bericht door rovinge » za aug 02 2008 10:59 am

1, 6 en 7 vind ik de mooiste van de serie.

4 vind ik donker en daar mist iets

Met 8 had ik dat in eerste instantie ook, maar bij de tweede keer (en derde, en vierde, en...) wordt je aandacht toch door de details achterin de steeg getrokken.. Heeft toch wel iets magisch..

Roel

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za aug 02 2008 11:08 am

Gaaf hoor, met name 7. Die belichting vind ik top.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » za aug 02 2008 11:15 am

zien er leuk uit.
zelf heb ik er niet heel veel mee, en hou zelf meer van tussen"" normalere foto's. daarom vind ik foto 5 het mooist.
foto 7 spreekt mij ook aan.inderdaad een aparte belichting.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

H.M.

Bericht door H.M. » za aug 02 2008 5:20 pm

Leuke maar wisselvallige serie, vind ik. Je probeert foto's te maken die vragen en spanning oproepen, heb ik het idee. Mysterie willen toevoegen aan het alledaagse. Soms zie ik wel wat je wilt, maar voor mijn gevoel komt het er net niet uit. Je zit er tegenaan, zeg maar.

Foto 5: mooi qua belichting en compositie, met die strakke brug die afsteekt tegen de 'oude' en wat rommelige achtergrond.
Foto 7: Mooie spannende foto die vragen oproept.

De andere doen mij weinig.

F 1 is strak maar mist elke spanning (een fietser of wandelaar zou er leven in brengen) en het lichte vlak op de achtergrond doet afbreuk aan de foto.
F2 Snap niet wat je hiermee wil laten zien
F3 Mist ook spanning. Wel een fraaie belichting.
F4 De donkere delen vind ik te veel dichtlopen, waardoor het onderwerp eigenlijk wegvalt en daarmee ook de spanning tussen de verschillende onderdelen van de compositie
F5 Vind ik niks
F8 Ik zie wat je wilt bereiken, maar het komt er voor mij net niet uit. Misschien toch wat te donker.

miesnert

Bericht door miesnert » ma aug 04 2008 3:17 pm

Nog wat extra oude foto's die ik nog niet eerder had laten scannen:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door miesnert op di aug 05 2008 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » di aug 05 2008 9:24 am

Foto 1 heeft mijn voorkeur, mooi strak. Bij de rest zie ik ook veel plekken uitgebeten wit.

miesnert

Bericht door miesnert » di aug 05 2008 9:48 am

Idd uitgebeten, maar dat is een kwestie van kiezen volgens mij hé! Of sommige dingen heeeel wit, of andere onderbelicht, ik schiet ook op film en de foto's die onderbelicht zijn zijn natuurlijk niet bruikbaar, die hebben een soort grijze waas over zich, maar alles wat daarboven zit, vooral 's nachts heeft veel plaatselijk over en onderbelichting.
En verder vind ik dat gewoon mooi op deze manier, het is lastig kiezen als er zo een breed scala aan lichtintensiteit zit in een foto die je wilt maken.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di aug 05 2008 10:17 am

Nrs 5 en 7 van de eerste serie vind ik erg mooi, en ondanks die 'ie technisch niet 'perfect' is, nr 2 van de tweede serie (wel even nummeren).
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

miesnert

Bericht door miesnert » di aug 05 2008 10:21 am

chip54 schreef:Nrs 5 en 7 van de eerste serie vind ik erg mooi, en ondanks die 'ie technisch niet 'perfect' is, nr 2 van de tweede serie (wel even nummeren).
Ik denk dat iedereen die hier komt wel tot drie kan tellen.

En niet technisch perfect!? Het stoort me soms dat mensen het hier zo vaak over de technische (en minst interessante kant) van fotograferen hebben. Het mooie aan fotografie is juist dat er geen regels zijn, en als een foto die iets te uitgebten is werkt en er mooier uitziet dfan de niet uitgebeten versie, so be it!!! Het gaat niet om de techniek of om hoe helder je lenzen zijn, dat is voor mij iig totaal onbelangrijk, het gaat mij om de foto's die ik maak! Al het andere is bijzaak...

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di aug 05 2008 10:25 am

miesnert schreef:
chip54 schreef:Nrs 5 en 7 van de eerste serie vind ik erg mooi, en ondanks die 'ie technisch niet 'perfect' is, nr 2 van de tweede serie (wel even nummeren).
Ik denk dat iedereen die hier komt wel tot drie kan tellen.

En niet technisch perfect!? Het stoort me soms dat mensen het hier zo vaak over de technische (en minst interessante kant) van fotograferen hebben. Het mooie aan fotografie is juist dat er geen regels zijn, en als een foto die iets te uitgebten is werkt en er mooier uitziet dfan de niet uitgebeten versie, so be it!!! Het gaat niet om de techniek of om hoe helder je lenzen zijn, dat is voor mij iig totaal onbelangrijk, het gaat mij om de foto's die ik maak! Al het andere is bijzaak...
Dat bedoel ik dus juist! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

pabusk

Bericht door pabusk » di aug 05 2008 11:07 am

Halleluja .... 200% mee eens

Grtz,
Paul

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”