Rondreis Amerika 2008, update 12 (6 nwe foto's op pag. 6)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo aug 03 2008 10:02 am

Roel,

Ik vond de berg goed qua contrast heb alleen de voorgrond nog iets verder doorgedrukt. Indien hij wegmoet, gewoon zeggen.

Afbeelding
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

rovinge

Bericht door rovinge » zo aug 03 2008 12:29 pm

ALE; dank je. Foto hoeft niet weg. Ik had er nog niet aan gedacht om de alleen voorgrond door te drukken. Ik zal vanavond zelf ook nog 's proberen (lees: leermoment!).

Roel

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » zo aug 03 2008 12:33 pm

Roel, ik wacht nog even met mijn commentaar tot de nieuwe bewerking er is, maar je bent op de goede weg!

rovinge

Bericht door rovinge » zo aug 03 2008 8:52 pm

Nieuwe poging.

Meerdere keren opnieuw begonnen met bewerken. Vond 'm lastig om de rotsen niet te rood te laten worden en/of het gras te geel. Daarnaast is er nog verschil hoe photoshop 'm laat zijn (in volle glorie) en hoe explorer 'm (ook nog is verkleind en compressed) laat zien, zoals ie gepost is op de website.

Voor mijn gevoel is dit 'm; Grasland ziet er nu meer uit zoals ik het me kan herinneren. Rotsen ietsje minder rood/bruin. Uiteraard tips en opmerkingen altijd welkom.

Afbeelding

Roel

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo aug 03 2008 8:56 pm

rovinge schreef:Daarnaast is er nog verschil hoe photoshop 'm laat zijn (in volle glorie) en hoe explorer 'm (ook nog is verkleind en compressed) laat zien, zoals ie gepost is op de website.
Ik vind hem schitterend zo en jij hebt exact helzelfde als ik ondervind. Bewerk ik een foto in PC-CS3 op mijn notebook dan ziet hij er perfect uit. Sla hem op in JPG voor publicatie op het forum, veranderen me de kleuren ineens. En dat gezien vanaf hetzelfde notebook, beide ingesteld op sRGB. Mijn bewerking van jouw foto is minder rood in PS dan dat hier weergegeven wordt. Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet.
Groet,

ALE

rovinge

Bericht door rovinge » ma aug 04 2008 12:04 am

Take 4: Zonnige dag in San Francisco, lopend op, en met uitzicht over Lombard Street vanaf Telegraph Hill. In de verte het meest bekende stukje straat van de stad met z'n bekende bochten.

Afbeelding

Next:
- Yosemite
- Grand Canyon
- Antelope Canyon
en willicht nog meer.

Roel

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma aug 04 2008 7:52 am

Schitterend !!!!

ALE

rovinge

Update 4, Yosemite NP

Bericht door rovinge » ma aug 04 2008 9:57 am

En meteen maar take 5.

Yosemite National Park, Merced River met in het water reflectie van Yosemite Falls.

Afbeelding

Feedback welkom.

Roel

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma aug 04 2008 10:02 am

Allemachtig, hier word je stil van, prachtig!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma aug 04 2008 10:38 am

Ik wist dat ik nog een keer mijn reis in Amerika ga afmaken maar zie duidelijk een toevoeging :)

Super!!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma aug 04 2008 10:42 am

Ik heb zowat dezelfde foto's gemaakt in 1993, toen hebben we ook 3,5 week daar rondgezworven. We zouden graag weer teruggaan, maar hebben besloten om nog even te wachten tot onze dochter iets ouder is.

Vind de foto's echt fantastisch. Mooie serie, maar misschien is het nog mooier om overal hetzelfde kader te gebruiken????

Groeten
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

marijke-s

Bericht door marijke-s » ma aug 04 2008 11:29 am

foto 4 !!! wat een gaaf standpunt om vanuit Lombardstreet al die bochten te fotograferen. Ik ben er uiteraard ook geweest en heb er ook gelopen maar maar heb het helaas niet zo kunnen aanschouwen.
Weer een gemiste kans :cry:
Tja, moet ik maar weer terug :lol:

gr marijke

Dennis71

Bericht door Dennis71 » ma aug 04 2008 11:57 am

Echt heel mooi zeg, behalve het kader van "take 4"
Denk zelf datde foto met een zwart kader beter uit de verf zal komen.

Hier kan je trots op zijn!

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » ma aug 04 2008 2:13 pm

Super foto's,

Vraag me wel af waarom je bij elke foto een ander kader gebruikt.
Als je overal een en dezelfde kaders doet, krijg je meer een serie gevoel.
Vooral het kader van de foto van Telegraph Hill vind ik niet zo erbij passen eerlijk gezegd :oops:
"Imagination is far more important than knowledge"

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » ma aug 04 2008 3:46 pm

Als eerste nog mijn commentaar op de bewerking van je foto van Navajo Nation's Monument Valley Park. Geen commentaar dus....
Hij is mooi geworden, en zoals je zelf al zegt komt deze bewerkte foto het dichtst bij het beeld zoals je het je nog kan herinneren!
Foto 4 is ook geweldig, ik krijg er bijna hoogtevrees van, die bochten onderin de weg maken het helemaal af.
Foto 5 heeft hele mooie kleuren maar ik heb er verder niks mee.
Verder kan je, net als er eerder is gezegd, het beste al je foto's hetzelfde kader geven, mocht je de foto's een keer willen af drukken in een fotoalbum dan staat dat ook wat mooier.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”