D200 aanschaf

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » zo jan 07 2007 3:45 pm

Ik heb vanmiddag de gegevens van het Excel bestand met behulp van Camera control Pro in mijn toestel gezet. Werkt overigens heel makkelijk.

Gaat overigens niet middels een import, moet handmatig.

Dus nu ga ik de verschillende mogelijkheden uitproberen. ben zeer benieuwd! :D

Groeten Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Macosx

Bericht door Macosx » zo jan 07 2007 3:54 pm

Wil je die bestaanden ook delen met de leden van het Forum ???

Zou eigelijk wel leuk zijn als er verschillen bestanden kwamen, zo kan een ieder zijn ervaringen uitwisselen.
Blijft jammer dat dat niet rechtstreeks van uit excel kan.

8)

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » di jan 09 2007 2:06 pm

hans1956 schreef:Ik heb vanmiddag de gegevens van het Excel bestand met behulp van Camera control Pro in mijn toestel gezet. Werkt overigens heel makkelijk.

Groeten Hans

Ook ik heb deze instellingen handmatig verwerkt, dus nu 'uitproberen' ....
Misschien een beetje vreemde vraag, maar waarop zijn deze instellingen gebasseerd? M.a.w. wat is de uitwerking van deze instellingen? Ze zijn waarschijnlijk gemaakt om mindere ervaringen van D200-bezitters qua beelden te compenseren. De reden waarom ik ze geprogammeerd heb, is dat ik de beelden iets scherper uit de D200 wil hebben en dit is mij door een fotograaf aanbevolen om eens uit te proberen.
Echter heb ik al een vraag; bij de 'beelden per seconde' staat deze instelling op 3bps/sec, terwijl hij er 4 kan maken. Aangezien ik (zeer)veel in de sportfotografie schiet, vond ik deze instelling een beetje vreemd.
Wie kan mij dit verklaren? Mijn verklaring zou zijn, dat er meer tijd is tussen de 'kliks' door om beter scherp te stellen........
Ik ben benieuwd........... :wink:

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » di jan 09 2007 2:18 pm

Frank771 schreef:
hans1956 schreef:Ik heb vanmiddag de gegevens van het Excel bestand met behulp van Camera control Pro in mijn toestel gezet. Werkt overigens heel makkelijk.

Groeten Hans

Ook ik heb deze instellingen handmatig verwerkt, dus nu 'uitproberen' ....
Misschien een beetje vreemde vraag, maar waarop zijn deze instellingen gebasseerd? M.a.w. wat is de uitwerking van deze instellingen? Ze zijn waarschijnlijk gemaakt om mindere ervaringen van D200-bezitters qua beelden te compenseren. De reden waarom ik ze geprogammeerd heb, is dat ik de beelden iets scherper uit de D200 wil hebben en dit is mij door een fotograaf aanbevolen om eens uit te proberen.
Echter heb ik al een vraag; bij de 'beelden per seconde' staat deze instelling op 3bps/sec, terwijl hij er 4 kan maken. Aangezien ik (zeer)veel in de sportfotografie schiet, vond ik deze instelling een beetje vreemd.
Wie kan mij dit verklaren? Mijn verklaring zou zijn, dat er meer tijd is tussen de 'kliks' door om beter scherp te stellen........
Ik ben benieuwd........... :wink:
Frank,

De gegevens uit het Excel bestand zijn door de maker reeds uitgeprobeerd. Wij zijn vrij in het zelf bepalen van onze instellingen. Als jij 4 bps wil instellen is dat aan jou. Ook ik heb niet alles klakkeloos overgenomen.

Groeten Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di jan 09 2007 6:04 pm

Frank771 schreef: Echter heb ik al een vraag; bij de 'beelden per seconde' staat deze instelling op 3bps/sec, terwijl hij er 4 kan maken. Aangezien ik (zeer)veel in de sportfotografie schiet, vond ik deze instelling een beetje vreemd.
Wie kan mij dit verklaren?
Volgens mij is dit Nikons standaardinsteling ook. De reden lijkt mij dit:
In single shot maak je 1 foto per keer
In CH (Continu hoge snelheid) maakt hij 5 beelden per seconde.
In CL (Continu lage snelheid) kun je kiezen tussen 1 tot 4 beelden per seconde, het lijkt logisch om dan in het midden te gaan zitten. Als snelheid echt een issue is dan pak je toch CH.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » di jan 09 2007 6:25 pm

Bedankt allen voor de reacties!
Na een half jaar in het bezit te zijn van deze Camera, moet ik inderdaad zeggen, dat het 'spelen' met instellingen het leuke van de D200 is.
Ook ik heb deze instellingen niet allemaal klakkeloos overgenomen, maar ik was toch benieuwd naar wat de reacties waren van andere bezitters.
Soms ben ik wel aan het proberen hoe ik de pics er iets scherper uit kan laten zien zonder te veel achteraf te bewerken.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”