SDHC kaart, of Extreme kaart, 8 GB?
SDHC kaart, of Extreme kaart, 8 GB?
Wat is beter, een sdhc kaart met 8 GB, of een extreme kaart met 8 GB en waarom?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb bij mijn fotohandelaar gevraagd en die zegt dat er ook een Extreme III 8 GB kaart is. Momenteel gebruik ik een sdhc van 8 GB.
Werkt goed.
Maar de extreme zou 30 % sneller zijn vwb schrijven.
En ik merk nu vaak dat het groene ledje op de camera nog brandt als ik hem na een opname uit wil zetten.
Soort fotografie: algemeen, dus stills, maar ook actie, architectuur, portret, enz.
Camera: D80
Ik heb bij mijn fotohandelaar gevraagd en die zegt dat er ook een Extreme III 8 GB kaart is. Momenteel gebruik ik een sdhc van 8 GB.
Werkt goed.
Maar de extreme zou 30 % sneller zijn vwb schrijven.
En ik merk nu vaak dat het groene ledje op de camera nog brandt als ik hem na een opname uit wil zetten.
Soort fotografie: algemeen, dus stills, maar ook actie, architectuur, portret, enz.
Camera: D80
voor €56 heb je een SanDisk SD Extreme lll 8 GB SDHC + Reader USB 2.0
voor €86 een SanDisk SD Ultra II 16 GB SDHC
http://www.memoryshop.nl/geheugen/4572/ ... acity.html
Beste is qua prijs niet zwaar over de top, de verschillen zijn zeer klein of je moet voor een ander merk gaan.
Ik heb alleen nog maar sandisk kaartjes gehad en ben daar altijd zeer tevreden over geweest.
voor €86 een SanDisk SD Ultra II 16 GB SDHC
http://www.memoryshop.nl/geheugen/4572/ ... acity.html
Beste is qua prijs niet zwaar over de top, de verschillen zijn zeer klein of je moet voor een ander merk gaan.
Ik heb alleen nog maar sandisk kaartjes gehad en ben daar altijd zeer tevreden over geweest.
Teun,
Klopt.
Ik gebruik nu ook de sdhc ultra II 8 GB.
Maar de snelheid van de extreme is 20 MB en die van de ultra II 10 MB.
Probleem is dat ik niet kan vinden wat de schrijfsnelheid van de D80 is.
Ik heb uiteindelijk niets aan een kaart die met 20 MB kan schrijven, als de camera bijvoorbeeld met aximaal 10 MB kan schrijven.
En ergens heb ik vaag in gedachten dat de D80 met maximaal 10 MB kan schrijven.
Klopt.
Ik gebruik nu ook de sdhc ultra II 8 GB.
Maar de snelheid van de extreme is 20 MB en die van de ultra II 10 MB.
Probleem is dat ik niet kan vinden wat de schrijfsnelheid van de D80 is.
Ik heb uiteindelijk niets aan een kaart die met 20 MB kan schrijven, als de camera bijvoorbeeld met aximaal 10 MB kan schrijven.
En ergens heb ik vaag in gedachten dat de D80 met maximaal 10 MB kan schrijven.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Afhankelijk van je eigen behoefte aan snelle fotografie heeft het wel zin, want in dat lijstje kun je zien dat een Extreme III circa 80% sneller weg schrijft op een D80 dan een Ultra II.
Dan kun je ook nog kijken welke cardreader je volgeschoten kaartje het snelst leeghaalt op je PC.
Dan kun je ook nog kijken welke cardreader je volgeschoten kaartje het snelst leeghaalt op je PC.
Vriendelijke groet, Léon Obers