Een aantal foto's op D80 "willen" niet naar de har
Een aantal foto's op D80 "willen" niet naar de har
Hallo,
Ik ben net terug van mijn vakantie in Engeland en wat is er dan leuker om je gemaakte foto's te bekijken...,
Maar, nadat ik het grootste gedeelte van mijn foto's op de harde schijf heb gezet, blijven er een stuk of 50 achterwege, die ik alleen kan bekijken op mijn camera??
Verder valt mij op dat op de computer een aantal foto's dubbel zijn maar wel met een ander nr tussen haakjes, maar deze dubbele foto's zie je niet terug op de camera.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en tips voor me heeft.
Alvast bedankt,
groet,
Friso
Ik ben net terug van mijn vakantie in Engeland en wat is er dan leuker om je gemaakte foto's te bekijken...,
Maar, nadat ik het grootste gedeelte van mijn foto's op de harde schijf heb gezet, blijven er een stuk of 50 achterwege, die ik alleen kan bekijken op mijn camera??
Verder valt mij op dat op de computer een aantal foto's dubbel zijn maar wel met een ander nr tussen haakjes, maar deze dubbele foto's zie je niet terug op de camera.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en tips voor me heeft.
Alvast bedankt,
groet,
Friso
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ten eerste, welkom op het forum.
Op welke manier sluis jij je foto's over? Direct met een kabeltje vanuit de camera of de SD-kaart in een cardreader en dan met behulp van de verkenner? Wil nog weleens verschil maken. Ik doe altijd het laatste en heb nog nooit problemen gehad. (even afkloppen :mrgreen: )
Op welke manier sluis jij je foto's over? Direct met een kabeltje vanuit de camera of de SD-kaart in een cardreader en dan met behulp van de verkenner? Wil nog weleens verschil maken. Ik doe altijd het laatste en heb nog nooit problemen gehad. (even afkloppen :mrgreen: )
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Persoonlijk vind ik het wat overdreven om van iedereen die hier een vraag stelt ook direct te verwachten dat hij zich voorstelt. Dat is leuk als iemand van plan is om hier vaker rond te hangen, maar anders niet.
Dat ik hier vroeg om een woonplaats is omdat dit een wazig probleempje is waarbij direct contact zou kunnen helpen.
Dat ik hier vroeg om een woonplaats is omdat dit een wazig probleempje is waarbij direct contact zou kunnen helpen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Dubbele foto's, je bedoeld Raw en Jpeg?.Friso schreef:Ik woon vlakbij Goch dat is in BRD 30 km van Nijmegen.
Het is inderdaad een wazig probleem, ik heb het nog niet geprobeerd met een cardreader(heb ik niet) maar misschien dat dat iets oplevert.
Dat met die dubbele foto's is ook geen bekend probleem??
Je kunt op je camera instellen in welk formaat je je foto's weggeschreven wilt hebben, als je ze nog uitgebreid wilt bewerken kun je een Raw bestand naast een Jpeg maken (dubbel dus).
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Moeten de bestanden na transfer gewist worden van de kaart? Zijn de bestanden niet beveiligd? (sleutelsymbool).
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Ik heb de foto's allemaal in JPG bestanden gemaakt.
Met dubbele foto's bedoel ik dat er vanuit de camera, 2 dezelfde foto's op de harde schijf gezet zijn, er staat dan (bij (eigenschappen)DSC_0004(1).JPG en DSC_0004.JPG alles is exact hetzelfde zowel grootte als het moment van de foto.
Moeten de bestanden na transfer gewist worden van de kaart?
Ze moeten pas gewist worden zodra ik ze "allemaal" op de harde schijf heb staan, en dat is het hem, een stuk of 50 krijg ik niet vanuit de camera naar de harde schijf.
Zijn de bestanden niet beveiligd? (sleutelsymbool). Nee, ze zijn niet beveiligd.
Met dubbele foto's bedoel ik dat er vanuit de camera, 2 dezelfde foto's op de harde schijf gezet zijn, er staat dan (bij (eigenschappen)DSC_0004(1).JPG en DSC_0004.JPG alles is exact hetzelfde zowel grootte als het moment van de foto.
Moeten de bestanden na transfer gewist worden van de kaart?
Ze moeten pas gewist worden zodra ik ze "allemaal" op de harde schijf heb staan, en dat is het hem, een stuk of 50 krijg ik niet vanuit de camera naar de harde schijf.
Zijn de bestanden niet beveiligd? (sleutelsymbool). Nee, ze zijn niet beveiligd.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Op zich is het logisch dat je dubbele foto's krijgt op het moment dat je dezelfde foto nog een keer van het kaartje kopieert.
Je leest de foto's met een kabeltje uit. Maar met welk programma doe je dat?
In welke stand staat je camera? MTM/PTP of mass storage? (Zie blz 67 vd handleiding)
Probeer het eens met mass storage en kopieer de foto's dan eens met de verkeener.
Hoeveel foto's staan er in totaal op je kaartje?
Staan alle foto's op je kaartje in dezelfde map? (Zodra de teller over de kop gaat, komen de nieuwe foto's in een nieuw map.)
Je leest de foto's met een kabeltje uit. Maar met welk programma doe je dat?
In welke stand staat je camera? MTM/PTP of mass storage? (Zie blz 67 vd handleiding)
Probeer het eens met mass storage en kopieer de foto's dan eens met de verkeener.
Hoeveel foto's staan er in totaal op je kaartje?
Staan alle foto's op je kaartje in dezelfde map? (Zodra de teller over de kop gaat, komen de nieuwe foto's in een nieuw map.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.