Doel (B) (met update van 7 augustus 2008)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

Bericht door Frederix » di aug 05 2008 11:09 am

luc schreef:
Ik mis alleen een zwarte gitaar koffer die lag ergens rechts van het winkelwagentje als ik het goed heb :D .

Luc.
Hoi Luc,

Op speciaal verzoek :

Afbeelding
Foto 13

Op dezelfde filmstrook stonden deze foto's ook nog:

Afbeelding
Foto 14

Afbeelding
Foto 15

Frederix

Re: Doel (B)

Bericht door Frederix » di aug 05 2008 11:57 am

Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie. Hieronder wil ik op een aantal specifieke opmerkingen/vragen ingaan:

@ eteuben:
De update zit er aan te komen, ik voeg hem t.z.t. aan dit draadje toe.

De moderne auto op foto 2 stoort mij niet het minst. Sterker nog, deze hoort er bij. Doel is wel ernstig in verval maar nog niet dood. Er wonen gewoon mensen, die hebben soms een auto. Die auto geeft voor mij aan dat het (nog) geen spookstad is. Daarom had ik eigenlijk ook Doelenaren op de foto willen zetten.

@D80's
De stank in de garage met de auto en het vele huisvuil viel nog wel mee. Het rook er niet echt fris moet ik zeggen, maar ik ging niet over mijn nek van de stank.

@Marco Handgraaf
Ik heb sterk de indruk dat er nog weinig personeel van Maes in bedrijf komt. Het was er echt een zooitje van de eerste orde.

@Luc,
Ik heb jouw zwarte gitaarkoffer gevonden (tussen mijn negatieven dan) Deze heb ik al ergens in dit draadje gepost. Ik heb er gelijk een tweetal andere opnamen aan toegevoegd die op het zelfde strookje film stonden. Ik vond ze eigenlijk toch wel de moeite van het scannen en posten waard.

@GvP
Ik denk dat het een vicieuze cirkel is. Het is op enig moment bekend dat het dorp wordt opgeofferd aan de haven van Antwerpen. Een deel van de mensen vertrekt, een deel gaat zich verzetten. Als er nog meer mensen vertrekken verdwijnen er voorzieningen zoals winkels, bibliotheek e.d. De die-hards blijven uiteindelijk over. De vervallen huizen op de foto's zijn onbewoond en vernield. Er staan ook nog wel gewone woningen die netjes worden onderhouden. Maar die mensen hebben het niet gemakkelijk. Soms is het verschil tussen een bewoonde woning en een lege woning slecht te zien en worden zelfs bewoonde woningen opengetrapt. Je zou er maar wonen . . .

@ Jolanda
Ik heb foto's 3, 4 en 5 gemaakt toen we richting kerncentrale liepen. Komt het een beetje overeen met wat je toen hebt gezien?

@Miss Nikon.
De reden dat dit dorp verdwijnt kun je in het kort lezen in mijn reactie aan GvP hierboven. Als je op "doel" gaat googlen kun je veel info vinden.

Mijn rand is eigenlijk erg eenvoudig. De scan van mijn negatieven is eigenlijk altijd 4100x2650 pixels (uitzondering daargelaten). Deze scan plak ik op een canvas van 4500x3000 pixels, ik vervaag deze laag met "gaussian blur" en plak de scan er nog een keer op. Daarna maak ik er één laag van.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di aug 05 2008 12:17 pm

Frederix,

ze komen precies overeen met wat ik toen zag. Ben nog wel benieuwd naar de foto waarbij je de voorbijkomende auto nog meepakte?

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Frederix

Bericht door Frederix » di aug 05 2008 1:42 pm

Jolanda schreef:Frederix,

ze komen precies overeen met wat ik toen zag. Ben nog wel benieuwd naar de foto waarbij je de voorbijkomende auto nog meepakte?

Jolanda
Hoi Jolanda,

Hier is hij dan, op speciaal verzoek:

Afbeelding
Foto 16

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di aug 05 2008 2:03 pm

Frederix schreef:
luc schreef:
Ik mis alleen een zwarte gitaar koffer die lag ergens rechts van het winkelwagentje als ik het goed heb :D .

Luc.
Hoi Luc,

Op speciaal verzoek :

Afbeelding
Foto 13

Kijk daar hebben we hem. Ik wist dat iemand hem wel had vastgelegd :D

Fred ik wist niet dat jullie naar Doel gingen anders had ik zeker ook een poging gedaan om bij jullie aan te sluiten. ik had graag een keer kennis met je gemaakt maar daar komt vast nog wel een keer een kans voor.

Doel bevind zich momenteel in een erg lastig pakket. Het beroep tegen de sloop van de panden is namelijk afgewezen en gaat dus gewoon door.
Als ik het goed begrepen heb gaat dit in beginsel over 10 panden maar dat kunnen er al heel snel 50 worden. Dit was groot in het Belgische Nieuws en trekt dan dus ook personen aan die alles kunnen gebruiken. Die nemen, vaak in de nachtelijke uurtjes van alles mee en laten ook vaak nog eens een hoop troep achter. Als je goed hebt gekeken is je bijv. opgevallen dat velux dakramen er bijna overal al uitgesloopt zijn.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » di aug 05 2008 5:13 pm

Miss Nikon schreef:Mooie foto's hoor! Heb al eerder foto's van dit plaatsje/dorpje/gemeente gezien. Wat is eigenlijk de reden dat iedereen daar weg moet?
Verder vind ik de foto's heel mooi omkaderd, hoe heb je dit zo gemaakt?

MVG
Miss.....
Uitbreiding van de Antwerpse haven!! Er wordt een heel nieuw dok gegraven dwars door Doel heen!

Fred, prima serie!! Jij weet het inderdaad ook prima vast te leggen.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di aug 05 2008 5:15 pm

Hans, Jolanda en Vliegvisje, hebben jullie geen foto's gemaakt???? :shock:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » di aug 05 2008 5:22 pm

chip54 schreef:Hans, Jolanda en Vliegvisje, hebben jullie geen foto's gemaakt???? :shock:
Jawel Cees! Zie http://www.flickr.com/photos/hans1956/s ... 489403177/

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di aug 05 2008 5:33 pm

Cees,

ja hoor, maar op flickr.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di aug 05 2008 6:09 pm

Ok, was al bang dat jullie storing gehad hadden, of je camera laten vallen, oid. :mrgreen:
Groet, Cees

Lid NCN

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » di aug 05 2008 7:07 pm

Pakkend vastgelegd.....

Jan
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

eteuben

Bericht door eteuben » di aug 05 2008 9:43 pm

Miss Nikon schreef:Mooie foto's hoor! Heb al eerder foto's van dit plaatsje/dorpje/gemeente gezien. Wat is eigenlijk de reden dat iedereen daar weg moet?
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Doel_%28plaats%29

Had ik ook al eens gevraagd in een ander topic over dit plaatsje! :wink:

vliegvisje

Bericht door vliegvisje » di aug 05 2008 11:25 pm

Hee Fred....
Geweldig film......smaakt naar meer(nog een volle la in de koelkast zou ik????????)
Ik was erbij keek erna helemaal goed.
En mijn foto's hebben geduld mijn pc staat op instorten en op laptop bewerken nou nee. :roll:
Laatst gewijzigd door vliegvisje op wo aug 06 2008 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo aug 06 2008 9:41 am

vliegvisje schreef:Hee Fred....
Geweldig film......smaakt naar meer(nog een volle la in de koelkast zou ik????????)
Ik was erbij keek erna helemaal goed.
En mijn foto's hebben geduld mijn pc staat op instorten en op laptob bewerken nou nee. :roll:
Da's inderdaad tobben....
Groet, Cees

Lid NCN

Frederix

Bericht door Frederix » do aug 07 2008 3:54 pm

Ik had nog een aantal foto's op mijn laatste film staan. Deze film heb ik vandaag laten ontwikkelen. Hieronder staan een aantal van de laatste foto's die ik in Doel heb gemaakt.

Afbeelding
Foto 17

Afbeelding
Foto 18

Afbeelding
Foto 19

Afbeelding
Foto 20

Afbeelding
Foto 21

Afbeelding
Foto 22

De volledige serie staat inmiddels op mijn website.
Klik hier voor de volledige serie foto's over Doel (B).

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”