forum kinderen ! [Verzamel]
@ Warner bedankt
@ Maud...idem en we wachten geduldig tot je ouders weer terug zijn van vakantie.
@ allen......ik kan de feedback waarderen jongens.....ben soms verbaasd over de reacties , ook van de vorige foto's !
nee geen valse bescheidenheid.....maar is leuk om te horen iig.
voor de rest blijf posten !
want kan het niet vaak genoeg zeggen dit is voor mij het leukste verzameldraadje. !
Arend
@ Maud...idem en we wachten geduldig tot je ouders weer terug zijn van vakantie.
@ allen......ik kan de feedback waarderen jongens.....ben soms verbaasd over de reacties , ook van de vorige foto's !
nee geen valse bescheidenheid.....maar is leuk om te horen iig.
voor de rest blijf posten !
want kan het niet vaak genoeg zeggen dit is voor mij het leukste verzameldraadje. !
Arend
Tip van de sluier ? mmmmm...de volledige tip dan maarnoortje53 schreef:Arend, deze foto is wel subliem belicht. Nergens geen schaduwtje.
Tip van de sluier?
Gr.
Mieke

de achtegrond [ wit ] is een grote softbox.
[ octa 190 met daarin een omgekeerde flitsunit ] deze geeft mooi zacht licht.
omdat de octa dermate groot is "gooit" deze als het ware al licht om Annabelle heen.
in dit geval hoef ik er alleen maar voor te zorgen dat de achtergrond 1 a 1,5 stops overbelicht wordt [ wil de achtegrond egaal wit hebben ] tov Annabelle.
je moet wel uitkijken dat het licht Annabelle niet overstraalt. [ dit is wel een klein beetje gebeurd op haar broek en een stukje op het glas ]
Rechts voor Annabelle staat een reflectiescherm opgesteld...geeft net nog een beetje extra
Links voor Annabelle staat shuin boven haar [ pakweg 2 meter ver ] een deepocta met innerdiffuser.
meten is weten...en dan knippen...in dit geval met een D300 en een 50mm 1.4 er op.
en geloof het of niet.....ik doe af en toe maar wat....kwestie van proberen.
en als het leuk uit pakt is het meegenomen.
Ik heb nog veel te leren. 1 ding weet ik wel ik vind het echt leuk om te doen.
en Jan als je meeleest komt door jou !! haha

we hebben ook nog een bellenblaas sessie gehouden maar op wit wordt dat moeilijk.
wil de foto evt wel posten. ? 1 uit die serie kan nog wel.
daar ik nog geen doeken,papier en geen support had gaan we die nog een keer over doen.
niks mooiers dan te mogen bellenblazen in huis

groeten : Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op wo aug 06 2008 1:20 am, 2 keer totaal gewijzigd.
met dank !!eteuben schreef:Ik vind hem bijzonder geslaagd en denk dat de rest daar ook zo over denkt. Mooie kleuren een ontdeugende blik, alsof ze de ranja zonder je toestemming (toch) uit de koelkast gepakt heeft! Complimenten.
de ranja zonder toestemming ?
ze zou niet durven !
dan had ze dwars door een octa 190cm doorsnee moeten kruipen

Arend
Mag inderdaad iets meer licht op het koppie hebben.noortje53 schreef: Precies, ondeugd straalt er vanaf.
Misschien iets lichter? Maar technisch geen verstand van. Misschien ook persoonlijke smaak.
Daar zijn andere beter in, maar hele leuke plaat.
Gr.
Mieke
De foto is onbewerkt (op verkleinen en kadertje na)
Ik had weinig tijd om op de belichting te letten. Was eigenlijk gewoon aan het spelevaren en knopjes uitproberen. Chris (het onderwerp) dacht dat ik een foto zat te maken, en besloot om even ondeugend om het hoekje te kijken.
Scherpstellen en afdrukken dus.
Ik zal eens kijken of er wat van te maken valt. Ben nog niet zo thuis in fotobewerking

- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik zou zijn ogen graag zien. En ietsiepietsie lichter.graaf35 schreef:Mag inderdaad iets meer licht op het koppie hebben.noortje53 schreef: Precies, ondeugd straalt er vanaf.
Misschien iets lichter? Maar technisch geen verstand van. Misschien ook persoonlijke smaak.
Daar zijn andere beter in, maar hele leuke plaat.
Gr.
Mieke
De foto is onbewerkt (op verkleinen en kadertje na)
Ik had weinig tijd om op de belichting te letten. Was eigenlijk gewoon aan het spelevaren en knopjes uitproberen. Chris (het onderwerp) dacht dat ik een foto zat te maken, en besloot om even ondeugend om het hoekje te kijken.
Scherpstellen en afdrukken dus.
Ik zal eens kijken of er wat van te maken valt. Ben nog niet zo thuis in fotobewerking
Voor de rest heel leuk hoor.
En, ik ben in de bewerking ook nog niet zo thuis hoor.
Maar hier zijn hele goeie vaklui op het forum die daar opperbest in zijn.
Misscchien doen die ook nog wel een poging.
Anders de foto even in een apart draadje zetten en de vraag stellen hoe je het moet doen.
Gr.
Mieke
Gr.
Mieke
Die kijkers van hem zijn vrij lastig. Lichtgrijs en in staat om de kleur van de omgeving aan te nemen. Als ik zou hebben geflitst...... Was het waarschijnlijk helemaal perfect geweest. Of misschien een reflecterend object.
Maar nu kijkt hij naar een donkere achtergrond waardoor zijn ogen ook erg donker zijn.
Geloof me. Als die goed belicht zijn..... verdrink je erin.

Deze foto is weer niet scherp
Maar nu kijkt hij naar een donkere achtergrond waardoor zijn ogen ook erg donker zijn.

- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Verdrinken in die ogen? Geloof ik meteen. Mooi joch hoor.graaf35 schreef:Die kijkers van hem zijn vrij lastig. Lichtgrijs en in staat om de kleur van de omgeving aan te nemen. Als ik zou hebben geflitst...... Was het waarschijnlijk helemaal perfect geweest. Of misschien een reflecterend object.
Inderdaad deze niet scherp, dus gewoon lekker blijven proberen. Zeg ik uit ervaring.
Let op sluitertijd in verband met de beweeglijkheid van deze kleintjes.
Gr.
Mieke
Maar scherp of niet deze. Mooi kijkers.