Skûtsjesilen bij Langweer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Skûtsjesilen bij Langweer

Bericht door Frederix » do aug 07 2008 12:11 pm

Op donderdag 17 juli 2008 ben ik naar het skûtsjesilen op de Langweerder Wielen geweest. Camera mee en ik dacht opspattend schuim, stoere schippers te kunnen fotograferen. Helaas, de boot waar ik op meevoer bleef op ruime afstand van het strijdgewoel.

Ik heb daarom foto's gemaakt van zaken om het skûtsjesilen heen, van de onvoorstelbare regenbuien die wij over ons heen hebben gekregen, maar ook van het mensen kijken (zien en gezien worden) ná het skûtsjesilen.

Hieronder een greep uit mijn foto's:

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Inge

Bericht door Inge » do aug 07 2008 12:12 pm

De lucht op foto's 1,2 en 4 vind ik heel indrukwekkend. Het ziet er woest uit..

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » do aug 07 2008 12:14 pm

Mooie serie hoor. Luchten zijn prachtig. Jammer dat je de skoetsjes niet dichterbij hebt gezien. Dat is heel spectaculair. Maar dit is ook heel leuk om te zien.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do aug 07 2008 12:37 pm

Leuke platen waar mijn half-Friese hart sneller van gaat klopppen :mrgreen:
Ik vind foto 3 het mooist; hele fraaie compositie. Foto 4 vind ik er ook bovenuit steken. Foto 7 vind ik van de "mensenfoto's" het fraaiste.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do aug 07 2008 12:39 pm

Foto 4 is mijn favoriet!!!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

wouterboon

Bericht door wouterboon » do aug 07 2008 12:54 pm

Schitterende foto's! Uitschieter nr 3, prachtig hoe dat gele kanootje afsteekt tegen de dreigende lucht en het grijze water.

Toppers!

H.M.

Bericht door H.M. » do aug 07 2008 3:06 pm

Mooi hoor, met die korrel. Wat doe je nog aan bewerking nadat je ze hebt gescand?
De eerste vier vind ik erg goed, met 3 als favoriet. Foto 5 komt jammer genoeg niet helemaal uit de bus, wat overbelicht rond de horizon, lijkt het. De rest is technisch okay, maar spreekt mij niet zo aan.
Het wateroppervlak van foto 3 ziet er op mijn scherm trouwens een beetje vlekkerig uit, alsof er olie op het water ligt, zeg maar. Bij jou ook?

Frederix

Bericht door Frederix » do aug 07 2008 5:30 pm

Bedankt voor jullie reacties.

@ Inge:
Ik heb links en rechts wat wolkjes doorgedrukt om deze wat aan te zetten. Anderzijds kwamen er enkele forse buien overdrijven die als inktzwarte wolken kwamen aandrijven. De wolkenluchten waren best indrukwekkend.

@ Wim:
Het was inderdaad erg jammer dat we niet dichter bij de skûtsjes konden / mochten komen.

@H.M.:
Na het scannen pas ik vaak het contrast en de kleurverzadiging aan. Bij landschappen maak ik vaak de horizon wat lichter en minder verzadigd, dat is wellicht de reden dat bij foto 5 de horizon overbelicht overkomt, dit is niet het geval. Bij foto 3 zijn er vaag blauwige strepen zichtbaar, dat klopt. Ik denk dat dit de deining van het water is.

GdP

Bericht door GdP » do aug 07 2008 6:00 pm

Mooie serie Frederix.

Foto 4 vind ik de mooiste.

mikemix

Bericht door mikemix » vr aug 08 2008 11:44 am

Toch maar een flinke tele, Fred?
Fraaie platen.

GdP

Bericht door GdP » vr aug 08 2008 11:57 am

Foto 4 is prachtig!

Frederix

Bericht door Frederix » vr aug 08 2008 12:05 pm

mikemix schreef:Toch maar een flinke tele, Fred?
Fraaie platen.
Ik denk het niet Mike. Je kunt dan weliswaar de skûtsjes lekker dichtbij halen, maar de sfeer van opspattend schuim, doorkliefde golven en stoere schippers pak je dan tock ook niet.

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » vr aug 08 2008 12:27 pm

Wauwie foto 4!
Well done

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » za aug 09 2008 1:01 am

Mooie serie foto's, ben er al lang niet meer geweest. Ben een fervent supporter van de Sneeker Pan. Vroeger vaak naar Sneek en dan naar het starteiland. Mooie plek om te fotograferen. Oh ja nr. 4 is de mooiste
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”