zoekerdisplay probleem met D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
jaapvp

zoekerdisplay probleem met D300

Bericht door jaapvp » ma jun 16 2008 8:38 pm

Hallo allemaal.

Mijn naam is Jaap en ik ben sinds eind februari van de minolta 7D via sony alpha100 naar Nikon D300 overgestapt.

Met veel plezier maak ik gebruik van m'n D300. Wat een machtig toestel is dit! Ik heb vorige week een mc35 aangeschaft zodat de foto's voorzien worden van GPS data. Geen problemen daarmee.

Na een kopje koffie zag ik, toen ik mn toestel weer aanzette, tot mijn grote schrik dat het display via de zoeker gekke tekentjes geeft. Het lijkt wel of de onderste helft van het 7-segments display is uitgevallen of zoiets. Na de eerste schrik, heb ik zowat vanalles geprobeerd om daar van af te komen. Factory reset, batterij een tijd uit camera, zonder lens, zonder GPS dingetje. Niets helpt. Het display blijft gek doen. Maar plaatjes schieten doet ie als de beste.

Ik vrees dat er een reparatie zit aan te komen. Het meest frustrerende is wel dat ik de camera behandel als een baby. Er is niets gestoten. Er is niets gevallen.
Nu wilde ik weten: is er iemand met dezelfde ervaring en/of is er iemand die weet wat de gemiddelde reparatietijd bij nikon is? Ik ga nl. binnenkort met vakantie en ik zou graag m'n toestel meenemen, toch?

Alvast bedankt voor een reactie.
Niet zo vrolijke,

Jaap.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » ma jun 16 2008 8:55 pm

Jaap,

Ik kan niet zien waar je woont.
Als je dichtbij Beverwijk zit, is het aan te raden even langs te gaan.

Zo niet: stuur de dames en heren een mailtje met de probleem-omschrijving en de vraag: kan ik ermee doorwerek of moet er eerst gerepareerd worden.

Zie www.nikonservice.nl

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma jun 16 2008 8:57 pm

Allereerst hartelijk welkom hier op het forum Jaap.

Niet zo'n leuk verhaal en al helemaal niet zo net voor de vakantie. Ik heb (gelukkig) dit euvel niet meegemaakt. Ik zou morgen als eerste Nikon Service Point in Beverwijk bellen zodat het probleem voor je vakantie kan worden opgelost. Hoelang dat duurt durf ik niet te zeggen.

Ik heb nog wel een andere vraag. Hoe heb jij je camera een factory reset gegeven ? Of heb je dat gewoon met de twee groene "balletjes" gedaan.

Succes,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

jaapvp

Bericht door jaapvp » ma jun 16 2008 9:08 pm

Dank voor jullie reactie. Ik zal morgen eens bellen naar Nikon. Ik woon in Alphen aan den Rijn.

Ik heb de factory reset gegeven door inderdaad de knoppen met de groene stippen in te drukken.

Jaap.

jaapvp

Bericht door jaapvp » do aug 07 2008 5:32 pm

Ik heb mijn camera afgelopen maandag ter reparatie aangeboden bij Nikon in Beverwijk. Gisteren kreeg ik een email dat de camera is gerepareed. De LCD print is uitgewisseld. Ik heb de camera natuurlijk snel opgehaald. De camera is tip-top in orde en alles onder garantie gerepareerd.
Dank voor de snelle reparatie, Nikon!!, Klasse service!

Jaap van Puffelen.

GdP

Bericht door GdP » do aug 07 2008 6:05 pm

Dat wordt fotograferen Jaap.

En laten we hopen op meer geluk.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”