leuke downloads

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

leuke downloads

Bericht door reneo57 » do aug 07 2008 8:15 pm

voor de nikon fan wallpapers en screensavers

http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /index.htm

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 07 2008 8:30 pm

Jammer dat ze niet met hun tijd mee gaan: 1680x1050 werkt niet echt met wat ze aanbieden... Jammer!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Herman55

Bericht door Herman55 » do aug 07 2008 9:34 pm

PatrickP schreef:Jammer dat ze niet met hun tijd mee gaan: 1680x1050 werkt niet echt met wat ze aanbieden... Jammer!
Capture NX2???

Kun je in ieder geval de afmetingen aanpassen...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr aug 08 2008 12:06 am

Herman55 schreef:
PatrickP schreef:Jammer dat ze niet met hun tijd mee gaan: 1680x1050 werkt niet echt met wat ze aanbieden... Jammer!
Capture NX2???

Kun je in ieder geval de afmetingen aanpassen...
Waar. Maar als je de boel oprekt, dan wordt het niet mooier (ovale objectieven en zo). Vergroten (maximale maat is 1600x1200) is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit... zeker als je er eerst een stuk af moet snijden om de verhoudingen goed te krijgen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Herman55

Bericht door Herman55 » vr aug 08 2008 9:49 am

Wie heeft het over oprekken? Dat zou ik nooit doen. Als je in NX2 de verhoudingen 1680x1050 opgeeft dan kun je een maximale uitsnede maken. Het scheelt je 80 pixels in de breedte die je tekort komt. In de hoogte heb je er genoeg. Ik vraag me af of je dat zult zien. Per slot van rekening gaat het "maar"over 5%. De kwaliteit zal er denk ik niet echt heel veel onder lijden. Probeer maar eens. Je raakt alleen boven en/of onder een stukje kwijt.

Wat je ook nog zou kunnen doen is een canvas maken van de door jou gewenste grootte in Photoshop (oid), en daar de wallpaper in zetten. Je krijgt dan een (zwarte?) balk boven en/of onder. Je kunt de balk ook nog in de kleur zetten die gebruikt is voor de wallpaper.

Dit allemaal gezegd hebbende: ik ben het met je eens, in die zin dat het jammer is dat je zelf aan de slag moet. Breedbeeld is helaas nog geen algemeen goed geworden. Aan de andere kant is het voor een leverancier bijna onbegonnen werk om al die verschillende formaten te ondersteunen.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”