Onweer, wolken en veel donder
Het weer beloofde vandaag heel wat volgens verschillende weerberichten, dus staat m'n statief al de hele dag alleen op zolder te wachten op DE bui.
Nah ja, die 4 spetters die we net hebben gehad vielen wel wat tegen hoor! Maargoed, ik wil ook graag eens een mooie bliksem vangen, hetzij overdag, hetzij in het donker in de avond/nacht.
Voor vandaag had ik de ISO naar 200 gezet (lager kan ik niet), Programma M, Bulb stand, en diafragma zo hoog mogelijk (f29). Zou dat overdag wat worden met onweer of het diafragmagetal toch iets lager?
Nah ja, die 4 spetters die we net hebben gehad vielen wel wat tegen hoor! Maargoed, ik wil ook graag eens een mooie bliksem vangen, hetzij overdag, hetzij in het donker in de avond/nacht.
Voor vandaag had ik de ISO naar 200 gezet (lager kan ik niet), Programma M, Bulb stand, en diafragma zo hoog mogelijk (f29). Zou dat overdag wat worden met onweer of het diafragmagetal toch iets lager?
Diafragmagetal zou ik overdag ook zo hoog mogelijk doen en ISO zo laag mogelijk. Met verschillende tijden oefenen. Ben wel bang dat onweer aan onze Twentse neus voorbijgaat....Miss Nikon schreef:Het weer beloofde vandaag heel wat volgens verschillende weerberichten, dus staat m'n statief al de hele dag alleen op zolder te wachten op DE bui.
Ja, denk ik ook, m'n zusje belde net al en staat in de 10km voor de Botlektunnel omdat ie dicht is, zoveel regen is daar gevallen! M'n moeder is ook onbereikbaar dus die staat denk ik ook ergens tussen Rotterdam en Hoogvliet vast in het verkeer...
Nu weer on-Topic...
Ben sinds kort in het bezit van een afstandsbediening dus wilde graag eens de BULB stand gaan uitproberen. De D50 heeft geen verlichting aan de bovenkant en aangezien onze zolderramen hoog zitten en m'n statief ook richting de 1.70 gaat is het lastig om elke keer de sluitertijd te moeten veranderen.
Lijkt me wel lastig overdag omdat de foto zo snel overbelicht kan raken, maar dat was op te lossen met een grijsfilter las ik ergens.
Ik hou in ieder geval het weer nog even in de gaten
Nu weer on-Topic...
Ben sinds kort in het bezit van een afstandsbediening dus wilde graag eens de BULB stand gaan uitproberen. De D50 heeft geen verlichting aan de bovenkant en aangezien onze zolderramen hoog zitten en m'n statief ook richting de 1.70 gaat is het lastig om elke keer de sluitertijd te moeten veranderen.
Lijkt me wel lastig overdag omdat de foto zo snel overbelicht kan raken, maar dat was op te lossen met een grijsfilter las ik ergens.
Ik hou in ieder geval het weer nog even in de gaten