Is de 70-300 geschikt voor race sport fotografie?
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
@ Chip54:
Ik heb de mijne gekocht via internet (cameranu.nl)
Maar het ging erom dat de WINKELPRIJS nog rond de 500 lag, dan heb ik het niet over internetwinkels die body's met kits inkopen en dan de lenzen eraf halen om ze dan goedkoper te kunnen verkopen.
Ik heb de mijne gekocht via internet (cameranu.nl)
Maar het ging erom dat de WINKELPRIJS nog rond de 500 lag, dan heb ik het niet over internetwinkels die body's met kits inkopen en dan de lenzen eraf halen om ze dan goedkoper te kunnen verkopen.
"Imagination is far more important than knowledge"
- gjkoster
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Rene,
Ik gebruik de 70-300 VR nu een dik jaar voor voetbal en voor motorsport (als ik de kans krijg)
Op mijn site zijn bijna alle foto's met de 70-300 genomen. Als je redelijk weer hebt is de 70-300 een geweldige lens. Als je echter iets slechter weer hebt, regenachtig en bewolkt met weinig licht, dan is ie waarschijnlijk niet snel genoeg, en moet je met de ISO omhoog om je sluitertijden te halen.
Dus door de bank genomen een heel mooie lens voor weinig.
Ik gebruik de 70-300 VR nu een dik jaar voor voetbal en voor motorsport (als ik de kans krijg)
Op mijn site zijn bijna alle foto's met de 70-300 genomen. Als je redelijk weer hebt is de 70-300 een geweldige lens. Als je echter iets slechter weer hebt, regenachtig en bewolkt met weinig licht, dan is ie waarschijnlijk niet snel genoeg, en moet je met de ISO omhoog om je sluitertijden te halen.
Dus door de bank genomen een heel mooie lens voor weinig.
Germen!
D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl
D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl
Hallo tipegevers
Sorry voor mijn late reactie
, maar ben net terug van midweekje en had zoveel reacties niet verwacht.
Ben wel overtuigd geraakt dat de lens voor mij een goede uitkomst zal zijn. Zowel qua prestaties als ook de prijs. Ben beginner en moet dus eerst maar eens gaan oefenen om dezelfde foto's als jullie te maken.
Dit was mijn eerste vraag op dit forum en ga zeker op herhaling.
Ga na de verhuizing (over 3 weken) tot aanschaf over en zal proberen eens wat resultaten laten zien.
Gr Rene
Sorry voor mijn late reactie

Ben wel overtuigd geraakt dat de lens voor mij een goede uitkomst zal zijn. Zowel qua prestaties als ook de prijs. Ben beginner en moet dus eerst maar eens gaan oefenen om dezelfde foto's als jullie te maken.
Dit was mijn eerste vraag op dit forum en ga zeker op herhaling.
Ga na de verhuizing (over 3 weken) tot aanschaf over en zal proberen eens wat resultaten laten zien.
Gr Rene
Re: Is de 70-300 geschikt voor race sport fotografie?
Hoi Rene,
Ik denk dat deze lens wel geschikt is, ik ben naar verschillende Superbike Races geweest en heb daar mooie plaatjes kunnen schieten.

Kijk hier maar even:http://rvr46.jalbum.net/Superbikes%20Monza%202008/
Gr Richard.
Ik denk dat deze lens wel geschikt is, ik ben naar verschillende Superbike Races geweest en heb daar mooie plaatjes kunnen schieten.

Kijk hier maar even:http://rvr46.jalbum.net/Superbikes%20Monza%202008/
Gr Richard.
Re: lens
Ik heb ergens op een forum gelezen dat die Tamron beter zou zijn als de Nikon die naar het schijnt ook bij Tamron gemaakt word.fotografie-de-liemers schreef:het is een tamron 70-300 mm met motor voor 179 euro tenminste hier in Arnhemsoulpic schreef:Dan vraag ik me af of het wel wat is, aangezien de winkelprijs van de Nikkor 70-300 VR rond de 500 euro zit.
Angeliek
Wie weet er meer over?
Ik ga eens wat testen van de Tamron doornemen.
Begin april heb ik de 70-300 VR in Amerika aangeschaft (vlak voor de pricedrop hier). Ik twijfelde enorm tussen de Sigma 70-200 2.8 en deze. Ter plekke heb ik getest vlak voor de schemer. VR wint het van de 2.8 als het gaat om stilstaande objecten, bij weinig licht en beweging helpt VR helaas niet echt. Maar voor sport is het prima te doen. In Assen heb ik de TT gedaan op een D80, met prima resultaat.

klijnfotografie.com
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
In zeist haal je hem voor 400,-
www.topdeals.nl
Komt de mijne ook vandaan.
@ josk: mooie foto's, superscherp
www.topdeals.nl
Komt de mijne ook vandaan.
@ josk: mooie foto's, superscherp
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
He Jos, ik vind die eerste (Rossi?) echt mooi
Je ziet zelfs de hitte uit de uitlaat komen.

Je ziet zelfs de hitte uit de uitlaat komen.
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900