Wakker worden op 3000 meter hoogte

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » za aug 09 2008 10:24 am

noogle schreef:Ai, volgens mij gaat dat alleen als je RAW schiet toch? Tsja......

Haha, moet toch maar eens overwegen op dit soort tripjes RAW te gaan doen :-)

Michael
Tja, bij jouw uitrusting past eerder RAW dan JPeg :) :)
Gewoon gaan doen.

Tammo

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za aug 09 2008 10:26 am

Hoi Arend,

Je hebt gelijk, gemak dient de mens, maar in dit geval had ik inderdaad beter RAW kunnen doen, maar zoals ze hier zeggen: "achteraf kijk je een koe in zijn kont"

Goeie les geweest, bij dit soort unieke trips voortaan RAW+JPEG!

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » zo aug 10 2008 5:18 pm

Fotootje van het Ramol-haus zelf? :wink:
Ben er jaren terug ook geweest, lánger trip naar boven... :(

groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Lucas

Bericht door Lucas » zo aug 10 2008 5:44 pm

Wat je wel kunt doen in NX als je in jpg hebt geschoten en de lucht is wat overbelicht:
Kies selectieverloop en trek de pijl van boven-midden in de foto ongeveer de helft omlaag. Kies dan "Aanpassing selecteren > Licht > Contrast/helderheid en schuif dan de helderheidschuif naar links en contrast iets naar rechts. Klaar!

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » zo aug 10 2008 8:16 pm

Hoi Marcel,

Wat grappig dat jij er ook geweest bent!

Foto van Ramol Haus alleen van hele grote afstand, toen we de hoek om kwamen op de weg er naartoe (dan kun je hem pas zien) regende het al, later kwam er hagel en onweer bij dus kon geen foto's maken.

@Lucas, dat ga ik eens proberen, thanks voor de tip!

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

Lucas

Bericht door Lucas » zo aug 10 2008 8:25 pm

noogle schreef:@Lucas, dat ga ik eens proberen, thanks voor de tip!
Michael
Ik heb er vaak mooie resultaten mee als er teveel licht vanuit en bepaalde hoek komt. Je kunt dat mooi corrigeren met het selectieverloop.
Ik ben benieuwd.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » ma aug 11 2008 5:41 pm

Marcel,

Aan collega en medeklauteraar even gevraagd de foto die hij heeft gemaakt van het Ramol Haus te sturen (dus geen foto door mij gemaakt, had geen kracht meer om hoger te gaan, maar Marcel vroeg erom, dus wij draaien!):

Afbeelding
foto: Edward Ward

Groet,

Michael

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma aug 11 2008 5:46 pm

Tammo Schut schreef:Michael, pas bij foto 3 in NX eens een belichtingscorrectie toe. B.v. min 1 of net zo veel tot je doortekening in de wolken krijgt en daarna met schaduwen de donkere delen oplichten.

Tammo
Tammo,

Waar kan je je belichting in NX handmatig op -1 neerzetten? Of bedoel je 'gewoon' het schuifje van belichting meer naar links zetten?

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”