photoshop vraagje
- Antoinette
- Forumlid

- Contacteer:
photoshop vraagje
Kun je het effect van een grijsverloop filter "naäpen" in photoshop en zo ja: hoe dan? Ik denk er wel over zo'n filter gewoon aan te schaffen, maar tot die tijd 
Say what you like
Do what you feel
Do what you feel
-
iJoost
Nieuwe laag toevoegen (duplicaat); Op die laag de bewerking toepassen die je wilt (Levels, Curves, etc.); Laag masker toevoegen aan de nieuwe laag; Door met zwart/wit (en grijs) te tekenen in het laag masker (een verloop ligt daarbij dan voor de hand) ervoor zorgen dat op de gewenste plaatsen de onderste en de bovenste laag meer of minder zichtbaar worden.
-
Ko
- M.Oorthuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik denk dat antoinette wat anders bedoeld:
Laag toevoegen en dan met de verloopinvulling een verloop creeeren van lichtgrijs naar transparant. De laag opties dan op color burn zetten et voila
Laag toevoegen en dan met de verloopinvulling een verloop creeeren van lichtgrijs naar transparant. De laag opties dan op color burn zetten et voila
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
iJoost
-
Ko
Waarschijnlijk praten we nu langs elkaar heen, maar als je dit verloopje nu in een aparte laag maakt met gradient tool en deze over de foto heen 'plakt'. Kun je deze eventueel nog aanpassen ook qua intensiteit.M.Oorthuis schreef:Ik denk dat antoinette wat anders bedoeld:
- M.Oorthuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Uhm ko, mijn eerste zin was: laag toevoegen dus wij denken hetzelfde 
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ko
- Antoinette
- Forumlid

- Contacteer:
-
Ko
- Antoinette
- Forumlid

- Contacteer:
-
pepper
-
Ko
Ik heb ook CS3, ik zal even stap voor stap neerzetten wat ik doe, dan moet het lukken.Antoinette schreef:Ik gebruik cs3, ik heb dat wat jij laat zien een aantal keer geprobeert maar doe vast iets fout. Bij mij gebeurd er nl helemaal niks
!: Open de foto welke je wilt bewerken.
2: Kopieer de background zodat je 2 lagen hebt.
3: Selecteer je gradient tool en kies de juiste kleur van het 'filter welke je wilt gebruiken ( ik gebruik eigenlijk altijd zwart)
4: als het goed is zie je een puntje met 4 kleine puntjes eromheen, als je nu ergens op je foto klikt en een kant op gaat zie je een lijntje verschijnen, laat je je muisknop los moet je filter verschijnen.
5: Mocht het filter te donker zijn kun je deze minder maken door de opacity van 100% naar beneden te halen tot jij het goed vind.
Dit is de meest eenvoudige manier om het te doen.
Ik kreeg het ook ene tijd lang niet voor elkaar, ookal deed ik de voorgaande stappen. Blijkbaar heb ik ergens wat aangevinkt zodat i het nu wel doet. ik heb even een print screen van mij als voorbeeld gemaakt, misschien kun je hier iets mee.