Beste Nikon fans,
Ik heb een klein probleem. Sinds enige tijd druk ik foto´s af op postcard formaat zodat ik deze kan versturen naar familie en vrienden. Hiervoor gebruik ik een Canon Selphy 510 dye sub printertje. Het grote nadeel hiervan is dat ik alleen papier heb gevonden van Canon met de naam Canon op de achterkant gedrukt. Als Nikon fan begin ik me hier steeds meer aan te storen hoewel ik zeer enthousiast ben over de kwaliteit van de prints en de printer.
Mijn vraag is nu, weet iemand of ik hiervoor papier kan vinden met Nikon opdruk. Als alternatief ben ik op zoek naar kleine Nikon stickers zodat ik de postcards kan "overstickeren".
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Coos
Nikon postcard formaat dye sub papier gezocht
bij 123inkt.nl verkopen ze van canon, hp en epson fotopapier op postcardformaat.
http://www.123inkt.nl/shop/products/Pap ... 12454.html
http://www.123inkt.nl/shop/products/Pap ... 12454.html
- smitsfotografie
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik kan je nu al zeggen dat dit je niet gaat lukken, het is namelijk zo dat je voorMijn vraag is nu, weet iemand of ik hiervoor papier kan vinden met Nikon opdruk
een dye sub printer, het fotopapier koopt met de donor rol, dit houd in dat je
wel ander papier zou kunnen kopen, maar de donor rol gaat niet passen,
als je een Canon Selphy 510 heb, kan daar alleen papier en donor die daar
voor gemaakt zijn in, ook al neem je van Canon papier/donor van een ander type.
Ik zelf heb er een van het merk Hiti en kan je zeggen dat papier/donor van jouw
niet gaan werk en of om gekeerd, eenvoudig omdat de donor rol niet past.
Door een dye sub printer te kopen leg je meteen vast welk papier/donor je
moet gaan gebruiken.
Ter informatie: Voor een dye sub printer koop je een pakket, papier samen met de
juiste hoeveelheid donor, als het papier op is is de donor ook op, dit is
dus altijd een eenheid, de donor moet in de printer passen en ieder merk/type
heeft een eigen afmeting.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoewel het niet helpt, toch bedankt voor jullie reacties.
Overigens "Smitsfotografie", bij een Canon Selphy CP510 zijn papier en donor rol twee individuele items. Hoewel het de bedoeling is dat papier en folie synchroon lopen, is dit bij mij al lang niet meer zo. Omdat papier en folie aparte items zijn, kan ik me voorstellen dat ik ook andere merken papier kan gebruiken. De folie cassette zal natuurlijk moeten passen en daarom zal deze van Canon moeten komen.
Dan vestig ik mijn hoop maar op "overtsickeren".
Groeten,
Coos
Overigens "Smitsfotografie", bij een Canon Selphy CP510 zijn papier en donor rol twee individuele items. Hoewel het de bedoeling is dat papier en folie synchroon lopen, is dit bij mij al lang niet meer zo. Omdat papier en folie aparte items zijn, kan ik me voorstellen dat ik ook andere merken papier kan gebruiken. De folie cassette zal natuurlijk moeten passen en daarom zal deze van Canon moeten komen.
Dan vestig ik mijn hoop maar op "overtsickeren".
Groeten,
Coos