nikon 17-55 2.8 of de 17-35 2.8
nikon 17-55 2.8 of de 17-35 2.8
hoi allemaal ik weet niet zo goed wat ik moet doen ik ben vanplan om mijn sigma 10-20 weg te doen omdat ik niet tevreden ben over de kwaliteit van deze lens. en omdat ik hem bijna niet gebruik . ik heb 2 bodys die ik allebij gebruik de d300 met een nikon 28-70 2.8 (top lens). nu vraag ik mij af wat de beste keus is voor mijn fuji s5pro de 17-55 of de 17-35.wie weet welke lens het best presteerd. gr j.a foto
onderwerp
vanmiddag even bij de fotozaak gewist en de 17-55 2.8 uitgeprobeerd wat een fijne lens zeg werkt goed.
de 17-35 2.8 hadden ze helaas niet meer .
toen maar even de 14-24 2.8 uitgeprobeerd .zo wat een geweldig stukje glas zeg.
alleen jammer dat je er geen filter op kan gebruiken ter bescherming van de front lens. nu word de keus helemaal moeilijk omdat ik voor foto s bij het water bijna altijd mijn pola gebruik voor de reflectie weg te halen.
de 17-35 2.8 hadden ze helaas niet meer .
toen maar even de 14-24 2.8 uitgeprobeerd .zo wat een geweldig stukje glas zeg.
alleen jammer dat je er geen filter op kan gebruiken ter bescherming van de front lens. nu word de keus helemaal moeilijk omdat ik voor foto s bij het water bijna altijd mijn pola gebruik voor de reflectie weg te halen.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Johan,
De keus tussen de 17-55 en 17-35 was voor mij snel gemaakt, namelijk de 17-55. Voor jouw cameracombinatie heeft de 17-35 geen meerwaarde en de 17-55 is een hele leuke standaardlens voor D300 en S5.
Voor zover ik weet is de 17-35 ook niet meer nieuw leverbaar.
Mocht je binnen niet al te lange tijd over willen stappen op FX dan zou de 14-24 een goede keus kunnen zijn, maar een polaliefhebber kan hem beter links laten liggen... Als je bij de 17 mm begint dan heeft hij aan de groothoekkant ook geen meerwaarde boven de 17-55.
Voor de rest zou ik me heel voor kunnen stellen dat de 17-55 de 28-70 zou vervangen als standaardlens, aan de kwaliteit ligt het niet en voor DX is het een veel mooier bereik.
De keus tussen de 17-55 en 17-35 was voor mij snel gemaakt, namelijk de 17-55. Voor jouw cameracombinatie heeft de 17-35 geen meerwaarde en de 17-55 is een hele leuke standaardlens voor D300 en S5.
Voor zover ik weet is de 17-35 ook niet meer nieuw leverbaar.
Mocht je binnen niet al te lange tijd over willen stappen op FX dan zou de 14-24 een goede keus kunnen zijn, maar een polaliefhebber kan hem beter links laten liggen... Als je bij de 17 mm begint dan heeft hij aan de groothoekkant ook geen meerwaarde boven de 17-55.
Voor de rest zou ik me heel voor kunnen stellen dat de 17-55 de 28-70 zou vervangen als standaardlens, aan de kwaliteit ligt het niet en voor DX is het een veel mooier bereik.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
onderwerp
oke bedankt voor je tips .maar ik wil de 28-70 niet vervangen vindt dit een super goede en fijn lens die op de d300 is gegaan en er niet meer af is geweest. ik zoek daarom een lens voor de s 5pro die toch wat meer groothoek heeft. zodat ik snel kan veranderen . daarom vindt ik het moeilijk wat te doen .(waarom geen filters te gebruiken op de 14-24 2.8 ,zucht) ga er nog eens goed over denken. gr j.a foto
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zeg ook niet dat je de 28-70 weg zou moeten doen, ik zou dat ook zeker niet doen, maar ik sprak enkel de verwachting uit dat je de 17-55 misschien wel meer zou gaan gebruiken dan de 28-70.
Maar eerlijk gezegd zou ik de 10-20 ook niet weg doen in jouw situatie, ik zou hem alleen wat minder gaan gebruiken. 't Geld dat je voor zo'n tweedehands Sigma krijgt, weegt niet op tegen het ongemak als je toch eens de keuze moet maken tussen een foto wilt op 12 mm of in het water gaan staan.
Maar eerlijk gezegd zou ik de 10-20 ook niet weg doen in jouw situatie, ik zou hem alleen wat minder gaan gebruiken. 't Geld dat je voor zo'n tweedehands Sigma krijgt, weegt niet op tegen het ongemak als je toch eens de keuze moet maken tussen een foto wilt op 12 mm of in het water gaan staan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: onderwerp
Precies de combinatie die ik zelf ook het meest gebruik; 28-70mm f/2.8 en 14-24mm f/2.8. Veel plezier ermee!j.a foto schreef:ik ben er uit ben vandaag naar de foto zaak gegaan en ben toch gezwigt voor de 14-24 2.8 wat een brok kwaliteit. vondt toch dit berijk beter passen .![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Jur