Sigma 70-300mm F 4.0-5.6 APO DG Nikon
Sigma 70-300mm F 4.0-5.6 APO DG Nikon
Heeft er iemand ervaring met dit objectief. Is het zijn geld waard (219 Euri) bij camera.nl
Of moet ik verder sparen en een echte Nikon lens kopen?
Re: Sigma 70-300mm F 4.0-5.6 APO DG Nikon
Ik heb deze lens wel eens op mijn vorige D70s gehad ..... maar dat deed de camera geen recht als je het mij vraagt .....1031 schreef:Heeft er iemand ervaring met dit objectief. Is het zijn geld waard (219 Euri) bij camera.nl
En voor een D80 zou ik toch zeker wel naar een wat beter segment aan lenzen gaan kijken. Alle waar naar zijn geld !
Ik zou de lens dan ook gewoon eens op je camera zetten bij de fotozaak en er zelf met je D80 een paar foto's mee maken en die thuis eens op je gemak bekijken.
Ik ben nu ook in het bezit van een D80 en overweeg zelf om de 70-300 VR van Nikon aan te schaffen. Daar heb ik intussen wel een paar proeffoto's mee gemaakt en die vielen me zeker niet tegen. Iig een stuk beter dan de APO lens van Sigma, maar alles is subjectief natuurlijk .... het prijsverschil tussen de APO en de VR is idd redelijk groot ... en dat moet je ervoor over hebben.
Laat nog eens weten wat jou ervaringen zijn met beide lenzen .....

Succes ....

hallo 1031!
een goeie maand geleden heb ik me dit sigma-objectief gekocht, met macro-stand. het objectief op zich voelt redelijk stabiel, metalen vatting is een pluspunt.
het enige wat ik erbij mag vermelden is dat in de uiterste stand wel wat vignettering optreedt, maar als je idd naar de prijs gaat kijken wil je wel wat oogjes dichtknijpen. voor mij als beginnende hobbyist is een NIKON 300mm VR echt te hoog geprijsd.
ik heb jammer goenoeg geen mooie fotos om te posten die met dit objectief zijn gemaakt, maar wat ik ermee heb gespeeld kan ik wel zeggen dat de prijs/resultaat verhouding niet teleurstellend is, eerder een kleine investering in een leuk stukje speelgoed. kan trouwens tot 90 cm dichtbij in 300mm stand!!
kortom: liggen je eisen niet te hoog, kan het best een veelbelovend objectief zijn.
succes met kiezen!!
een goeie maand geleden heb ik me dit sigma-objectief gekocht, met macro-stand. het objectief op zich voelt redelijk stabiel, metalen vatting is een pluspunt.
het enige wat ik erbij mag vermelden is dat in de uiterste stand wel wat vignettering optreedt, maar als je idd naar de prijs gaat kijken wil je wel wat oogjes dichtknijpen. voor mij als beginnende hobbyist is een NIKON 300mm VR echt te hoog geprijsd.
ik heb jammer goenoeg geen mooie fotos om te posten die met dit objectief zijn gemaakt, maar wat ik ermee heb gespeeld kan ik wel zeggen dat de prijs/resultaat verhouding niet teleurstellend is, eerder een kleine investering in een leuk stukje speelgoed. kan trouwens tot 90 cm dichtbij in 300mm stand!!
kortom: liggen je eisen niet te hoog, kan het best een veelbelovend objectief zijn.
succes met kiezen!!
foto?
MadMike schreef:hallo 1031!
Dag Mike
bedankt voor je reactie. Zou je me toch een foto willen mailen ipv hier posten. Bij voorkeur in de uiterste standen van het bereik en al dan niet met macro. Alvast bedankt voor de moeite!
succes met kiezen!!
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Precies, ik wist het wel.BUG322 schreef:Het kan ook weinig kwaad om de goedkopere 70-300G nikkor te halen.
groetjes
Gewoon de nikkor 70-300 G lens kopen, ben je nog goedkoper uit ook.
Heb deze (kit)lens gehad en heb er nog spijt van dat ik hem weer heb verkocht.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mooie lens en idd de nikkor is beter. Maar als je eenmaal een lens hebt gehad die vele malen scherper is (bijv. een prime) dan zie je dat deze lens van mindere kwaliteit is en zul je de prijsverschillen begrijpen.
Ik was in het begin ook tevreden over mijn 18-55 kitlens, ik dacht wat zeurt iedereen nou dat deze niet scherp zou zijn. Totdat ik de 50 mm. f/1,8 aanschafte (deze is echt ragscherp op f/2,8 - f/4 etc.) en mijn tamron 28-75 f/2,8 toen dacht ik, ja die mensen hebben wel gelijk die kitlens is idd een prulding. Dat zal met deze en de Nikkor ook zijn.
Ik was in het begin ook tevreden over mijn 18-55 kitlens, ik dacht wat zeurt iedereen nou dat deze niet scherp zou zijn. Totdat ik de 50 mm. f/1,8 aanschafte (deze is echt ragscherp op f/2,8 - f/4 etc.) en mijn tamron 28-75 f/2,8 toen dacht ik, ja die mensen hebben wel gelijk die kitlens is idd een prulding. Dat zal met deze en de Nikkor ook zijn.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;