Vakantie op Kreta [2008]

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
AlwinSitton

Vakantie op Kreta [2008]

Bericht door AlwinSitton » di aug 12 2008 9:48 pm

Na een maand kan ik pas gaan beginnen met het uitzoeken van mijn foto's. Helaas heb ik niet eerder de tijd gehad om alles uit te zoeken. Morgen wordt het toch slecht weer, dus een mooi moment om alles uit te zoeken en uit te printen. Hieronder een selectie van een aantal van mijn foto's. Ik ben in het plaatsje Plakias geweest op Kreta. Aldaar heb ik weer een hoop ellende meegemaakt. Twee bosbranden vlak voor het hotel waar heel veel dieren door aan overleden zijn en een woningbrand midden in het centrum. De woningbrand heeft mij het meest aangegrepen omdat ik de brand ontdekt had. Ik was met mijn ouders aan het shoppen in Rethymno. We wilde steeds dieper de stad in, maar we moesten ook weer terug. Eenmaal verdwaald liepen we langs een aantal winkels met daarboven woningen. Aldaar rook ik een hele sterke brandlucht. Ik dacht al dat er iets in brand stond, want het was echt zo'n schroeilucht. Niet veel later zag ik rook uit een van de woningen komen. Zo snel als ik kon ben ik de winkeliers gaan waarschuwen, mooi dat ze geen van alle GOED Engels spraken! Na drie keer FIRE FIRE FIRE begrepen ze eindelijk wat er aan de hand is. Iedereen rende in paniek naar buiten. Nog geen minuut later stond iedereen buiten. De eigenaresse kwam even later naar buiten, die zag dat haar woning in brand stond, toen brak het bij haar. Gillen, paniek en huilen. Dat was gewoon eng om te zien. Iedereen was gewoon in paniek omdat de brand steeds groter werd. De brandweer schoot ook maar niet op, want deze moesten uit de bergen komen. Pas na ruim 15 minuten stond de brandweer op de stoep. Gelukkig hebben ze daar wel een hele goede brandbestrijding, want binnen 10 minuten was de brand uit. De schade was aanzienlijk. Kortsluiting in een airco zou de oorzaak zijn geweest.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

Woningbrand

1A
Afbeelding

1B
Afbeelding

Afbeelding

1C
Afbeelding

1D
Afbeelding

GAAT NOG WEL EEN TIJDJE DUREN UPLOADEN

Bakeltje

Bericht door Bakeltje » di aug 12 2008 10:05 pm

Pfff weet precies wat je bedoeld! Hier in Hillegom was gister ook een knap brandje. Heb zelf nog meegeholpen spullen in veiligheid te brengen... Opmerkelijke overeenkomstigheid is dat ook hier kortsluiting in een airco de oorzaak zou zijn...

Afbeelding

Heb je verder wel een lekkere vakantie gehad??

Lucas

Bericht door Lucas » di aug 12 2008 11:09 pm

Alsof ze nog niet genoeg hadden aan al die bosbranden.............
Foto 1 vind ik het mooist.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » wo aug 13 2008 12:07 am

Mooie en spannende serie. Angst is goed te zien.
Voor mij foto 1, 3, 4, 6, en 1c.
Hopenlijk verder nog kunnen genieten van je vakantie.
gr.
Mieke

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo aug 13 2008 11:55 am

noortje53 schreef:Mooie en spannende serie. Angst is goed te zien.
Voor mij foto 1, 3, 4, 6, en 1c.
Hopenlijk verder nog kunnen genieten van je vakantie.
gr.
Mieke
Jah, dat wel. Maar het was vrijwel elke dag raak met branden of ongevallen en dat voor een rustige plaats als Plakias. Er was ook niet zo heel veel te doen. Tien dagen was lang genoeg. Volgend jaar weer lekker naar Turkije 8)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo aug 13 2008 12:10 pm

AlwinSitton schreef: Jah, dat wel. Maar het was vrijwel elke dag raak met branden of ongevallen en dat voor een rustige plaats als Plakias.
Het toeval waar branden of ongevallen zijn maakt geen onderscheid in grote of kleine plaatsen. :roll:
Wel vervelend dat je wordt geconfronteerd en wellicht belemmerd in een zorgeloze vakantie door die bosbranden.
AlwinSitton schreef: Er was ook niet zo heel veel te doen. Tien dagen was lang genoeg. Volgend jaar weer lekker naar Turkije 8)
Tja, misschien ben je dan te lang wezen plakken in Plakias. :wink:
(Zelf ga ik niet op vakantie omdat er zo nodig veel te doen zou moeten zijn).
Ik denk wel te zien dat je in Spili bent geweest. (Foto met water uit 19 leeuwenkopjes).
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”