Van dat D700 ISO 25600 topic kreeg ik heel even een ongemakkelijk gevoel over mijn D300. Daarom hier een foto om te bewijzen dat de D300 ook gewoon heel goed is en blijft!

Gemaakt met de Tamron 90mm F/2.8
ISO 6400
1/50 sec.
F/51

Ik weet dat ik beter kan kiezen voor een andere diafragmawaarde, dit was zomaar een leuk testje.PatrickP schreef:f/51? Dat is dan een effectief diafragma dat je camera aangeeft. Je kan trouwens voor scherpe platen beter kiezen voor iets van f/5.6 of f/8.
Dit is in ieder geval veel beter dan wat ik uit m'n D200 zou krijgen...
Bij die foto heb ik zoiets van: hè bah, met wat voor vieze troep heeft die haar oogharen vervuild?Teun schreef:In navolging van het D700 ISO 25600 topic hier een topic van de D300 op ISO 6400.![]()
Van dat D700 ISO 25600 topic kreeg ik heel even een ongemakkelijk gevoel over mijn D300. Daarom hier een foto om te bewijzen dat de D300 ook gewoon heel goed is en blijft!![]()
ISO 6400
1/50 sec.
F/51
Dus......een mooie foto....??Remco H schreef:Bij die foto heb ik zoiets van: hè bah, met wat voor vieze troep heeft die haar oogharen vervuild?Teun schreef:In navolging van het D700 ISO 25600 topic hier een topic van de D300 op ISO 6400.![]()
Van dat D700 ISO 25600 topic kreeg ik heel even een ongemakkelijk gevoel over mijn D300. Daarom hier een foto om te bewijzen dat de D300 ook gewoon heel goed is en blijft!![]()
ISO 6400
1/50 sec.
F/51
Klopt volgens mij geen hout van, minimum aperture = f/32 volgens de specs, komt bij dat bij f/51 de scherptediepte veel minder zou moeten zijn, alles scherp bijvoorbeeld.Teun schreef: Blablabla ... Gemaakt met de Tamron 90mm F/2.8
ISO 6400
1/50 sec.
F/51
@PatrickP:PatrickP schreef:@Zerobit: dus? Er zit ook een diafragmaring op die niet verder gaat dan 32. Maar omdat er intern geschoven wordt met zaken resulteert dit toch in een effectief diafragma van maximaal 64!
Je weet al dat je diafragma afhangt van de combinatie van de "lengte" van je objectief en de grootte van diaframa-opening? Vandaar die notatie f/2.8...
Klinkt logisch i.i.g., wist niet dat de afstand tot het onderwerp zo veel invloed op de scherptediepte had, thnx!PatrickP schreef:Heel simpel: als je zo dichtbij zit op je onderwerp, dan is het deel dat scherp is altijd niet groot, hoe klein je (effectieve) diafragma ook is. Dat maakt macrofotografie ook zo lastig! En mooi...