Foto beheer software,watermerken en verkleinen van foto's
Foto beheer software,watermerken en verkleinen van foto's
Hallo,
Ik weet niet of mijn vraag in het juiste onderdeel staat,maar ik vraag het toch maar.
Welke programma's of software gebruiken jullie om jullie foto's te beheren in Windows XP.
Ik zoek een programma waar ik albums aan kan maken en op een goede manier mijn foto's kan beheren.
Alle tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt.
Gr
Richard
Ik weet niet of mijn vraag in het juiste onderdeel staat,maar ik vraag het toch maar.
Welke programma's of software gebruiken jullie om jullie foto's te beheren in Windows XP.
Ik zoek een programma waar ik albums aan kan maken en op een goede manier mijn foto's kan beheren.
Alle tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt.
Gr
Richard
Laatst gewijzigd door rimo op do aug 14 2008 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo,
Nikon Transfer en ViewNX heb ik geinstalleerd en ben er zeer tevreden over.
Hartelijk dank voor de tip.
Nu zou ik eigenlijk nog willen weten wat voor programma ik kan gebruiken om meerdere foto's tegelijk te watermerken en kan verkleinen voor website publicaties.
Iemand die mij hier advies over kan geven?
Gr
Richard
Nu zou ik eigenlijk nog willen weten wat voor programma ik kan gebruiken om meerdere foto's tegelijk te watermerken en kan verkleinen voor website publicaties.
Gr
Richard
Bordermaker ... ff zoeken via Googlerimo schreef:Hallo,
Gr
Richard

Begrijp ik goed, als je een NEF bestand van 12 mb verkleint naar ongeveer 2 mb als JPG, en deze verkleint naar max 100kb via Lightroom er geen kwaliteit verlies isMennoA schreef:Als ik ze bewerkt heb in Capture en daarna opgeslagen heb als jpg formaat, kan ik ze daarna importeren in Lightroom om ze te verkleinen en te watermerken, zonder dat hierdoor de kwaliteit van de foto word aangetast?

Volgens mij is dat niet helemaal waar, anders hoeven we ook geen hoog resolutie foto's te maken.....

Sorry, ik zie nu dat ik niet helemaal duidelijk was.
Ik bewerk ze in Capture en sla ze op als jpg (formaat 30002x200)
Maar voor school hebben ze liever dat ik ze aanlever in 800x600 formaat.
Dus dan verklein ik de NEF files in Capture.
Maar Capture heeft geen watermerk functie zoals bordermarker of Lightroom.
Kan ik ze dan voorzien van een watermerk in Lightroom, zonder dat ik kwaliteitsverlies heb?
Ik bewerk ze in Capture en sla ze op als jpg (formaat 30002x200)
Maar voor school hebben ze liever dat ik ze aanlever in 800x600 formaat.
Dus dan verklein ik de NEF files in Capture.
Maar Capture heeft geen watermerk functie zoals bordermarker of Lightroom.
Kan ik ze dan voorzien van een watermerk in Lightroom, zonder dat ik kwaliteitsverlies heb?