50 mm. eindelijk terug, krijgen we dat weer!

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Vrouwenhof

50 mm. eindelijk terug, krijgen we dat weer!

Bericht door Vrouwenhof » do aug 14 2008 9:12 pm

Lang verhaal, maar ik báál vreselijk!

In juni een 50 mm 1.4 gekocht, zalig lichtsterk dingetje, prima voor speciale situaties. Merkte al snel dat de AF niet goed werkte op korte afstand, dus dan maar even handmatig. Mailtje naar CameraNu gestuurd over de storing. Moest hem terugsturen. Braaf gedaan, en vandaag, na 7 weken eindelijk terug...
Kosten tot vandaag;

€6.50 verzendkosten Urk-thuis
€6.50 verzendkosten thuis-Urk
€65.00 kosten reparatie!
Jawel, ik moest 65 euro betalen voor reparatie óf 65 euro voor onderzoekskosten...

Daar was ik al redelijk ontstemd over, gloednieuw objectief, ding hapert en vervolgens een partij kosten plus bijna 2 maanden wachten :evil:

Dan komt het, vanavond mijn kleine meid in bed gelegd, mijn vrouw leest een verhaaltje voor. Mooi moment om de hernieuwde aanwinst te testen. Krijg ik een foutmelding 'F EE' op het scherm van mijn D300!! Nogmaals geprobeerd met de D80 van mijn vrouw, idem!

En alsof dat nog niet genoeg was zag ik bij inspectie dat de lens vol met stofdeeltjes zit en tot overmaat van ramp is ook het UV filter dat ik er op had laten zitten ook nog eens gebarsten....

Kortom, ik baal enorm, UV filter om zeep, lens eindelijk terug, weer kapot enz. enz. Zal wel weer 2 maanden duren en de nodige kosten. Een ding, als je online iets koopt weet je meteen dat je de problemen opzoekt. In een winkel ga je makkelijk even terug en wordt ie natuurlijk meteen omgeruild.

Weet iemand waar die foutmelding voor staat trouwens?

Albert

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do aug 14 2008 9:15 pm

Diafragma niet naar de kleinste opening gezet???
Vriendelijke groet, Léon Obers

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do aug 14 2008 9:19 pm

je moet hem vastzetten op F22 met dat lockje
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

jammer

Bericht door Werner » do aug 14 2008 9:29 pm

Heel jammer Albert, dat je zo wordt behandeld door die bepaalde internetwinkel.

Ik moet alleen even kwijt dat ik juist door slechte service bij de vakfotograaf de stap gewaagd heb voor internetaankopen. Kreeg geen korting meer na pakweg 3000 euro aankopen, opmerkingen dat ik internet maar eens moest napluizen etc. etc. Deze is dus inmiddels gestopt.

Ik zoek wel iets waar ik af kan halen. Alles, maar dan ook alles is tot dusver 99% goed verlopen. Eén keer weigerde een objectief de AF en deze werd meteen vervangen door een nieuwe. Dus eigenlijk is alles 100% tot nu toe. Dus ik kan je mening niet delen.

Ik hoop dat je beter behandeld wordt in de toekomst want kopen bij de vakfotograaf vind ik (gezin 2 kinderen) erg duur en kan ook elke euro gebruiken.

Vrouwenhof

Bericht door Vrouwenhof » do aug 14 2008 9:30 pm

Thanks! Hij gaat welliswaar maar tot 16, maar de foutmelding is opgelost!

Albert

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do aug 14 2008 9:31 pm

"Kortom, ik baal enorm, UV filter om zeep, lens eindelijk terug, weer kapot enz. enz. Zal wel weer 2 maanden duren en de nodige kosten. Een ding, als je online iets koopt weet je meteen dat je de problemen opzoekt. In een winkel ga je makkelijk even terug en wordt ie natuurlijk meteen omgeruild."

tip boven even volgen.
dat je Uv filter stuk is is niet te accepteren lijkt mij
idem als de stof in je lens.

je laatste zin is een beetje kort door de bocht.

niet alle internetwinkels doen dit op deze manier "oplossen".
niet alle reguliere winkels zullen je probleem oplossen door gelijk om te ruilen of te repareren. ik ken er wel een paar die rustig zeggen...zakje er om en we sturen het voor u op mijnheer.

de 65euro blijven een raar verhaal. neem aan dat het garantiewerk was ?
heb even je vorige verhaal niet meer helder voor ogen.

Arend...die je ondertussen echt succes gaat wensen met je "horror" lens.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do aug 14 2008 9:39 pm

Vrouwenhof schreef:Thanks! Hij gaat welliswaar maar tot 16, maar de foutmelding is opgelost!

Albert
Oh ja, sorry, had mijne er even bijgepakt en getest maar ik heb de 1.8.....

Maar ik ben het met Arend eens, in 99% van de gevallen gaat het gewoon goed. Ik begrijp ook niet waarom je in eerste instantie die kosten moet betalen, heeft het probleem zich voorgedaan na de garantieperiode?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr aug 15 2008 8:02 am

tje heb je bewijs dat je uv filter in 100 % staat was toen je hem op stuurde? wat ik altijd doe als ik per internet iests verkoop dan maak ik goede fot's van het goedje , als de deal rond is en het geld (bij verzending) op de rekening staat dan maak ik nog foto's van voor het inpakken, en tijdens het inpakken en erna , deze bewaar ik dan en stuur ik per email naar de koper , nog nooit ge*eik gehad dat het niet goed was

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » vr aug 15 2008 8:26 am

Ik heb internetwinkels nooit vertrouwd. heb er één keer een aankoop gedaan, een fuji 9600 gekocht voor 498 euro (achteraf veel te duur). camera was één en al bagger en vond het jammer dat ze hier geen wolkenkrabbers hebben met openslaande ramen!!!
Toen wou ik een andere camera kopen, keek ook op internet en vond een prachtige camera (Nikon D80) en met alles wat ik er bij wou hebben bv extra batterijen, tas, flitser, twee lensen en ga zo maar door kwam dat ding uit op 1600 euro.
Tot mijn supergrote schrik was hier de plaatselijke fotograaf voor precies hetzelfde spul 1128 euro!!! Heb deze dus ook bij de fotograaf gekocht.

Internetwinkelen? Nooit meer!

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » vr aug 15 2008 8:40 am

Internetwinkels duurder als vakfotograaf????

Dan heb je toch echt de verkeerde internetaanbieders te pakken.

Ben benieuwd of je Uberhaupt een voorbeeld kunt laten zien van een prijs die bij je vakfotograaf ligt die goedkoper zou zijn dan internet. Bestaat niet..

gr
werner

florist

Bericht door florist » vr aug 15 2008 9:02 am

Ciska, sorry voor jou, maar net wat Werner zegt, ik denk dat je maar eens een cursus google moet volgende om de goedkoopste aanbieders te vinden.

Nikonjunky

Bericht door Nikonjunky » vr aug 15 2008 9:09 am

blijkbaar dus, maar goed, ik vind het zowiezo fijn als de 'monteur' dichterbij zit, maar die winkel heeft dus voor mij helemaal afgedaan, mij zien ze er niet meer terug.
Sommige raden mij ook wel eens marktplaats aan, maar eerlijk gezegd vind ik dat een beetje link om daar iets te kopen, want wie weet is het gejat... tuurlijk zijn er ook eerlijke mensen, maar je moet ze maar steeds geloven op hun blauwe ogen.
Internetwinkels mogen dan wel dan goedkoper zijn volgens jullie, maar garantie? Ik hoor daar niet veel positieve reacties op zoals vrouwenhof.
Ik ben misschien van de te oude generatie, maar garantie is voor mij ook heel belangrijk en als ik het zo links en rechts om me lees zijn die niet erg best, oké ik had de verkeerde internetwinkel, maar betaal dan liever iets meer zodat ik de camera goed kan voelen en testen en een goede garantie heb

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » vr aug 15 2008 9:34 am

Ik heb toch wel hele andere ervaringen met Cameranu. Prima winkel, prima service, je kan dingen uitproberen en als er wat mee is, terug geen probleem.
Ook bij zo'n zaak is persoonlijk kontakt wel anders dan alleen een bestelling via internet. Voor kleine zaken geen probleem, maar een obkectief zal ik niet snel bestellen via het net, dan maar even een ritje, eigen cam mee en uitproberen.
Ik zou nog een keer contact met ze zoeken.

mikemix

Bericht door mikemix » vr aug 15 2008 9:46 am

Dit verhaal verbaast mij ook, temeer dit een garantie geval is.
Bellen.

Pieter

Bericht door Pieter » vr aug 15 2008 9:51 am

werner de cort schreef:Internetwinkels duurder als vakfotograaf????

Dan heb je toch echt de verkeerde internetaanbieders te pakken.

Ben benieuwd of je Uberhaupt een voorbeeld kunt laten zien van een prijs die bij je vakfotograaf ligt die goedkoper zou zijn dan internet. Bestaat niet..

gr
werner

Of de verkeerde fotograaf :-]

Er zijn zat goede zaken waar je ook een goede deal kunt scoren en het internet is niet altijd goedkoper. Alleen er zijn een hoop fotografen met een bord voor hun kop en gaan niet goed mee in de lijn waarin de consumenten gaan, die gaan dan ook failliet.

Even voorbeeldje voor jou:
Konijn: D80 + 18-200VR voor 1099 of iets dergelijks.
Ringfoto: D80 + 18-200Vr + MB-D80 + EN-EL3e voor 999

Tadaaa :-]

Dus is niet altijd waar alleen het hangt heel erg af van de fotograaf zelf en hoe zijn inkoopbeleid is + waar hij inkoopt/bij welke organisatie hij zit :-].

even on topic,

Ik vind het sowieso raar dat je de verzendkosten terug ook moet betalen, beetje service zou wel mogen dacht ik zo. Het is sowieso vreemd dat je iets moet betalen als het nog in de garantie periode valt(?). Tevens moet je altijd zo min mogelijk mee sturen en alles volledig strippen want de kans dat je iets niet terug krijgt na een reparatie is altijd erg groot.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”