In juni een 50 mm 1.4 gekocht, zalig lichtsterk dingetje, prima voor speciale situaties. Merkte al snel dat de AF niet goed werkte op korte afstand, dus dan maar even handmatig. Mailtje naar CameraNu gestuurd over de storing. Moest hem terugsturen. Braaf gedaan, en vandaag, na 7 weken eindelijk terug...
Kosten tot vandaag;
€6.50 verzendkosten Urk-thuis
€6.50 verzendkosten thuis-Urk
€65.00 kosten reparatie!
Jawel, ik moest 65 euro betalen voor reparatie óf 65 euro voor onderzoekskosten...
Daar was ik al redelijk ontstemd over, gloednieuw objectief, ding hapert en vervolgens een partij kosten plus bijna 2 maanden wachten

Dan komt het, vanavond mijn kleine meid in bed gelegd, mijn vrouw leest een verhaaltje voor. Mooi moment om de hernieuwde aanwinst te testen. Krijg ik een foutmelding 'F EE' op het scherm van mijn D300!! Nogmaals geprobeerd met de D80 van mijn vrouw, idem!
En alsof dat nog niet genoeg was zag ik bij inspectie dat de lens vol met stofdeeltjes zit en tot overmaat van ramp is ook het UV filter dat ik er op had laten zitten ook nog eens gebarsten....
Kortom, ik baal enorm, UV filter om zeep, lens eindelijk terug, weer kapot enz. enz. Zal wel weer 2 maanden duren en de nodige kosten. Een ding, als je online iets koopt weet je meteen dat je de problemen opzoekt. In een winkel ga je makkelijk even terug en wordt ie natuurlijk meteen omgeruild.
Weet iemand waar die foutmelding voor staat trouwens?
Albert