50 mm. eindelijk terug, krijgen we dat weer!
Sommige van de goedkope internetwinkels (KE, cameranu, konijnenberg, foka) hebben ook nog een echte winkel, dus je kunt altijd proberen. Je kunt eindeloos discussieren over de deskundigheid van de medewerkers in winkels, maar hier in Utrecht zitten in het centrum drie fotospeciaalzaken waarvan ik er één echt niet goed vind (ze probeerden me daar notabene een sony-dslr aan te smeren terwijl ik toch duidelijk had gezegd uit een Nikon-familie te komen. Tsssk....).
Erg kort door de bocht, je moet gewoon je huiswerk doen en als je geen referenties van de verkoper kan vinden ... gewoon niet doen. Ik koop zelf vrij regelmatig via internet en ja er gaat wel eens iets verkeerd. Tot nu toe is dat allemaal netjes opgelost.Nikonjunky schreef:Ik heb internetwinkels nooit vertrouwd. heb er één keer een aankoop gedaan, een fuji 9600 gekocht voor 498 euro (achteraf veel te duur). camera was één en al bagger en vond het jammer dat ze hier geen wolkenkrabbers hebben met openslaande ramen!!!
Toen wou ik een andere camera kopen, keek ook op internet en vond een prachtige camera (Nikon D80) en met alles wat ik er bij wou hebben bv extra batterijen, tas, flitser, twee lensen en ga zo maar door kwam dat ding uit op 1600 euro.
Tot mijn supergrote schrik was hier de plaatselijke fotograaf voor precies hetzelfde spul 1128 euro!!! Heb deze dus ook bij de fotograaf gekocht.
Internetwinkelen? Nooit meer!
Dit geldt dus ook voor prijsverschillen die je aanvoerd ... als je in een winkel koopt vergelijk je toch ook de mediamarkt met de lokale fotoboer. Waarom vergelijk je een internetprijs dan niet op die manier ... lijkt me geen probleem van internet aankopen maar meer je eigen probleem.
Je moet echter ook wel opletten, als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat ook meestal zo. In zo'n geval is de enige optie om het in persoon op te halen of te kopen bij een iets duurdere (internet) winkel of particulier die bewezen feedback heeft dat hij te vertrouwen is.
Kijk ook eens naar de manier van betalen. Via Ebay koop ik eigenlijk nooit als de verkoper betalingen via Paypall niet accepteerd omdat dat mij tot een bepaalde hoogte beschermd tegen frauduleus gedrag.
Kortom, internet aankopen hoeven geen probleem te zijn maar je moet wel even je huiswerk doen. Ik ben nog steeds erg tevereden met mijn 17-35 objectief dat ik via ebay uit Duitsland heb laten komen.
Grtz,
Paul
Tja, en ik iets minder positieve ervaringen met cameranu. Zo zie je maar, op elke winkel is te zijner tijd wel iets aan te merken (ook op konijn en KE). Er zal altijd wel een keer iets mis gaan.wim schreef:Ik heb toch wel hele andere ervaringen met Cameranu. Prima winkel, prima service, je kan dingen uitproberen en als er wat mee is, terug geen probleem.
Ook bij zo'n zaak is persoonlijk kontakt wel anders dan alleen een bestelling via internet. Voor kleine zaken geen probleem, maar een obkectief zal ik niet snel bestellen via het net, dan maar even een ritje, eigen cam mee en uitproberen.
Ik zou nog een keer contact met ze zoeken.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Kopen via internet heb ik geen slechte ervaringen mee.
Zelfs niet via E-bay. Ook al heb ik daar wel eens een "miskoop" gedaan.
Met E-bay wel eens een lens teruggestuurd omdat die me tegenviel. Netjes geld terug. Van een aankoop van een Nikkor 28mm/2.0 AIS rammelde de lens. Lensdelen zaten niet goed vast. Je kon er wel mee fotograferen, maar resultaten waren niet echt goed. Kreeg het geld meteen terug, maar hoefde de lens niet eens terug te sturen. Ik denk dat ik hem in Beverwijk nog eens laat repareren. Netjes alles strak aangedraaid en gecentreerd lijkt me die lens weer top.
Zelfs niet via E-bay. Ook al heb ik daar wel eens een "miskoop" gedaan.
Met E-bay wel eens een lens teruggestuurd omdat die me tegenviel. Netjes geld terug. Van een aankoop van een Nikkor 28mm/2.0 AIS rammelde de lens. Lensdelen zaten niet goed vast. Je kon er wel mee fotograferen, maar resultaten waren niet echt goed. Kreeg het geld meteen terug, maar hoefde de lens niet eens terug te sturen. Ik denk dat ik hem in Beverwijk nog eens laat repareren. Netjes alles strak aangedraaid en gecentreerd lijkt me die lens weer top.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
even off topic. Al die polders zijn toch een provincie tegenwoordig. Is het nu Flevoland of Flevopolder?The_Groninger schreef:Om precies te zijn de Noordoostpolder.
en On-topic, als die lens hagelnieuw was, moet je toch niets betalen. Tenzij het door vallen of iets anders door eigen schuld is gekomen.