D3: meer buffergeheugen....

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za aug 02 2008 12:29 pm

Gaat iemand het daadwerkelijk uitvoeren ? De enige keer dat ik tegen de buffer beperking aan ben gelopen is toen ik op Zandvoort DTM stond te fotograferen. Maar om daar nu 380 ex BTW voor neer te tellen...
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » za aug 02 2008 12:38 pm

Ik denk dat deze update is bedoeld voor fotografen die dagelijks met sportfotografie bezig zijn. Ook met het oog op de aankomende Olympische Spelen zal het vooral voor deze groep fotografen een aangename aanvulling zijn....
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » za aug 02 2008 1:33 pm

a90 schreef:Gaat iemand het daadwerkelijk uitvoeren ? De enige keer dat ik tegen de buffer beperking aan ben gelopen is toen ik op Zandvoort DTM stond te fotograferen. Maar om daar nu 380 ex BTW voor neer te tellen...
Ik zit er over na te denken maar ik ga het pas doen als er wat meer terugkoppeling op de diverse fora is te vinden.

Ik heb ook nog een gedachtenkronkel betreffende deze buffer upgrade, nl.:

- van de D3 firmware B v 1.10 is een aantal maanden geleden een aantal routines gepubliceerd die een 24 MP resolutie lieten zien (6048 x 4032),

- er gingen toen gelijk een aantal geruchten rond dat de sensor in de D3 mogelijk deze resoluties aan zou kunnen,

- is de D3 na de buffer upgrade met aangepaste firmware een D3x?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za aug 02 2008 4:59 pm

Harrie Gerrits schreef:- is de D3 na de buffer upgrade met aangepaste firmware een D3x?
Dat zou me toch verbazen, van een nieuwe pro camera in dit segment verwacht ik wel wat meer dan een opgevoerde D3 met 12mpix. Er zal naar mijn idee toch echt wat moeten wijzigen in de hoeveelheid megapixels.

Ik ben benieuwd :)

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » za aug 02 2008 5:06 pm

Afwachten maar!!!!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

GdP

Bericht door GdP » za aug 02 2008 5:10 pm

Mij maakt het niet uit. Ze doen maar.

rovinge

Bericht door rovinge » do aug 14 2008 8:52 am

Als ze het nou meteen tot 1TB konden vergroten, dan hoef ik me foto's er niet meer af te halen en op mijn computer te zetten......

:wink:

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do aug 14 2008 9:44 am

Rovinge, Ik zie dat je een WT-4 hebt. kun je daar wat over vertellen (wellicht neit de juiste plek hier maar ik ben wel nieuwsgierig.)

rovinge

Bericht door rovinge » vr aug 15 2008 9:33 am

a90, ik had me voorgenomen om van het weekend het e.e.a. te testen/uitproberen en dan op dit forum een verslagje te plaatsen. Ik loop al geruime tijd met een bepaald idee rond.

Je houdt het tegoed van me; nog even geduld.

Roel

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za aug 16 2008 1:15 am

[quote="Mike-Nikon"]Heb nog niet ervaren dat ik te kort kwam.
Als je goeie snelle kaarten gebruikt kan de D3 het best bijhouden.
[quote]

Welke kaartjes gebruik jij?
Willem.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » za aug 16 2008 10:13 am

Ik gebruik de sandisk extreme 4.

Merk zelf dat de buffer snel leeg loopt naar de kaart dus....
En zolang ik nog geen foto heb gemist omdat de buffer vol zat ga ik geen 350 euro uitgeven.

Volgend jaar zijn de geheugenkaarten weer sneller en dan lost het probleem zichzelf op.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » zo aug 17 2008 9:52 am

Mike-Nikon schreef:Ik gebruik de sandisk extreme 4.

Merk zelf dat de buffer snel leeg loopt naar de kaart dus....
En zolang ik nog geen foto heb gemist omdat de buffer vol zat ga ik geen 350 euro uitgeven.

Volgend jaar zijn de geheugenkaarten weer sneller en dan lost het probleem zichzelf op.
Belangrijke schakel is natuurlijk ook HOE snel de D3 KAN wegschrijven, ook dat is gelimiteerd. Ik heb Nikon daar ooit eens naar gevraagd, ook antwoord gekregen (wat ik nu dus kwijt ben), maar ik heb op basis daarvan 2 "Lexar Professional UDMA 8 Gb 300* speed" aangeschaft omdat mijn camera (toen D300) dat aan kon. Ben de getallen dus even kwijt: wat betekent ook al weer "300* speed"? Sandisk geeft tenminste de doorvoersnelheid op.
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”